Mobilní reklama jako samozřejmost

21. listopadu 2019

Mobil se čím dál více stává přirozenou součástí našeho každodenního života. V průměru se na něj podíváme až 50× za den. Kromě toho, že je pro nás místem, kam se chodíme inspirovat, dokážeme v něm dnes už nakoupit, čteme si zpravodajství nebo jsme ve spojení s blízkými na sociálních sítích.

Seznam.cz z mobilu měsíčně navštíví přibližně 3,9 mil. RU. Měsíční návštěvnost hlavní stránky Seznam.cz dosahuje již přes 50 %. V rámci podílu zobrazení na všech našich službách mobil dosahuje v průměru 31 %.

Petra Keratová na letošním Seznam fóru ukázala několik čísel z interních výzkumů. Jedním z nich byl výzkum realizovaný na cílové skupině marketingových pracovníků, a to ze strany zadavatelů i agentur. Většina (70 %) tvrdí, že mobilní reklamu plánuje do každé kampaně klienta. Třetina ji plánuje jen občas. Dozvěděli jsme se také to, jak mobil vnímají běžní uživatelé. 26 % dotazovaných uživatelů Seznamu tvrdí, že nakupuje z mobilu už běžně, 31 % výjimečně a 42 % se nákupům v mobilu vyhýbá. Nejčastější příčinou vyhýbání se nákupům z mobilu může být právě nevhodný web. 71 % uživatelů totiž nachází větší komfort při nákupu na desktopu.

Petra otevřela i téma vhodného mobilního banneru. Víte, jak na něj? Banner by měl obsahovat čitelné sdělení a jen ty nejzásadnější informace pro zákazníka. Důležitý je i barevný kontrast, aby sdělení vyniklo. Celý banner dotvoří produktová fotografie a logo ve vysokém rozlišení.

V Seznam.cz myslíme také na to, aby byla klientovi v rámci kampaně v mobilu doručena vizibilita. Daří se nám to díky produktu Square Premium s rozměrem 480×480, jehož vizibilita se pohybuje kolem 70 %. Dosud jste ho měli možnost nakoupit v přímém nákupu a programmaticu, nově je dostupný také v Skliku.

Petra se netají tím, že má nejraději nestandardní řešení reklamních formátů, které nosí název Rich media. Ukázala, že i reklama může být zábavná, a to díky přetvoření na mobilní hru. Pokud potřebujete svou kampaň oživit, zvládnete to i pomocí videa. Ve spolupráci s klientem Mattoni 1873 jsme se podívali na výsledky kampaně vertikálního videa a porovnali si je s konkurencí. Dokoukanost na Seznam.cz byla výrazně vyšší, než na Facebooku a v Instagram stories.

A co pro vás připravujeme na další rok? Nechte se překvapit…

Zdroje:

  • Netmonitor
  • Výzkum Seznam.cz realizovaný na cílové skupině marketingových pracovníků na straně zadavatelů i agentur (velikost vzorku: 143 osob)
  • Výzkum Seznam.cz
  • Vzorek cca 1000 užívatelů Seznam cz, 15+

Celou přednášku Petry Keratové můžete zhlédnout zde:Petra pracuje v Seznamu jako Konzultant mobilní reklamy. Do online světa se ponořila před 4 lety, kdy se začala starat o kampaně klientů jako support týmu mobilní reklamy. Má ráda nestandardní a kreativní řešení kampaní, jako jsou např. mobilní hry a formáty na míru.

Sdílet na sítích