Každý měsíc v rubrice Brand Studia naleznete mix novinek, inspirací a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát se s vámi podělíme o radost z úspěchu Brand Studia na soutěži v Kodani, představíme vám, jak jsme naučili Čechy investovat do zlata, a přineseme vám několik důvodů, proč se vyplatí promovat svou značku i v létě.
Native Advertising Awards: 15 nominací jsme proměnili ve 14 ocenění
V minulých Brandovinách jsme psali o tom, že jsme obdrželi rekordní počet nominací napříč mnoha kategoriemi v prestižní mezinárodní soutěži Native Advertising Awards, která hodnotí nativní reklamu. Máme velkou radost, že můžeme oznámit, že při vyhlášení 10. května v Kodani jsme tyto nominace proměnili v 6 zlatých medailí, 4 stříbrné a 4 bronzové, včetně toho, že se šéf Brand Studia Andy Sitta stal marketérem roku a že jsme se umístili na třetím místě v kategorii Studio roku. Prohlédněte si projekty, které vyhrály:
Case study: Jak jsme Čechy seznámili s investováním do zlata
Češi měli ještě v loňském roce na bankovních účtech rekordně vysoké úspory, které jim začala ukusovat rostoucí inflace. Přesto téměř polovina z nich neměla v plánu své peníze ochránit. Proto jsme spojili síly se společností Golden Gate a vytvořili jsme kampaň, ve které jsme Čechům přiblížili, jak začít s investováním i bez předchozích zkušeností. Native jsme navíc doplnili o videa plná zajímavostí se zakladatelem společnosti Pavlem Rybou. Obsah si nenechalo ujít téměř 77 000 unikátních čtenářů, kteří s článkem strávili v průměru čtyři a půl minuty. Podívejte se na další výsledky, které kampaň přinesla, a inspirujte se, jak bojovat s inflací.
Proč by reklama neměla mít letní prázdniny? Tři otázky pro Jíťu, naši projekťačku
V mnoha firmách si myslí, že v létě si lidé dávají prázdniny i od elektroniky a internetu. My ale víme, že skutečnost je trochu jiná. Zeptali jsme se naší projekťačky Jíti na to, jaké zkušenosti s letními kampaněmi má. Přidala i nějaká doporučení na to, jak zaujmout uživatele internetu i uprostřed prázdnin.
Vyplatí se spouštět kampaně i v létě? Jsou Češi online i o prázdninách? Často se v létě setkáváme s požadavkem na utlumení kampaní, protože údajně všichni leží u vody a nikdo tím pádem reklamu neuvidí. Určitě se ale není potřeba bát. Léto je sice období dovolených, ale je vždy potřeba myslet na to, že ne všichni jsou na dovolené ve stejný čas. A samozřejmě také na to, že delší rodinná dovolená často svádí k projíždění internetu. Pár letních období jsem už v reklamě zažila a nikdy jsme neviděli úpadek ve čtenosti.
Jaká témata se na léto hodí? Tradičně se čtenářské oblibě těší nejrůznější cestovatelské tipy, protože spousta lidí hledá nápady na výlety a dovolenou na poslední chvíli. Stejně tak velice dobře fungují témata spojená s jídlem. Nejlepším krokem je tedy čtenářům představit konkrétní místa skrze tradiční kuchyni. Čtenáři ale touží po rozmanitosti, takže ani v létě se není potřeba bát složitějších témat.
Máme v Brand Studiu ještě prostor pro další poptávky? Určitě ano. Pokud víte, že byste rádi cokoli sdělili našim čtenářům, dejte nám vědět. Společně vymyslíme tu nejlepší cestu, jak k nim informace dostat ještě v průběhu léta.
TOP 5 letních kampaní podle Kristý, odbornice na obsah
Abychom vás přesvědčili, že letní kampaně mají úspěch, máme pro vás konkrétní příklady z naší dílny. Podívejte se a inspirujte oblíbenými letními kampaněmi, které do Brandovin vybrala Kristý, naše Content Lead.
Chorvatská kuchyně nabízí víc než jen filé s hranolky. K cestování patří vynikající jídlo. Všechny kouty chorvatské gastronomie jsme prozkoumali v cestovatelském Nativu, který vznikl ve spolupráci s Chorvatským turistickým sdružením. Vždycky, když máme možnost promluvit s někým místním, mám radost. V tomto případě nám Dražen Horvat, majitel restaurace, prozradil, s jakými specialitami je spjatý každý chorvatský region. Tenhle Native byste rozhodně neměli číst s prázdným žaludkem!
Světová místa v Česku.
Kvízy patří k nejoblíbenějším letním formátům. V testu, který jsme dali dohromady spolu se značkou Starobrno, jsme ověřovali znalosti uživatelů o místech v Česku. Vybrali jsme přitom taková, která jsou k nerozeznání od těch světových. Podařilo se nám tak oslovit rekordních 161 665 unikátních uživatelů.
Nechte se okouzlit atmosférou italských měst.
Itálie patří k mým nejoblíbenějším destinacím pro dovolenou. Nikde jinde se od práce a starostí nedá oprostit tak snadno a rychle jako s dobrým vínem a výhledem na Koloseum nebo na projíždějící gondoly v Benátkách. Italskými městy s nejvíce lákadly jsme v Nativu provedli i naše čtenáře. Přineslo to 86 603 zobrazení článku. Kdy vyrazíte na gelato vy?
Zrození k pohybu.
Nedopřát si v létě aspoň hodinku na slunci každý den je hřích. K pohybu na čerstvém vzduchu jsme naše čtenáře motivovali kampaní Zrození k pohybu. Tipy pro všechny chodce přiblížil poutník Ladislav Zibura. Nezapomněli jsme ale ani na milovníky posilování, jógy a běhu. Podívejte se, jak udělat něco pro své zdraví.
Velký cestovatelský kvíz.
S tímhle kvízem pro Letuška.cz jsme si mákli. Připravili jsme pro čtenáře zapeklité otázky v 5 kategoriích – kromě památek a měst nemohlo chybět ani jídlo, tradice, příroda a otázky na cestování do zahraničí v éře covidu. Ptali jsme se přitom na ne příliš známé věci, a to naše čtenáře bavilo v průměru dlouhé 4 a půl minuty.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.