Agenturní spolupráce roku 2021: Titul Cross-mediální kampaň čeká na agenturu, která plně vytěží plusy kombinování reklamních kanálů

Společnost Seznam.cz vyhlásila finalisty ocenění Agenturní spolupráce roku. Tuzemská internetová jednička se chystá ocenit výkony digitálních agentur, které s ní spolupracují, a zvolí vítěze v sedmi různých kategoriích. Agentury na ocenění nominuje odborná porota. V nejostřeji sledované kategorii Cross-mediální kampaň roku působí jako garant Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz. Jeho zástupce Vít Fiala pak zastřešuje kategorie Absolutní skokan roku a Skokan roku. Dozvíme se, kdo letos dovedl nejlépe využít omnichannel i kdo nejvíc investoval do reklamy v široké síti Seznamu.

Vít Fiala, zástupce obchodního ředitele Seznam.cz / Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz

Tomáši, jednou ze sedmi prestižních cen v soutěži je „Cross-mediální kampaň roku”. Kdo by se měl stát jejím vítězem?

Hlavní cenu získá agentura, které se podaří ve všech mediatypech celkově vytěžit nejvyšší zásah z různých mediálních kanálů. Chceme upozornit na nejzdařilejší spolupráce, které přinášejí klientům skvělé výsledky. Jsme multimediální dům, máme nejen internetová média, ale i televizi, rádia, dokážeme zasáhnout potenciální zákazníky i v printu a máme na českém trhu největší zásah. Vítěze vybíráme ze všech agentur, které s námi spolupracují. Jakožto jednička na trhu jsme v kontaktu se všemi většími agenturami.

Změnily se v poslední době podíly investic do jednotlivých kanálů u klientů napříč různými mediatypy?

Změna ve využívání mediatypů se projevila na podílu inzertních investic. Sdružení pro internetový rozvoj se letos rozhodlo pro metodickou úpravu, která spočívá v přepočítání celkového spendu do online reklamy na tzv. ceníkové ceny, ze kterých vychází při svých měřeních klasická média. Na online reklamu, přepočtenou pro účely srovnání s ostatními mediatypy do ceníkových cen, připadá 50,2 %. Internet se tak dostal do čela z hlediska podílu investovaných investic do jednotlivých mediatypů. Což nás těší. Internetová média jsou naší vlajkovou lodí. Letos se očekává další růst v onlinu. Já mám ale radost hlavně z toho, když se klientům podaří vytěžit z každého mediatypu jeho jedinečné benefity.

Dokáže Seznam přinést i pohled na vyhodnocení napříč mediatypy?

Podle mých zkušeností klienti stále častěji alokují část svých rozpočtů právě do budování brandů, i když hodně řeší efektivitu takto zaměřených kampaní. S novými nástroji už ale není vyhodnocení problém. U nás máme k dispozici například Seznam Brand Lift, který slouží jako kontrola efektivity zejména u větších kampaní. Seznam Brand Lift nabízí inzerentům možnost získat přehled o dopadu celé jejich kampaně v síti Seznamu. Dokonce dokážeme sledovat i efekt jednotlivých formátů, takže víme, jestli konkrétní kampani více pomáhá video, banner nebo třeba článek. Právě takové nástroje jsou dnes čím dál tím důležitější. Naším společným cílem je, aby byla cross-mediální kampaň co nejefektivnější.

Seznam Brand Lift je nástroj pro měření dopadu brandové kampaně na značku formou „jednoklikového“ dotazníku. Otázkou míříme na hlavní cíl kampaně. Nástroj poskytuje inzerentům informace o vybavení si značky, povědomí o ní, uvažování o nabízeném produktu či promované značce, náklonnosti k ní a obecně také nákupním zájmu. Více se dozvíte v případové studii s klientem Hyundai Motor Czech s.r.o. nebo Heluz cihlářský průmysl v.o.s.

A kdo může titul udělený za Cross-mediální kampaň roku letos získat?

Agentura Performio za kampaň pro klienta ePojištění.cz ze skupiny Srovnejto.cz

Agentura Havas Media Czech Republic ve spolupráci s Mindsquared za kampaň pro klienta Sazka

Agentura Mediacom (GroupM) za kampaň pro klienta T-mobile

Vítku, ty udělíš ceny v kategorii Absolutní skokan roku a Skokan roku. Kdo je dostane?

Henry Ford kdysi řekl: „Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu“. Jinými slovy, na objemu záleží. Jak v oblasti autoprůmyslu, tak v médiích. V této kategorii proto chceme ocenit agenturní skupinu, jejíž inzertní objem mezi lety 2020 a 2021 nejvíce narostl a která se do toho nebála jít s námi a svou značku nebo produkt posunout díky reklamě na vyšší úroveň. Mezi nominovanými agenturami jsou:

Performio
Omnicom Media Group
Knowlimits group

A jaké jsou agentury s nejvyšším meziročním procentuálním nárůstem spendu nominované na Skokana roku?

V této kategorii se do nominací probojovaly agentury:

Knowlimits group
Omnicom Media Group
Marketup

Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne již tento čtvrtek 12. května 2022. V Business Link Visionary v pražských Holešovicích oceníme ty nejlepší spolupráce agentur a Seznamu za rok 2021.

V každé ze sedmi kategorií jsme nominovali tři agentury a v našem článku na blogu si můžete připomenout, které z nich jsou nejžhavějšími kandidáty na vítěze.

Sdílet na sítích