Certifikovaná agentura Skliku H1.cz už tradičně uspořádala svoji akci pro marketingové profesionály a nadšence – Poslední středa. Na únorovém setkání promluvili o trendech pro rok 2020 zástupci H1, Google, Facebooku a také ředitel divize Reklamy Seznam.cz Ondřej Krišica. O čem Ondřej ve svém příspěvku mluvil se můžete dočíst v tomto článku.
Nová reklamní platforma bude příležitostí hlavně pro střední segment
To, že v Seznamu od roku 2018 pracujeme na novém reklamním systému už nějakou dobu není tajemstvím. Ondřej první milníky odhalil na loňském Klubu Sklik. Už v průběhu tohoto roku se bude platforma postupně otevírat na testování vybraným klientům a agenturám. Bude se jednat o “e-shop” reklamy s kompletním portfoliem, které Seznam.cz nabízí, tedy i včetně garantované reklamy. Přes programatický nákup se dnes v reklamním prostoru webů Seznamu prodává cca 50 %. Tento podíl určitě ještě poroste, ale s největší pravděpodobností nikdy nedosáhne 100 %. Některé produkty totiž zůstanou Proto je důležité, že nový reklamní systém umožní programaticky nakoupit i garantovanou reklamu.
„Od nového reklamního systému si slibujeme zjednodušení nákupu reklamního prostoru. Pro všechny strany – od klienta přes agenturu až po publishera by mělo dojít k redukci byrokracie, úspoře času a jednoduššímu nasazování kampaní.”
Nová platforma také umožní lepší cílení na základě nového stromu zájmů, cross-device cílení a také možnosti globálního řízení frekvence zobrazení napříč platformami.
Nativní reklama je nejkonverznější typ reklamy
Ondřej předpokládá, že jedním z trendů, kterým se bude ještě více věnovat nejen Seznam ale i naši klienti, bude nativní reklama. Kromě dalších obecně známých výhod se dá dobře cílit a skutečná vizibilita sdělení je vysoká, hlavně v in-feed formátech, např. na hlavní stránce Seznamu. Feed nejzajímavějších článků z celého internetu generuje už silně přes 100 milionů návštěv měsíčně na weby partnerů napříč českým internetem a stále roste..
„V Seznamu si zakládáme na kvalitním redakčním obsahu a brand safe prostředí pro naše klienty, ze kterého je naše síť na rozdíl od konkurenčních reklamních platforem tvořená. Neustále se snažíme pracovat na naší obsahové síti, jen za poslední rok jsme byli v externím reklamním inventory schopni narůst o 59 % z hlediska výkonu pro inzerenty.“
Řešením krize identity může být cílení na přihlášené uživatele
Velkým tématem současnosti je také budoucnost programatické reklamy v kontextu blokování cookies třetích stran ze strany prohlížečů Firefox, Safari, Microsoft Edge a za dva roky také Google Chrome. Podobně jako Dominik Kosorín Ondřej potvrdil, že se tomuto tématu v Seznamu aktivně věnujeme.
Kvůli blokování cookies třetích stran, problémy s match rates, adblocku nebo mazání cookies ze strany uživatelů je dnes až 50 % prostoru nevyužitelného pro behaviorálně cílený programatický nákup. Alternativou může být třeba kontextové cílení, nebo navrácení identity do programatiku pomocí nového ID systému.
„Už dnes je 80 % uživatelů naši hlavní stránky přihlášených. A při sbírání souhlasů s personalizací obsahu a reklamy máme úspěšnost přes 90 %.” Nastínil směr, kterým přemýšlí, Ondřej.
Dalšími řečníky, kteří na akci vystoupili byli Veronika Burešová, CEO agentury H1, Zuzana Záhorová, Client Partner CEE, Facebook a Peter Mižík, Agency & Client Relationship Manager, Google.
Celou reportáž a fotky z akce si už brzy budete moct prohlédnout na blogu H1. Nebo zatím mrkněte na celou Ondřejovu prezentaci.