Jak zjistíte, že se vaše značka dostala do povědomí zákazníků? Se Seznam Brand Liftem vyhodnotíte cíle vaší kampaně a míru zvýšení povědomí o značce. Podívejte se, jak tento nástroj pomohl firmě Hyundai Motors s jejich kampaní Jedeme na Euro.
Seznam Brand Lift vám pomůže měřit dopady brandových kampaní na vaše značky. Jde o jednoklikový dotazník, který se zobrazí dvěma skupinám – těm, kteří reklamu zhlédli, a těm, kteří reklamu neviděli. Rozdíl ve skóre těchto dvou skupin představuje tzv. lift, tedy dopad kampaně na značku.
Nástroj poskytuje informace o vybavení si značky, povědomí o ní, uvažování o nabízeném produktu či znače, ale i náklonnosti k ní a také k nákupnímu zájmu.
Jak Seznam Brand Lift využila společnost Hyundai Motors
Obsahová kampaň Seznam Native měla pro Hyundai Motors zvýšit vnímání společnosti jako oficiálního partnera české fotbalové reprezentace. Kampaň vznikla pod taktovkou Seznam Brand Studia a stavěla na dvou pilířích:
- Vytvořila se online fanzóna, kde kromě obsahu o šampionátu mohli lidé nalézt i velkou tipovačku o ceny nebo posílat vzkazy českým reprezentantům.
- Vznikl nový pořad Jedeme na Euro, který tvořila redakce Seznam Zpráv.
Pořad kromě product placementu doplňovaly i sponzorské spoty a všechny epizody jsme publikovali na webu Seznam Zpráv do článků se zacílenými bannery klienta. Komunikaci doplnily ještě bannery v tematických článcích napříč Seznamem a spoty na rádiu Expres FM.
Vytyčený cíl se povedlo naplnit. A díky nástroji Seznam Brand Lift jsme změřili, že vnímání značky Hyundai jako hlavního partnera české fotbalové reprezentace po kampani vzrostlo o 98 %.
Kdo je oficiálním partnerem české fotbalové reprezentace?
Zdroj: Seznam Brand Lift (n kontrolní skupina 3504, n exponovaná skupina 2267)
Kterou z těchto značek si nejvíc spojujete s českou fotbalovou reprezentací?
Zdroj: Seznam Brand Lift (n kontrolní skupina 3495, n exponovaná skupina 2654)
„Seznam Brand Lift je velmi zajímavým doplňkem pro měření výkonnosti ke standardnímu dotazníkovému šetření, které na pravidelné bázi provádíme. Je tedy možné porovnávat změnu vnímání na cíleně exponovaném publiku v rámci Seznam Brand Liftu oproti standardnímu náhodně vybranému vzorku respondentů ve společnosti. V obou případech popisovaného projektu sledované metriky zaznamenávají rostoucí tempo.
Růst vnímání značky na exponovaném publiku v rámci Seznam Brand Liftu je však dramaticky vyšší a projevuje se úspěch jednotlivých formátu – především video obsahu. Osobně považuji za důležité podobný brandově zaměřený obsah soustavně udržovat pro zachování požadovaných výsledků.“
Jan Przyczko
Marketing Manager, Hyundai Motor Czech
Jan Przyczko spolu s Andym Sittou ze Seznam Brand Studia mluvili o vzájemné spolupráci a využití Seznam Brand Liftu na letošním Seznam foru 2021.
Máte zájem o využití Seznam Brand Lift? Kontaktujte nás na e-mailu ko.rtb@firma.seznam.cz.