5 nejčastějších chyb v nastavení produktové inzerce na Seznamu

Produktová inzerce na Seznamu vám umožní představit vaše zboží lidem, kteří se o něj skutečně zajímají. Využíváte ji a chcete dosáhnout ještě lepších výsledků? Připravili jsme pro vás video, ve kterém jsme se podívali na nejčastější chyby v nastavení produktové inzerce, kvůli kterým možná zbytečně přicházíte o potenciální zákazníky.

Díky produktové inzerci na Seznamu můžete oslovit až 64 % aktivně nakupující české internetové populace. Naším dlouhodobým cílem je, aby vaše kampaně měly co nejširší zásah a zároveň se jednoduše spravovaly. Výkon produktové inzerce ale mohou snižovat chyby v nastavení. A my jsme se ve videu podívali na ty nejčastější z nich:

Jak udržet produktovou inzerci v té nejlepší kondici?

  • Zalistujte produkty do správných kategorií

Pokud budete následovat doporučené rozdělení categorytextu v XML feedu, budou vaše produkty dohledatelné v kategoriích na Zboží.cz a lidé je snáze najdou. A zároveň se tak zvýší zásah Zboží inzerátů, a tím i počet zákazníků, které přes ně můžete získat.

  • Aktualizujte informace o výdejních místech a dopravcích

Zkontrolujte, zda máte v administraci Zboží, XML feedu a na webu aktuální možnosti dopravy. Pokud správnost výdejních míst a dopravních metod alespoň jednou ročně nepotvrdíte, přestanou se tyto údaje u inzerce zobrazovat. Informace o dopravě a výdejních místech jsou přitom pro potenciální zákazníky při výběru e-shopu důležité. 

  • Optimalizujte MAC_CPC/MAX_CPC_SEARCH 

Klienti často ve Zboží.cz nebo Skliku nastaví jednorázově maxCPC a dále už výkon nevyhodnocují. Proto vám pro maximalizaci obratu doporučujeme maxCPC/maxCPC search pravidelně na základě výkonu upravovat, a to bez ohledu na využívaný způsob biddingu.

  • Využívejte standardní konverzní kód

V případě nasazení standardního konverzního kódu můžete detailněji vyhodnocovat přínos produktové inzerce a optimalizovat tak výkon. Konkrétně umožňuje přístup k API. Velmi podstatnou výhodou je také to, že recenze obdržíte pouze od uživatelů, kteří u vás nakoupili a souhlasili s odesláním dotazníku o spokojenosti s nákupem. Navíc u recenzí uvidíte číslo objednávky, na základě které recenzi zákazník napsal, a můžete na ně jako majitel e-shopu reagovat.

  • Hlídejte si zůstatek v peněžence 

Nejčastějšími důvody, proč dochází k výpadku inzerce, je nízký finanční limit nebo nízký kredit nastavený v peněžence v klientské zóně. Pokud se kredit vyčerpá, může se stát, že část uživatelů vaši inzerci zkrátka neuvidí, a tím se připravíte o potenciální zákazníky, kteří tak mohou nakoupit u konkurence. Této situaci můžete předejít skrze automatické dobíjení kreditu v případě poklesu na konkrétní částku.

Za tým konzultací Sklik Jakub Loula a Ondřej Němec

Sdílet na sítích