Rozšiřujeme zásah kampaní díky významové shodě

Klíčová slova ve volné shodě se nyní zobrazí i na dotazy, které jsou k nim synonymem nebo se jedná o obdobné dotazy. S touto novinkou teď ve vyhledávání oslovíte ještě více potenciálních zákazníků.

Technologii, kterou jsme zapojili do Skliku, několik let vyvíjeli a ladili specialisté z týmu Vyhledávání. Tato technologie rozezná slovní spojení, která spolu úzce souvisí, a zobrazí vám na ně klíčová slova ve volné shodě s dotazy, které v kampaních zatím zadané nemáte.

Nová funkce vám při nastavování kampaní ušetří spoustu času, a navíc vaší reklamě zvýší počet zobrazení. Technologie využívá pokročilé algoritmy strojového učení, klíčové slovo při porovnání s dotazem skloňuje, časuje a sama pracuje s diakritikou.

Jak vypadala spojení z testu?

Dotaz uživateleKlíčové slovo
filtr na vodu z kohoutkufiltrace vody
jádrové vrtáníjádrové vrtáky
dílenská skříňkadílenská skříň
led světlometyled světla
parkovací zóny v Prazeparkování v praze
trika s potiskemtrička s potiskem
holící strojek pro mladé mužeholítka
houpací křesílkokřesílko houpadlo
dámské trikodámské tričko
plavky na miminkoplavečky miminko
rohová sedací soupravarohové sedačky
snimac teploty plynových kotlůcidlo teploty
společenské šaty pro plnoštíhléoděvy pro plnoštíhlé
rozkladací gauč elektrickýrozkladaci pohovky
lednička s mrazákem lgchladnicka s mrazakem
svetelna dekorace do pokojesvětelná výzdoba

Všechna nově zobrazená slovní spojení samozřejmě ale nemusí být relevantní pro váš web. V přehledu vyhledávacích dotazů je proto můžete stejně jako doposud vyloučit.

Aktuálně používaný model s pomocí strojového učení pozná, která slovní spojení nejsou pro uživatele zajímavá. Po několika impresích, které jsou bez prokliku, je pak sám přestane používat. Ne vše, co vidíte ve vyhledávacích dotazech, se tedy stále využívá ve výdeji.

Nárůst počtu zobrazení se nyní pohybuje okolo 1 %. Významovou shodu plánujeme dále rozvíjet tak, abychom vám zajistili ještě více relevantních zobrazení, se kterými získáte přes Sklik ještě více zákazníků.

Za tým Skliku Ondřej Vícha a David Velechovský

Sdílet na sítích