Jak jsme české turisty nalákali na lyže i na zážitky do Rakouska

Ivana Eder 18. září 2023  

Rakousko je skvělou destinací jak pro milovníky dobrodružství, tak pro lyžaře. S Rakouskou národní turistickou centrálou jsme českým cestovatelům připomněli, jak krásná sousední země je. Na začátku kampaně jsme totiž změřili, že jen 25 % Čechů vnímá Rakousko jako svoji nejoblíbenější destinaci pro zimní dovolenou. A to jsme se rozhodli změnit.

Ústředním bodem kampaně se stal seriál Rakouskem svobodně a aktivně, ve kterém účinkuje olympionik David Svoboda se svým bratrem Tomášem. Společně diváky provázejí těmi nejkrásnějšími rakouskými místy, vydávají se do jeskyní, na sáňkařské dráhy nebo lezou po ledopádu.

Seriál jsme podpořili různými druhy výstupů:

  • dvěma formáty Seznam Native s letními a zimními tipy pro turisty a lyžaře,
  • komerčním článkem, který jsme publikovali na Sport.cz,
  • podcastem Kousek Rakouska, který vznikl ve spolupráci s tvůrci oblíbené Travel Bible, kde cestovatelé, dobrodruzi a sportovci přibližovali svoje zážitky,
  • komerčním článkem v printu, a to v příloze Deníku Právo, kam jsme umístili i QR kód vedoucí čtenáře k seriálu.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Seriál jsme umístili na internetovou televizi Stream.cz, kterou navštíví v průměru 2,5 milionu uživatelů měsíčně. Podcasty jsme publikovali na všech dostupných podcastových platformách a vytvořili jsme pro ně speciální landing page, která vznikla pod hlavičkou Seznam Zpráv. Tam jsme umístili také články Seznam Native.

Dalším kanálem byly sociální sítě protagonistů seriálu a podcastů. Seriál jsme podpořili také na sociálních sítích televize Stream.cz a prostřednictvím reklamních pozic na této platformě. Vzhledem k úspěšnosti prvního dílu začal algoritmus doporučovat i další díly. Publikum jsme oslovili také nativními inzeráty na Stream.cz a Seznam.cz a na dalších obsahových webech.


Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Seriál s bratry Svobodovými má přes půl milionu zhlédnutí a čísla stále rostou. Původně stanovený cíl 180 000 jsme tak téměř ztrojnásobili.
  • Seznam Nativy nasbíraly 184 000 zobrazení, a tak předčily plán o 84 000.
  • Přínos kampaně jsme změřili nástrojem Seznam Brand Lift, který ukázal, že se nám podařilo zvednout zájem o Rakousko coby destinaci pro zimní dovolenou o 44 %, tedy o 11 procentních bodů. To je o 6 více než byl vytyčený cíl.
  • Tato kampaň zvítězila v celosvětové konkurenci. Zlatou medaili získala v kategorii Nejlepší integrovaná kampaň v soutěži Native Advertising Awards 2023.

Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích