30. 3. 2016

Seznam.cz ještě více propojuje Firmy.cz s Mapy.cz

Seznam.cz propojil to nejlepší ze svého firemního katalogu a mapového portálu. Mapy.cz upravily vizuální podobu výsledků hledání v pravém panelu i podobu bodů zájmu: nové ikony s fotkou a okamžitým plánováním trasy vystřídaly červené balonky. Klienti, kteří si zapnuli profil Seznam naplno, ocení vyšší výkon díky přidání stejného plánovače i do výpisu výsledků katalogu Firmy.cz a Seznam.cz Vyhledávání společně s odkazem na stránky samotné firmy. Propojení mapového serveru s Firmy.cz je patrné i u nového našeptávače Mapy.cz, který nově našeptává firemní kategorie.

Červené balonky dnes vystřídaly body zájmu s fotkou. Podle Martina Fukse, manažera produktových týmů Mapy.cz a Firmy.cz, „chceme na obou službách ukazovat nejenom polohu hledané firmy či výletního místa, ale rovnou i to, jak vypadá. Nové ikony s fotkou tak lidem výrazně usnadňují orientaci. Zatímco červený balonek se pouze zvětšoval, tak obrácená kapka zobrazí po najetí myší vizitku s názvem, otevírací dobu, odkaz pro naplánování trasy do vybraného cíle a fotku.“ Nové ikonky na Mapy.cz zobrazují výletní místa, která lidé najdou například po zadání dotazu Tipy na výlet, a stejně tak firmy, živnostníky a podnikatele, kteří si na Firmy.cz aktivovali profil Seznam naplno. V letošním roce chceme databázi Firmy.cz výrazně propojit do služeb Mapy.cz a Seznam.cz Vyhledávání a na každé službě lidem rovnou poskytnout veškeré informace, které potřebují. Firmy.cz dnes mají více než 610 tisíc pravidelně prověřovaných profilů, u kterých máme navíc například aktuální nabídku zboží, recenze a hodnocení. Nová vizuální podoba dává smysl jak z pohledu uživatelů, tak z pohledu platících klientů, které zvýhodňuje oproti neaktivovaným profilům,“ vysvětluje podstatu změn Martin Fuks.

Grafika ke stažení.

Vylepšení se dočkaly i firemní upoutávky v Seznam.cz Vyhledávání. Ty zobrazí firmy, které by na stejný dotaz byly na prvních třech místech v katalogu Firmy.cz. Aktuálně jsou spuštěny jako AB test pro 5 % uživatelů s tím, že pro všechny budou zprovozněny v následujících dnech. Firemní upoutávky mají nově větší mapu, kontakt, odkaz k naplánování trasy a webovou stránku. Klientům, kteří si zapnuli profil Seznam naplno, tak přinášíme výrazně vyšší výkon napříč nejvýznamnějšími službami společnosti Seznam.cz,“ doplňuje Martin Fuks, manažer produktových týmů Mapy.cz a Firmy.cz.

Grafika ke stažení.

Propojení mapového serveru s katalogem je patrné i u nového našeptávače. Ten po napsání prvních pár písmen do hledání na Mapy.cz našeptává nově také kategorie, a to ze zdrojů obou služeb. Čistě ze zdrojů Mapy.cz zase přihlášeným uživatelům našeptávač prioritně nabídne adresu domova či práce, pokud si je nastavil, ale i opakovaná historická hledání a tzv. top dotazy. „Top dotazy fungují automaticky. Objevují se převážně tehdy, pokud se děje ve světě něco, co je hodně spojováno s lokalitou. Tedy například sportovní utkání, teroristický útok nebo zemětřesení. Lidé začnou tato místa hromadně hledat, což nám umožňuje je rozpoznat,“ popisuje funkci Jiří Křivánek, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Grafika ke stažení.

Jiří Vrba

image