Jak cílit letní reklamu, aby byla úspěšná? Jaká témata rezonují u prázdninových kampaní? A co všechno můžete pro vaši letní kampaň v Seznamu využít? Nejen odpovědi na tyto otázky vám naservírujeme v čerstvých sezónních tipech.
Nastavte kampaně podle chování uživatelů
Lidé se o letní aktivity začínají zajímat postupně už před prázdninami, tedy s nástupem letní sezóny. Hledanost v tomto období pozvolna roste a svého vrcholu dosahuje v polovině června, kdy je po celé prázdniny zájem o tato témata stále vysoký.
Jak nejlépe cílit v přímém prodeji?
Oslovte lidi se zájmem o letní aktivity. Jak na to? Doporučujeme zvolit uvedené oblasti zájmů a jejich kombinaci. Podle vybrané kombinace zájmů si pak můžete namodelovat zásah cílové skupiny.
Rodina– Rodiny s dětmi
630 tis. UV/týden
Cestování – Hory
360 tis. UV/týden
Cestování – Adventura/outdoor
83 tis. UV/týden
Sport – Letní sporty
294 tis. UV/týden
Reality – Rekreační objekty
53 tis. UV/týden
Jídlo a pití – Nápoje
348 tis. UV/týden
Jídlo a pití – Restaurace
2,3 mil. UV/týden
Krása a styl – Móda
450 tis. UV/týden
Krása a styl – Kosmetika
640 tis. UV/týden
Velikosti daných cílových skupin jsou uvedeny pro formát HP Wallpaper v době publikace sezónních tipů. Mohou se vzájemně překrývat, a proto je nelze jednoduše sčítat.
Propojte obsah s vaší značkou pomocí Tematických bannerů
Jednotlivé redakce chystají články s tématy okolo letních aktivit, na které bude možné navázat tematické bannery.
Využijte tohoto formátu a zvyšte výkon vašich reklamních sdělení díky relevanci jejich umístění. Více o Tematických bannerech a jejich výhodách najdete v přehledu reklamních formátů Seznam Menu.
Ukázka Tematických bannerů
V rámci spolupráce s jednotlivými redakcemi můžete využít tato témata:
Proženy.cz
Recepty zaměřené na letní sezónu: letní grilování, zpracování sezónních surovin (chřest, jahody, houby atd.), svačiny na výlety, recepty za pár korun (rady a tipy, jak nakoupit a uvařit za rozumné peníze), recepty zahraniční kuchyně (francouzská, španělská kuchyně atd.). Umíme na vyžádání zpracovat např. recepty s konkrétní surovinou (tvaroh, puding atd.).
Móda: fashion články zaměřené na letní trendy v plavkách, vzdušné šaty, sandálky, barvy apod.
Cyklistika: zajímavé výlety na kole po ČR, tipy na cyklostezky.
Novinky.cz
Recepty: zaměřené na letní sezónu podobně jako na Proženy.cz.
Opalování: letní kosmetika nebo rizika přílišného slunění.
Kupi Magazín
Recepty zaměřené na letní sezónu: letní snídaně, obědy, večeře, recepty za pár korun, svačinky pro děti nebo jakou svačinu připravit na výlet apod.
Tipy na kempování v přírodě.
Seznam Zprávy
Cyklistika: články věnující se zajímavým cyklotrasám a péči o jízdní kolo včetně elektrokol, tipy, jak vybrat (elektro)kolo.
Garáž.cz
Letní cestování autem: jak připravit auto na dovolenou, jak připevnit kolo/autobox, cestování karavanem apod.
Road trip: články zaměřené na konkrétní značku vozu podle zájmu klienta.
Cyklistika: článek, který se bude věnovat přepravě cyklistických kol na autě.
Vyzkoušejte video na míru
Využijte letních témat a možnost vytvoření videa na míru, nebo epizody dle tematických konceptů.
Epizody na míru v oblasti „Dům, byt a bydlení“
Epizody na míru v oblasti „Jídlo“
V případě zájmu pro vás samozřejmě můžeme navrhnout i jiná témata k dané sezóně.
KUDY, FOODIE? Gastronomické klenoty Tábora. Top místa, která při návštěvě města určitě nevynechejte
Konkrétní témata článků i videa na míru je vždy potřeba předem konzultovat s týmem Speciálních projektů.
