Češi měli ještě v loňském roce na bankovních účtech rekordně vysoké úspory, které si vytvořili během období pandemie. Postupně jim je však začala ukusovat rostoucí inflace. Přestože si lidé uvědomovali, jak jejich úspory ohrožuje, téměř polovina z nich neměla v plánu své peníze ochránit. Na to reagovala společnost Golden Gate, která nás oslovila s prosbou o pomoc.
Vytvořili jsme obsah, ve kterém jsme čtenářům popsali, jak začít s investováním, když nemáte statisíce korun ani zkušenosti. Důležité bylo obsah postavit tak, aby byl dostatečně srozumitelný, ale zároveň zajímavý a interaktivní, aby zvládl udržet pozornost čtenářů. Součástí Nativu proto byla také série šesti videí, ve kterých jsme se věnovali historickým zajímavostem a investování do zlata. Vytvořili jsme také interaktivní osu, ve které si čtenáři mohli vyzkoušet, jak by se jejich investice do zlata zhodnotila v průběhu 40 let.
Jak jsme obsah dostali mezi lidi?
Článek jsme umístili na Seznam Zprávy a následně jsme ho distribuovali i na dalších webech pod hlavičkou Seznamu. Vytvořili jsme desítky kombinací upoutávek, které jsme šířili napříč Seznamem a poté jsme je optimalizovali tak, abychom splnili cíle kampaně.
Jak jsme měřili úspěšnost kampaně?
Když jsme hodnotili úspěšnost formátu Seznam Native, vycházeli jsme z několika metrik, kterými bylo množství čtenářů, počet prokliků na web klienta či čas strávený na stránce. Zaměřili jsme se i na to, jestli si lidé po přečtení článku vybaví Golden Gate jako spolehlivého partnera pro investice do zlata. Změnu vnímání jsme měřili pomocí produktu Seznam Brand Lift. Od začátku pro nás bylo důležité zvýšit povědomí o klientovi a docílit toho, aby se čtenářům ve spojení s investicemi do zlata vybavila firma Golden Gate.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Obsah si nenechalo ujít 76 352 unikátních čtenářů, kteří na článku strávili v průměru čtyři a půl minuty. To je v dnešní zrychlené době, kdy bojujeme o každou vteřinu pozornosti našich čtenářů, skvělý výsledek.
Měření pomocí produktu Seznam Brand Lift ukázalo, že množství lidí, kterým se značka Golden Gate dostala díky kampani do povědomí, narostlo z původních 11 % na 22 %. Jde o 100% nárůst.
Celá kampaň ukázala, že edukativně vytvořená nativní reklama dokáže vybudovat asociaci i v oblasti investování, které se v tuzemských médiích během loňského roku skloňovalo ve všech pádech. Téma rezonovalo mezi čtenáři a my jsme tak podpořili, že je firma Golden Gate vnímána jako partner pro investování do zlata.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.