Mobilní výzkum 2019

18. června 2019

To, že rostoucí trend mobilní reklamy pokračuje i v roce 2019 nepochybně víte. My jsme se ale mobilu a mobilní reklamě podívali trochu více na zoubek. Přinášíme vám tak zajímavá fakta z výzkumu, který jsme provedli s uživateli Seznamu staršími 15 let za měsíc duben 2019.

Od roku 2016 se postoj k mobilní reklamě mírně zlepšil. 27 % dotazovaných tvrdí, že jim mobilní reklama přijde občas užitečná. Mladí lidé mají pozitivnější postoj k reklamě, a to v rámci mobilu obecně, na počítači a také k videoreklamě. Na druhou stranu reklamu na počítači mladí častěji blokují. V mobilu blokuje reklamu pouze 6 % uživatelů.

A co nákupy? Nakupujete z mobilu? Více než dvě třetiny internetové populace už totiž z mobilu nakupuje. 48 % uživatelů běžně a 29 % výjimečně.

Uživatelé občas u samotného nákupu přes mobil narážejí na překážky, které jim v nákupu brání nebo je znejistí. 53 % dotazovaných tvrdí, že obchod má často web, který se v mobilu špatně čte nebo ovládá. 32 % uživatelů se bojí, že v mobilu přehlédnou chybu ve vyplněných kontaktních údajích nebo při výběru zboží. 30 % uživatelů nemá při výběru čas nákup dokončit a 71 % uživatelů preferuje nákup na desktopu, právě kvůli komfortnějšímu vyplňování kontaktních údajů. Proto je důležité myslet nejen na vhodné bannery, které uživatelům ukážete, ale také na to, aby byl web připraven na jejich návštěvu. Přizpůsobte ho od samotné navigace až po formulář s kontaktními údaji.

Tým Seznam.cz

Sdílet na sítích