Cílení v RTB: Využijte publikum Letní dovolená 2023
V rámci RTB cílení budeme připravovat kromě klasického publika Letní dovolená 2023 i další segmenty:
Letní festivaly: Mladí lidé – tarify, pojištění, vzdělání, alkohol, party, lifestyle, ekologie, veganství či cestování za hudbou.
Letní prázdniny: Eventy pro děti – tábory, letní školy, vzdělávací akce, poznávací zájezdy, hlídání dětí, setkávání s prarodiči a dovolená u moře – cestovky a pojištění.
Grilovací sezóna: Uživatelé se zájmem o vaření, kuchařky, recepty, kuchařské pořady a periodika nebo druhy mezinárodní kuchyně.
Deník Právo: Zviditelněte svou značku také v tisku
Přílohy deníku se budou v létě věnovat těmto tematickým okruhům: Dům a bydlení: Větráky a klimatizace, Solární systémy, Nádoby pro sezónní rostliny, Venkovní dlažba, Zahradní nářadí, Rolety a žaluzie, Stavební prvky na zahradě, Houpačky a relax, Střešní okna, Zahrada jako obytný exteriér a Zahradní sezení. Magazín + TV: Letní zdravotní tipy: Vitamíny ve sklenici – zavařování a Domácí lékárna. Styl pro ženy: Kosmetika: Vlasy v létě, Zklidnění citlivé pokožky, Kosmetika a letní sporty a Zázračné bylinky v péči o pokožku. Recepty: Zapečené brambory, Zavařování a Grilování, Zdraví: Zdravé poklady z dovolené, Letní čajová terapie.
Pokud chcete zacílit na uživatele se zájmem o outdoorové sporty, výlety, koupání a jiné letní radovánky, neměli byste v Skliku zapomenout na tato cílení, ke kterým vám rovnou přibližujeme i jejich velikosti:
Zájmy o koupi
Zájmy
Sport
Jízdní kola (25 tis. uživatelů)
Kategorie Letní sporty – obecné (88 tis. uživatelů)
Outdoorové vybavení (7 tis. uživatelů)
Jízdní kola (30 tis. uživatelů)
Prodej sportovních potřeb (39 tis. uživatelů)
Móda a oblečení
Dámské plavky (11 tis. uživatelů)
Pánské plavky (430 tis. uživatelů)
Kosmetika a drogerie
Přípravky a krémy na opalování (1 tis. uživatelů)
Dům, byt a zahrada
Bazény a vířivky (6 tis. uživatelů)
Cestování
Česko (1 tis. uživatelů)
Adventura/outdoor (105 tis. uživatelů)
Domácí cestovní ruch (42 tis. uživatelů)
Hory ČR a SK (249 tis. uživatelů)
Pokud se chcete poradit nad konkrétním typem cílení, proberte svou představu se svým konzultantem.
Aby se váš obchod úspěšně rozvíjel, je důležité zvyšovat jeho absolutní zisk. K tomu vám pomůžou jasně nadefinované cíle. V rámci Sklik kampaní je ideální zaměřit se na propagaci produktů či služeb, nábor nových zákazníků, podporu stávajících zákazníků a budování brandu. Jakým způsobem lze přistupovat ke kampaním v Skliku, abyste zisk maximalizovali?To se dozvíte v …
Společnost Leontýna.cz svěřila své kampaně specialistům Seznamu a nyní se těší z ještě lepších výsledků než dosud. Klíčem k vyššímu výkonu dynamického retargetingu bylo doplnění vlastních šablon. Už jste je vyzkoušeli také? Postupujte stejně jako my. Na jaře 2021 se do kampaní dynamického retargetingu přidaly šablony. Protože si místo v kampaních svými výsledky zasloužily, zůstaly …
Sklik v poslední době spustil mnoho nových formátů a možností cílení. Stejně důležitá je ale vyhledávací síť, která přináší rok od roku více výkonu. Jaký je její vývoj? V poslední době jsme se několikrát setkali s tvrzením, že objem návštěvnosti z Skliku ve vyhledávání klesá. Čísla za rok 2021 říkají pravý opak – pojďme se …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.