První pololetí roku 2019 v RTB na Seznamu

12. srpna 2019

Půl roku uteklo jako voda a máme tu opět léto. Jaká je ideální četba na prázdniny? No přece přehled novinek, které se odehrály ve světě RTB reklamy na Seznamu.

Úspěšně plníme předsevzetí

Opět se nám podařilo rozšířit reklamní prostor, takže jsme inzerentům v RTB na Seznamu od ledna do června nabídli cca 58 miliard impresí. Z produktových novinek jsme představili mobilní premium square 480 × 480, který se ve článcích zobrazuje hned pod perexem a dosahuje proto nadstandardně vysoké vizibility (+70 % dle IAB). Zároveň u něj zaznamenáváme téměř dvojnásobné CTR oproti běžnému mobilnímu vizibilnímu dealu. Formát je dostupný pouze přes privátní deal – pokud jej zatím nevyužíváte, stačí si o něj napsat na ko.rtb@firma.seznam.cz.

Cílení nás prostě baví

Náš DMP tým neusnul na vavřínech a počet stálých publik, která jsou přímo integrovaná v Adform DMP, narostl během prvního pololetí téměř na 600. Jaké jsou novinky? Velkou událostí jara bylo spuštění nového videoportálu TelevizeSeznam.cz, kde uživatelé na jednom místě najdou jak svůj oblíbený videoobsah z obsahových služeb, tak i videa od partnerských vydavatelů. Na tuto změnu zareagovalo DMP oddělení, které kompletně zrevidovalo dosavadní cílení na pořady Stream.cz. Díky tomu jsou v Skliku i RTB nově pojmenovány segmenty podle služby TelevizeSeznam.cz. Dále byla nově přidána možnost cílit přímo na vybrané pořady. Nově tak můžete cílit například na pořady o businessu, bizarní pořady nebo na interviews. Veškerá tato data nabízíme rovněž formou privátních dealů.

Máj, lásky čas… Proto jsme i my během května pracovali s tím, co mají naši uživatelé rádi. Každý z nás preferuje čtení článků s tématikou, která je mu blízká. Rozdělili jsme proto weby externích partnerů podle jejich zaměření a od května je nově možné cílit díky zájmovým vertikálám na jejich traffic. Dále jsme v obou našich programatických kanálech nabídli možnost cílení na „Brandlovers”, tedy uživatele, kteří při vyhledávání na Zboží.cz preferují svou oblíbenou značku z oblastí elektroniky, módy a hraček.

PPC + RTB = VSL

Programmatic dosahuje na českém online trhu už téměř polovičního podílu z display reklamy a zájem o nákup touto cestou neustále stoupá. V Seznamu je naším zájmem nejen vyjít vstříc rostoucí poptávce, ale také poskytovat klientům čím dál kvalitnější služby. Z tohoto důvodu pracujeme na větším propojení Sklik a RTB týmů, a nejsme sami.

Jak naši spolupráci vidíme do budoucna? Jak prozradil Ondřej Kacbal na Adform Coworking Days, abychom byli schopni nastavit programatickou kampaň komplexně a vytěžit z kombinace obou reklamních systémů nejlepší výsledky, budou týmy Skliku a RTB hledat cesty, jak se doplňovat a podporovat v těch rolích, které daný kanál zvládá lépe. Nedílnou součástí je také vzdělávání zaměstnanců, které nám umožňuje prohlubovat přehled v obou oblastech a zároveň držet krok s novinkami v oboru tak, abychom při konzultacích byli schopni své znalosti co nejlépe předávat.  Ať už jste klient nebo agentura, rádi s vámi možnosti RTB na Seznam prokonzultujeme.

Jaké jsou naše plány v druhé polovině roku 2019

Další strategií, jak udržet krok s poptávkou, bylo rozšíření týmu RTB. Od začátku roku se náš tým zdvojnásobil a růst plánujeme i nadále. Jsme rádi, že jsme zajímavým zaměstnavatelem i pro seniorní odborníky z oblasti programmaticu. Z produktových novinek se pak snad do konce roku můžete těšit například na outstream video nebo spuštění formátu true native.

Přejeme krásné léto, dovolené plné odpočinku a těšíme se na další půlrok s vámi!

RTB tým

ko.rtb@firma.seznam.cz

Sdílet na sítích