Současná situace je bezesporu pro řadu firem komplikací a hrozbou, zároveň však pro mnohé představuje příležitost. A té je třeba se šikovně chopit, například pomocí RTB kampaně.
Doba onlajnová
Když pomineme online prodejny potravin či lékárny, jejichž největší momentální starostí je, aby vůbec zvládly obhospodařit bezprecedentní poptávku, můžeme zaměřit pozornost i jinam. To, co dnes dělá rozdíl, je schopnost se přizpůsobit. A to nejen aktuální situaci, ale i obecnému trendu. Dobře je to vidět na příkladu hobby marketů, kde několika set procentní nárůst prodejů zaznamenal jeden nejmenovaný řetězec, který měl na rozdíl od konkurence připravené komplexní e-commerce řešení, tedy možnost nakoupit veškerý sortiment online a zboží si nechat doručit domů. Zprávy o zvýšení poptávky v řádech desítek procent se k nám dostávají i od různých dalších e-shopů. Kdo teď umí svoje služby a produkty nabízet flexibilně, bez ohledu na stávající podmínky, má připravenou půdu pro to, aby uspěl. Stačí o sobě a svém řešení dát správnou cestou vědět.
Brand
Ze studie, kterou v roce 2010 vypracovaly univerzity Harvard Business School a Kellogg School of Management, a jejíž výsledky prezentuje tento článek, vyplývá, že z ekonomické recese z období 2007–2009 vyšly nejlépe ty firmy, které se nestáhly a nezmizely z očí. Na mnoho z těch ostatních už si dnes málokdo vzpomene. Kdo dosud pečlivě dbal o brand a jeho dva důležité atributy, distinctiveness, neboli osobitost, díky níž ho lidé dokáží odlišit od konkurence a přiřadit ke konkrétnímu produktu či službě, a awareness, tedy znalost značky v cílové skupině, má v těchto časech cenný náskok. Ani teď ale není pozdě na to se právě brandu a povědomí o něm začít věnovat, třeba skrze kampaň v RTB.
Ideální čas začít s RTB
Pokud vás vstup do programatického nákupu kampaní ve větší míře teprve čeká, věřte tomu, že nyní máte jednu z nejlepších příležitostí, kdy s RTB začít. Z důvodu situace kolem koronaviru je totiž návštěvnost internetu a zejména zpravodajských webů v průměru dvojnásobná. Tím vzniká mnoho inzertního prostoru, který putuje do aukce, a vy ho tak prostřednictvím RTB můžete nakoupit výrazně levněji, a to včetně prémiových ploch. Jakmile se situace bude vracet zpět do normálu, nebo se dostaneme do „vánoční sezóny” (od září), aukce o tento prostor se přirozeně zaplní velkým množstvím zadavatelů a ceny vystřelí vzhůru i násobně.
Ať už tedy současný stav využijete jako impuls k tomu, abyste přistoupili na trend a svůj byznys silněji přeorientovali do online prostředí, nebo se vydáte cestou budování brandu, z aktuální situace můžete vyjít posíleni.
Za tým RTB Jakub Skřivan