Věděli jste, že Mapy.cz měsíčně navštíví až 3,5 milionu uživatelů, kteří si denně naplánují až 40 000 různých tras? Pojďte se s námi podívat do zákulisí nejoblíbenějšího brandu Seznamu. Na to, jak Mapy.cz rostly, postupně si získávaly více a více na oblíbenosti a proč se vyplatí na nich také být.
Psal se rok 1998, kdy Mapy.cz spatřily světlo internetového světa. Vypadaly ale úplně jinak, než jak je znáte dnes, byly to „pouze” automapy České republiky a městských plánů vybraných měst. V roce 2007 jsme přidali turistické mapy, 3 roky na to si díky cyklotrasám přišli na své i milovníci kol. Pak přišla první verze mobilní aplikace a v roce 2020 dopravní navigace. Můžeme se také pochlubit raritou – a tou jsou haptické mapy určené k tisku pro nevidomé.
Co vlastně umí
Jednou z nejvýraznějších produktových novinek je dopravní navigace. Ta uživatelům pomáhá vybírat nejrychlejší cestu na základě aktuální dopravní situace. Mapy jde také použít v moderních autech vybavených podporou CarPlay nebo Android Auto. Díky navigaci mají uživatelé vždy přesné informace o uzavírkách, nehodách, radarech, kolonách nebo stavbách na silnici, ale také aktuální info o počasí na cestě a v cíli nebo upozornění na benzínové stanice, restaurace a hotely.
Tipy, kam vyrazit na výlety, parkovací zóny v Praze a dalších městech nebo plánky českých a moravských zoologických zahrad. To jsou hlavní funkcionality, kterými se Mapy.cz mohou pyšnit. Avšak zdaleka nejsou všechny. Prozradí vám také, jak jsou na tom tuzemské lyžařské stopy v zimní mapě. Každý svůj krok a trasy si navíc můžete zaznamenat ve funkci Stopař.
Propojení s ostatními službami Seznamu
Síla Mapy.cz spočívá i v propojovaní s dalšími oblíbenými službami Seznamu. Plánujete dovolenou? Na Mapy.cz můžete vybírat z tisíců tuzemských ubytovacích zařízení, ověřit si dostupnost a zarezervovat hotel přes Booking.com. Zjistit, jaké bude počasí nebo vyhledat nejrychlejší spojení do místa.
Zároveň si můžete přečíst či přidat uživatelská hodnocení a recenze českých firem a provozoven. Díky tomu si uživatelé mohou vybrat lokalitu a následně ji ohodnotit. A pro majitele firem se jedná o cennou zpětnou vazbu a možnost zviditelnit se.
Být na Mapy.cz se vyplatí
I vy se chcete zobrazovat na Mapy.cz? Nejprve potřebujete profil na Firmy.cz. Prostřednictvím tzv. míst zájmů, kterých se denně zobrazí asi 3 miliony, pak můžete přirozenou formou představit své podnikání.
Na počítači použije Mapy.cz měsíčně asi 3,5 milionu uživatelů a dalšího půl milionu v mobilní aplikaci. Mírně převažují muži, tvoří 57 % uživatelů. Průměrný věk je 35 až 55 let a 90 % lidí hledá místo nebo adresu. V průměru na Mapách stráví asi 8 minut.
Mapy.cz jsou zkrátka love brandem díky obsahu a funkcím, které jiné mapy nenabízí, ale i díky tomu, že jsou v intenzivním kontaktu se svou komunitou a její nápady postupně uvádí ve skutečnost. A i vy můžete z propojení se silnou značkou a uživatelskou základnou profitovat.