15. 10.

Sklik: Ježíšek už nakupuje

Pro svět reklamy jsou Vánoce hlavní sezonou. Roste konkurence, zvyšují se ceny za proklik a navyšují se denní rozpočty. Připravili jsme pro vás přehled, co se loni nejvíce vyhledávalo.

Vánoce jsou pro většinu lidí nejšťastnější období v roce. Čas pohody, lásky, pečení cukroví, ale také doba velkých nákupů. A to je velká šance, kterou musíme využít. Od října nám v některých oborech výrazně narůstá průměrná hledanost. V listopadu dokonce o víc jak 150 % oproti září. Pro svět reklamy jsou Vánoce hlavní sezonou. Pro nás PPCčkaře je to doba tvrdé práce. Analyzujeme loňské kampaně, díváme se, co fungovalo, jaké produkty se prodávaly a řešíme nové vánoční bannery.

Někteří během roku inzerují méně, někteří více, ale všichni vyčkávají na Vánoce. Proto v tomto období tolik roste konkurence. K udržení se na top pozicích zvyšujeme cenu za proklik a navyšujeme denní rozpočty. Vytvořit odhad dostatečného rozpočtu na předvánoční období není vůbec lehké. Inspirací nám mohou být čísla z loňského roku.

Co se loni nejvíce vyhledávalo

Pojďme se podívat, jak a v jakých oborech nejvíce vzrostly imprese.

Z domácích spotřebičů vedly suverénně:

  • mixéry
  • šlehače
  • kávovary
  • robotické vysavače

V elektronice byli hlavní favorité:

  • bezdrátová sluchátka
  • chytré hodinky
  • herní konzole
  • drony
  • RC modely
  • televize

Třetí skupinku jsme pracovně pojmenovali jako dárky pro ženy, protože tady vládly:

  • parfémy
  • kabelky
  • šperky a šperkovnice

Přejeme úspěšné vánoční optimalizování.

Za tým Konzultací Sklik Martina Hradilová