30. 3. 2016
Seznam.cz ještě více propojuje Firmy.cz s Mapy.cz
Seznam.cz propojil to nejlepší ze svého firemního katalogu a mapového portálu. Mapy.cz upravily vizuální podobu výsledků hledání v pravém panelu i podobu bodů zájmu: nové ikony s fotkou a okamžitým plánováním trasy vystřídaly červené balonky. Klienti, kteří si zapnuli profil Seznam naplno, ocení vyšší výkon díky přidání stejného plánovače i do výpisu výsledků katalogu Firmy.cz a Seznam.cz Vyhledávání společně s odkazem na stránky samotné firmy. Propojení mapového serveru s Firmy.cz je patrné i u nového našeptávače Mapy.cz, který nově našeptává firemní kategorie.
Červené balonky dnes vystřídaly body zájmu s fotkou. Podle Martina Fukse, manažera produktových týmů Mapy.cz a Firmy.cz, „chceme na obou službách ukazovat nejenom polohu hledané firmy či výletního místa, ale rovnou i to, jak vypadá. Nové ikony s fotkou tak lidem výrazně usnadňují orientaci. Zatímco červený balonek se pouze zvětšoval, tak obrácená kapka zobrazí po najetí myší vizitku s názvem, otevírací dobu, odkaz pro naplánování trasy do vybraného cíle a fotku.“ Nové ikonky na Mapy.cz zobrazují výletní místa, která lidé najdou například po zadání dotazu Tipy na výlet, a stejně tak firmy, živnostníky a podnikatele, kteří si na Firmy.cz aktivovali profil Seznam naplno. „V letošním roce chceme databázi Firmy.cz výrazně propojit do služeb Mapy.cz a Seznam.cz Vyhledávání a na každé službě lidem rovnou poskytnout veškeré informace, které potřebují. Firmy.cz dnes mají více než 610 tisíc pravidelně prověřovaných profilů, u kterých máme navíc například aktuální nabídku zboží, recenze a hodnocení. Nová vizuální podoba dává smysl jak z pohledu uživatelů, tak z pohledu platících klientů, které zvýhodňuje oproti neaktivovaným profilům,“ vysvětluje podstatu změn Martin Fuks.

Vylepšení se dočkaly i firemní upoutávky v Seznam.cz Vyhledávání. Ty zobrazí firmy, které by na stejný dotaz byly na prvních třech místech v katalogu Firmy.cz. Aktuálně jsou spuštěny jako AB test pro 5 % uživatelů s tím, že pro všechny budou zprovozněny v následujících dnech. „Firemní upoutávky mají nově větší mapu, kontakt, odkaz k naplánování trasy a webovou stránku. Klientům, kteří si zapnuli profil Seznam naplno, tak přinášíme výrazně vyšší výkon napříč nejvýznamnějšími službami společnosti Seznam.cz,“ doplňuje Martin Fuks, manažer produktových týmů Mapy.cz a Firmy.cz.

Propojení mapového serveru s katalogem je patrné i u nového našeptávače. Ten po napsání prvních pár písmen do hledání na Mapy.cz našeptává nově také kategorie, a to ze zdrojů obou služeb. Čistě ze zdrojů Mapy.cz zase přihlášeným uživatelům našeptávač prioritně nabídne adresu domova či práce, pokud si je nastavil, ale i opakovaná historická hledání a tzv. top dotazy. „Top dotazy fungují automaticky. Objevují se převážně tehdy, pokud se děje ve světě něco, co je hodně spojováno s lokalitou. Tedy například sportovní utkání, teroristický útok nebo zemětřesení. Lidé začnou tato místa hromadně hledat, což nám umožňuje je rozpoznat,“ popisuje funkci Jiří Křivánek, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Jiří Vrba
