V Brand Studiu bouchá šampaňské! Nové Brandoviny přinášejí zprávy z Kodaně i reklamní tipy na léto

Každý měsíc v rubrice Brand Studia naleznete mix novinek, inspirací a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát se s vámi podělíme o radost z úspěchu Brand Studia na soutěži v Kodani, představíme vám, jak jsme naučili Čechy investovat do zlata, a přineseme vám několik důvodů, proč se vyplatí promovat svou značku i v létě.

Native Advertising Awards: 15 nominací jsme proměnili ve 14 ocenění

V minulých Brandovinách jsme psali o tom, že jsme obdrželi rekordní počet nominací napříč mnoha kategoriemi v prestižní mezinárodní soutěži Native Advertising Awards, která hodnotí nativní reklamu. Máme velkou radost, že můžeme oznámit, že při vyhlášení 10. května v Kodani jsme tyto nominace proměnili v 6 zlatých medailí, 4 stříbrné a 4 bronzové, včetně toho, že se šéf Brand Studia Andy Sitta stal marketérem roku a že jsme se umístili na třetím místě v kategorii Studio roku. Prohlédněte si projekty, které vyhrály:

Case study: Jak jsme Čechy seznámili s investováním do zlata

Češi měli ještě v loňském roce na bankovních účtech rekordně vysoké úspory, které jim začala ukusovat rostoucí inflace. Přesto téměř polovina z nich neměla v plánu své peníze ochránit. Proto jsme spojili síly se společností Golden Gate a vytvořili jsme kampaň, ve které jsme Čechům přiblížili, jak začít s investováním i bez předchozích zkušeností. Native jsme navíc doplnili o videa plná zajímavostí se zakladatelem společnosti Pavlem Rybou. Obsah si nenechalo ujít téměř 77 000 unikátních čtenářů, kteří s článkem strávili v průměru čtyři a půl minuty. Podívejte se na další výsledky, které kampaň přinesla, a inspirujte se, jak bojovat s inflací.

Proč by reklama neměla mít letní prázdniny? Tři otázky pro Jíťu, naši projekťačku

V mnoha firmách si myslí, že v létě si lidé dávají prázdniny i od elektroniky a internetu. My ale víme, že skutečnost je trochu jiná. Zeptali jsme se naší projekťačky Jíti na to, jaké zkušenosti s letními kampaněmi má. Přidala i nějaká doporučení na to, jak zaujmout uživatele internetu i uprostřed prázdnin.

Vyplatí se spouštět kampaně i v létě? Jsou Češi online i o prázdninách?
Často se v létě setkáváme s požadavkem na utlumení kampaní, protože údajně všichni leží u vody a nikdo tím pádem reklamu neuvidí. Určitě se ale není potřeba bát. Léto je sice období dovolených, ale je vždy potřeba myslet na to, že ne všichni jsou na dovolené ve stejný čas. A samozřejmě také na to, že delší rodinná dovolená často svádí k projíždění internetu. Pár letních období jsem už v reklamě zažila a nikdy jsme neviděli úpadek ve čtenosti. 

Jaká témata se na léto hodí?
Tradičně se čtenářské oblibě těší nejrůznější cestovatelské tipy, protože spousta lidí hledá nápady na výlety a dovolenou na poslední chvíli. Stejně tak velice dobře fungují témata spojená s jídlem. Nejlepším krokem je tedy čtenářům představit konkrétní místa skrze tradiční kuchyni. Čtenáři ale touží po rozmanitosti, takže ani v létě se není potřeba bát složitějších témat.

Máme v Brand Studiu ještě prostor pro další poptávky?
Určitě ano. Pokud víte, že byste rádi cokoli sdělili našim čtenářům, dejte nám vědět. Společně vymyslíme tu nejlepší cestu, jak k nim informace dostat ještě v průběhu léta. 

TOP 5 letních kampaní podle Kristý, odbornice na obsah

Abychom vás přesvědčili, že letní kampaně mají úspěch, máme pro vás konkrétní příklady z naší dílny. Podívejte se a inspirujte oblíbenými letními kampaněmi, které do Brandovin vybrala Kristý, naše Content Lead.

  • Chorvatská kuchyně nabízí víc než jen filé s hranolky. K cestování patří vynikající jídlo. Všechny kouty chorvatské gastronomie jsme prozkoumali v cestovatelském Nativu, který vznikl ve spolupráci s Chorvatským turistickým sdružením. Vždycky, když máme možnost promluvit s někým místním, mám radost. V tomto případě nám Dražen Horvat, majitel restaurace, prozradil, s jakými specialitami je spjatý každý chorvatský region. Tenhle Native byste rozhodně neměli číst s prázdným žaludkem! 
  • Světová místa v Česku. Kvízy patří k nejoblíbenějším letním formátům. V testu, který jsme dali dohromady spolu se značkou Starobrno, jsme ověřovali znalosti uživatelů o místech v Česku. Vybrali jsme přitom taková, která jsou k nerozeznání od těch světových. Podařilo se nám tak oslovit rekordních 161 665 unikátních uživatelů.   
  • Nechte se okouzlit atmosférou italských měst. Itálie patří k mým nejoblíbenějším destinacím pro dovolenou. Nikde jinde se od práce a starostí nedá oprostit tak snadno a rychle jako s dobrým vínem a výhledem na Koloseum nebo na projíždějící gondoly v Benátkách. Italskými městy s nejvíce lákadly jsme v Nativu provedli i naše čtenáře. Přineslo to 86 603 zobrazení článku. Kdy vyrazíte na gelato vy? 
  • Zrození k pohybu. Nedopřát si v létě aspoň hodinku na slunci každý den je hřích. K pohybu na čerstvém vzduchu jsme naše čtenáře motivovali kampaní Zrození k pohybu. Tipy pro všechny chodce přiblížil poutník Ladislav Zibura. Nezapomněli jsme ale ani na milovníky posilování, jógy a běhu. Podívejte se, jak udělat něco pro své zdraví. 
  • Velký cestovatelský kvíz. S tímhle kvízem pro Letuška.cz jsme si mákli. Připravili jsme pro čtenáře zapeklité otázky v 5 kategoriích – kromě památek a měst nemohlo chybět ani jídlo, tradice, příroda a otázky na cestování do zahraničí v éře covidu. Ptali jsme se přitom na ne příliš známé věci, a to naše čtenáře bavilo v průměru dlouhé 4 a půl minuty. 
Sdílet na sítích