Rakousko je skvělou destinací jak pro milovníky dobrodružství, tak pro lyžaře. S Rakouskou národní turistickou centrálou jsme českým cestovatelům připomněli, jak krásná sousední země je. Na začátku kampaně jsme totiž změřili, že jen 25 % Čechů vnímá Rakousko jako svoji nejoblíbenější destinaci pro zimní dovolenou. A to jsme se rozhodli změnit.
Ústředním bodem kampaně se stal seriál Rakouskem svobodně a aktivně, ve kterém účinkuje olympionik David Svoboda se svým bratrem Tomášem. Společně diváky provázejí těmi nejkrásnějšími rakouskými místy, vydávají se do jeskyní, na sáňkařské dráhy nebo lezou po ledopádu.
Seriál jsme podpořili různými druhy výstupů:
dvěma formáty Seznam Native s letními a zimními tipy pro turisty a lyžaře,
podcastem Kousek Rakouska, který vznikl ve spolupráci s tvůrci oblíbené Travel Bible, kde cestovatelé, dobrodruzi a sportovci přibližovali svoje zážitky,
komerčním článkem v printu, a to v příloze Deníku Právo, kam jsme umístili i QR kód vedoucí čtenáře k seriálu.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Seriál jsme umístili na internetovou televizi Stream.cz, kterou navštíví v průměru 2,5 milionu uživatelů měsíčně. Podcasty jsme publikovali na všech dostupných podcastových platformách a vytvořili jsme pro ně speciální landing page, která vznikla pod hlavičkou Seznam Zpráv. Tam jsme umístili také články Seznam Native.
Dalším kanálem byly sociální sítě protagonistů seriálu a podcastů. Seriál jsme podpořili také na sociálních sítích televize Stream.cz a prostřednictvím reklamních pozic na této platformě. Vzhledem k úspěšnosti prvního dílu začal algoritmus doporučovat i další díly. Publikum jsme oslovili také nativními inzeráty na Stream.cz a Seznam.cz a na dalších obsahových webech.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Seriál s bratry Svobodovými má přes půl milionu zhlédnutí a čísla stále rostou. Původně stanovený cíl 180 000 jsme tak téměř ztrojnásobili.
Seznam Nativy nasbíraly 184 000 zobrazení, a tak předčily plán o 84 000.
Přínos kampaně jsme změřili nástrojem Seznam Brand Lift, který ukázal, že se nám podařilo zvednout zájem o Rakousko coby destinaci pro zimní dovolenou o 44 %, tedy o 11 procentních bodů. To je o 6 více než byl vytyčený cíl.
Tato kampaň zvítězila v celosvětové konkurenci. Zlatou medaili získala v kategorii Nejlepší integrovaná kampaň v soutěži Native Advertising Awards 2023.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.