Recenze jsou při nakupování důležité. Jak je využít pro vaše podnikání?

27. září 2022

Ať se firmy snaží své produkty vychválit sebevíc, recenze přímo od zákazníků hrají při rozhodování o nákupu velmi důležitou roli. Shrnuli jsme pro vás, co se v Seznamu na tomto poli za uplynulý rok změnilo a jak vám můžeme pomoct získat více recenzí.

Za období leden až červenec 2022 jsme získali o 3,4 milionu více recenzí proti minulému roku. Uživatelé Seznamu pak díky velkému množství hodnocení od jiných zákazníků získají lepší orientaci v nabídce firem a jejich služeb. Nárůst počtu recenzí ovlivnilo zejména aktivní sbírání recenzí prostřednictvím aplikace Mapy.cz. Počet recenzí u firemních profilů narostl meziročně o 95 %, což pomohlo zvýšit počet prokliků na firemní profily o více než 32 %.

Jak sbíráme hodnocení

Tisícům klientů pomohl v získání nových hodnocení nástroj zvaný Widget, neboli umístění výzvy k přidání hodnocení. Tento prvek si můžete přidat na webové stránky nebo do e-mailového podpisu. Stačí si jeho podobu vybrat ve svém administračním rozhraní. Více informací o widgetech dostanete v tomto článku.

Další nárůst počtu recenzí, zhruba o 35 %, zajistilo zjednodušení formuláře na vkládání hodnocení. Nově stačí zadat pouze hvězdičkové hodnocení, textové je dobrovolné.

Velmi významnou roli hrála také spolupráce mezi Mapy.cz a Firmy.cz. Zde jsme přišli s nápadem aktivně oslovovat potenciální recenzenty s žádostí o hodnocení firmy. A to hned poté, co zákazník dorazí do dané firmy pomocí navigace v aplikaci Mapy.cz. Když zákazník například přijede do firmy a nakoupí, Mapy.cz jej poté vyzvou k hodnocení. Případně stačí, aby zákazník nahrál fotografii firmy a též bude požádán o recenzi.

Další úpravy, které pomohly našim klientům získat více hodnocení:

  • Možnost reagovat a nahlásit chybné recenze v detailu firmy.
  • Informace o nové recenzi správce firmy „zvonečkem v liště“.
  • Číselné vyjádření průměrného hodnocení v detailu firmy.
  • Aktualizace hodnocení, kdy po návštěvě profilu nebo po navigaci do již hodnocené firmy vyzveme uživatele k hodnocení či k jeho aktualizaci.
  • Možnost lajkovat a strukturovat text recenze do odstavců.

Zobrazení hodnocení

Díky tzv. mapové badge, kterou získají klienti s větším množstvím aktuálních a kvalitních recenzí, můžete nově oslovit více potenciálních zákazníků přímo v mapovém podkladu.

Odeslali jsme fyzické samolepky na provozovny firmám s průměrným hodnocením nad 80 % s vyšším množstvím recenzí (dle podmínek Mapy.cz).

Starý vs. nový vzhled recenzí ve firemním profilu:

Topované hodnocení

U každého firemního profilu v tarifu Profituj má správce firmy možnost označit jedno ze svých hodnocení jako topované. Toto hodnocení se pak na webové stránce firmy.cz objevuje ve výchozím řazení na první pozici se zvýrazněním “Vybrané hodnocení”.

Pořadí hodnocení

V průběhu letošního roku jsme upravili algoritmus na výpočet výchozího řazení recenzí a průměrného hodnocení. Algoritmus zohledňuje zastarávání recenzí, kvalitu konkrétní recenze a důvěryhodnost konkrétního uživatele.

Nejčerstvější novinkou je pak uživatelské řazení recenzí v detailu firmy, kdy si zákazník může řadit hodnocení dle data, hodnocení či oblíbenosti. 

Do budoucna chystáme umožnit např. vkládání fotografií k recenzím či strukturovaný sběr hodnocení u vybraných oborů.

Sdílet na sítích