Agenturní spolupráce roku 2021: Cenu za nejlepší obsahovou spolupráci získá agentura, která umí víc než jen komerční sdělení

Česká internetová jednička Seznam.cz vyhlásila finalisty ocenění Agenturní spolupráce roku. Jednou z kategorií je i „Obsahová spolupráce roku”, kterou bude letos vyhlašovat významná osobnost nativní reklamy, Ondřej Sitta, vedoucí Seznam Brand Studia, ve kterém vznikají jedny z nejlepších reklamních projektů. Alespoň podle mínění poroty mezinárodní soutěže Native Advertising Awards. Cenu udělí té agentuře, která lidi vtahuje prostřednictvím svých kampaní do příběhů značek nenásilně a s grácií.

Ondřej Sitta, Head of Seznam Brand Studio

Jaká kritéria musí splňovat kampaň, která získá titul Obsahová spolupráce roku?

Kromě tradičních reklamních formátů se čím dál větší popularitě těší také obsahové spolupráce mezi značkou a vydavatelem. My jsme hledali agenturu, která tuto možnost nejlépe využila ve spolupráci právě se Seznamem, který podle prestižního titulu Forbes dokáže ze všech mediálních domů v Česku zasáhnout největší publikum. Paleta možností pro obsahové spolupráce je u nás tedy velmi široká. Mezi hodnotící kritéria patřila: úspěšnost kampaně, inovace, pročtenářský přístup, obsahová kvalita a aktivní role agentury. Mám za to, že pokud jsou tato kritéria splněna a kampaň je pro uživatele přínosná a obsahově zajímavá, tak lze příběhy značek vyprávět do mnohem větších detailů. A to ti, kdo budují brand, rozhodně ocení. A já coby porotce také.

Seznam Brand Studio se stalo studiem roku 2021 na prestižní soutěži Native Advertising Awards a odneslo si 5 medailí včetně 2 zlatých. Projekty Seznam Native loni vygenerovaly přes 16 milionů přečtení, skoro 700 tisíc přímých prokliků na klientské weby a průměrný čas strávený na obsahu uživatelem byl 4,5 minuty.

Jak přistupují agentury k obsahovému marketingu, nejsou svázané tvrdými výkonostními KPI?

Myslím, že během pandemie si mnoho značek uvědomilo, že budování brandu je důležité a že nejde jen o to neustále přivádět platící zákazníky, ale také o dlouhodobé vnímání značky. Když se lidé rozhodovali, u kterého e-shopu nakoupí, volili zpravidla ověřené brandy. Brandy, jejichž historii znají a se kterými mají dobrou zkušenost. Právě dlouhodobá práce na obsahu, který značku a produkty představuje s jejich kvalitami i původem, přináší nejen věrné zákazníky, ale i nové zájemce o ni. Takže mám dojem, že právě dnes zažívají obsahové spolupráce renesanci, a jsem za to rád.

I čistě brandové kampaně se dají měřit a vyhodnocovat. V Seznamu tomu dokonce jdeme naproti a klientům umožňujeme využít Seznam Brand Lift.

Když zhodnotíš práci nominovaných agentur, co na jejich kampaních oceňuješ?

Agentura Elite Solutions například ve spolupráci se Seznam Brand Studiem převedla původně čistě televizní formát do onlinu a dokázala propojit články, tři živě vysílané koncerty, rádio i náš populární Seznam Native v jednu obsahově nabitou kampaň. Symbio zase ve spolupráci se Seznam Brand Studiem ukázalo, že i s malým rozpočtem se dají dělat promyšlené kampaně, které zasáhnou cílovou skupinu a splní nastavené cíle. Agentura Mindshare zase plně vytěžila potenciál spolupráce s Proženy.cz a předvádí skvělou ukázku marketingové komunikace přes fakticky ověřené výhody produktu.

Jaké agentury jsou letos na titul nominované?

Elite Solutions Projekt E.ON Energy Globe

Elite Solutions – Projekt E.ON Energy Globe

Symbio Projekt Děti a peníze

Symbio – Projekt Děti a peníze

Mindshare (GroupM) Projekt Testování kosmetické značky TRESemmé

Mindshare (GroupM) – Projekt Testování kosmetické značky TRESemmé

Nezapomeňte sledovat naše sociální sítě a podělte se o své postřehy a názory na kampaně – stačí doplnit hashtag #AgenturniSpolupraceRoku

Sdílet na sítích