Reportáž: Certifikované agentury po roce opět přijaly pozvání na Klub Sklik

1. listopadu 2019

Letos se už počtvrté konalo exkluzivní setkání Seznamu a certifikovaných agentur Skliku pod názvem Klub Sklik. U dobrého jídla a pití v prostředí designového prostoru Business Link Visionary v pražských Holešovicích měli zástupci agentur možnost dozvědět se o chystaných novinkách, promluvit si se zástupci Skliku nebo si zahrát zábavný Klub Sklik pub kvíz.

Aby se agentura mohla stát jednou z certifikovaných agentur Seznamu, musí splnit několik podmínek. Aktuálně je těchto agentur 18 a Seznam už pravidelně pořádá networkingovou akci pro jejich zástupce. Jednou ročně se tak sejdou dvě strany – Seznam.cz a certifikované agentury, kterým jde primárně o dobré výsledky klientů a jejich kampaní.

Jaká byla témata letošního setkání

Obchodní ředitel Martin Švarc v úvodním slovu přivítal hosty a za celý Seznam poděkoval agenturám za úspěšnou spolupráci a společnou snahu pomáhat klientům dosahovat jejich cíle. Zmínil i důležitou roli certifikovaných agentur, které se zapojují i do rozvoje Skliku svými podněty a pomáhají při testování nových funkcí. Zároveň připomněl jedinečné postavení Seznamu a jeho vyhledávače a uvedl náš podíl na trhu.

Co nás čeká v roce 2020

O tom, jak se na něj v Seznamu chystáme, hlavně v divizi Reklama, se s účastníky podělil její ředitel Ondřej Krišica. Odkryl spoustu informací o tom, že v Seznamu už teď pracujeme na novém reklamním systému a už v průběhu příštího roku by se Sklik měl přetransformovat z PPC systému na nejsilnější reklamní platformu pro české inzerenty. Veškerá display reklama – Sklik i garance – v druhé polovině příštího roku bude servírovaná jedním systémem a do budoucna zrychlí celý nákup reklamního prostoru.

I naše agentury se s předstihem připravují na rok 2020. Oslovené agentury shodně zmiňují, že se v novém roce chtějí věnovat automatizaci a usnadnění práce díky scriptům. „V příštím roce se chceme věnovat užšímu propojení mezi kreativním a PPC týmem především s důrazem na videoprodukci a mobilní formáty reklamy,” říká dále Stanislav Hanuška z agentury Proficio Marketing. Ondřej Smékal z agentury Acomware zmiňuje i sociální média: „Pod oddělení Performance u nás spadá i část SOME (sociální media), kde jsme letos začali i se správou obsahu. Rozhýbat toto oddělení je jedna z priorit příštího roku.” Agentura Advisio se plánuje začít věnovat nabídce vzdělávání. „Chceme začít více spolupracovat s vysokými školami v okolí a vzdělávat studenty v oblasti digitálního marketingu. Zároveň plánujeme sérii školení pro veřejnost a firmy,” prozradila Markéta Gramesová.

Ondřej Krišica se taky podělil o zajímavá aktuální čísla. Návštěvníci akce se například dozvěděli, že podíl prodeje programatické reklamy na celkovém prodeji Seznam.cz reklamního prostoru tvoří zhruba 50 % nebo jak se meziročně vyvíjí klientské investice do Skliku a RTB – Sklik vyrostl o 22 % a RTB o 38 %.

Manažer týmu konzultací Rudolf Pečenka ve svém proslovu shrnul důležité milníky tohoto roku z pohledu konzultačního oddělení. Mimo jiné připomněl nedávno proběhlé Sklik Expert Fórum, školení pro manažery z agentur trenéry Seznamu, tvorbu edukačních videí, ale také pozval agentury na vánoční setkání či navnadil přítomné na novou online Akademii pro vzdělávání o Skliku, která se bude spouštět do konce roku.

O vystoupení z reklamní bubliny se postarala poslední řečnice, fundraiserka Simona Bagárová. Ta se v životě i své přednášce věnuje sociálním projektům a smysluplné pomoci. Taktéž učí české firmy podporovat kvalitní projekty neziskových organizací. Představila i svůj aktuální projekt Namaste care, program zaměřený na péči o lidi s pokročilou demencí. Věříme, že téma CSR aktivit bylo pro přítomné agentury, které často pomáhají, přínosné.

Po ukončení oficiální části večera si hosté mohli vychutnat večeři, speciální Seznam koktejly, nebo se zapojit do pub kvízu a otestovat tak svoje vědomosti nejenom z témat typických pro kvíz, ale i ze světa Seznamu. Např. věděli byste, křížencem kterých dvou ras je maskot Seznamu, pejsek Krasty?*

Jak se Klub Sklik líbil hostům

Zástupci agentur si Klub Sklik pochvalovali. A to hlavně výběr prostoru a možnost networkování.

„Sklik Klub představuje skvělou příležitost potkat se neformálně se zajímavými lidmi z oblasti marketingu.“ Markéta Gramesová, AdVisio

„Na Sklik klubu hodnotím pozitivně především to, že se setkáváme s mnoha lidmi (především ze Seznamu), se kterými obvykle komunikujeme jen prostřednictvím e-mailů. Je to opravdu skvělá akce pro utužování vztahů.” Stanislav Hanuška, Proficio                                

„Byl jsem příjemně překvapen, a to jak vybraným prostorem, tak kratším a efektivnějším programem. Večerní pub kvíz byl skvěle připraven, myslím si, že si tento večer všichni užili. Akce podobného ražení jsou z mé pohledu primárně určeny pro networking mezi agenturními lidmi a v tomto případě i se zástupci Seznam.cz. Jsem rád, že proto zde byl dostatečný prostor. “ Ondřej Smékal, Acomware

Děkujeme všem certifikovaným agenturám za dosavadní spolupráci a doufáme, že se i v příštím roce potkáme na dalším ročníku Klubu Sklik.

Za celý tým Skliku Michaela Svobodová

*Krasty je křížencem jezevčíka a Jack Russell teriéra

Sdílet na sítích