Co bude Seznam Marketplace, pro koho je Seznam Médium a jak kombinovat mediatypy. To se dozvíte z prezentací Seznam Fora

19. října 2022

Na letošním Seznam Foru vystoupila spousta zajímavých řečníků. Přinášíme vám prezentace tří z nich. Dozvíte se, jak v Seznamu uvažujeme o novinkách, na co se můžete v příštím roce těšit a zda se vyplatí kombinovat mediatypy. A jako bonbónek vám nabídneme případovou studii o tom, co dělat, když vám vypadne televizní reklama.

Co všechno Seznam chystá na příští měsíce?

Obchodní ředitel Seznamu Tomáš Búřil mluvil na Seznam Foru nejprve o výsledcích Seznamu v posledním období. Byly výjimečné – během dvou covidových let vzrostl obrat Seznamu o celou miliardu korun. Následně Tomáš představil novinky, které Seznam chystá. Klienti i uživatelé Seznamu se můžou těšit na mnohem provázanější služby, které mezi sebou jednotlivé weby Seznamu budují. To obohatí jejich obsah i výrazně zvýší možnosti inzerce. Seznam se mění v sociální platformu, ve které budou uživatelé nejen konzumovat obsah, ale sami ho pomocí komentářů a vzájemné interakce tvořit. Brzy spustíme vlastní Marketplace a také službu Seznam Médium pro kvalitní autory. Novinky čekají rádia Expres FM i Classic Praha, i videoportál Stream.cz. Na spoustu inovací se můžete těšit v Seznam Zprávách, na naší homepage, v Televizi Seznam i mezi našimi podcasty. Tomášovu prezentaci si rozhodně nenechte ujít.

Vyplatí se kombinovat mediatypy?

Magida Sukkari ve své přednášce prezentovala výzkum, který jsme si v Seznamu nechali udělat o chování našeho publika. Jeho výsledky nám rozdělily českou online populaci do šesti segmentů, z nichž každá vykazuje specifické rysy a mediální chování. Jeho znalost se dá využít při plánování kampaní na libovolné výrobky a služby.

Pozitivní zprávou je, že služby Seznam.cz využívá denně víc lidí než služby kterékoliv sociální sítě. A zkombinujete-li v kampaních televizní spoty s online reklamou, zasáhnete širší segment publika, navíc často s nižšími náklady. Magida ve své přednášce přinesla konkrétní příklady.

Co když ale televize vybouchne?

Václav Beran a Gabriela Bitalová z agentury Fuse pro Seznam Forum připravili zajímavou případovou studii o prodeji kuchyňského robota. Původně jej měla zpropagovat televizní kampaň. Ta ale nakonec nebyla možná. Ve Fuse se rozhodli ve spolupráci se Seznam Brand Studiem využít influencerku, která je populární díky skvělým receptům. Výsledek vás určitě potěší.

Na další záznamy přednášek ze Seznam Fora se můžete těšit už brzy.

Sdílet na sítích