Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?
Abychom vnímání lidí odvedli od bylinek ke kýžené asociaci, tedy k gentlemanům, eleganci, výjimečným okamžikům a whisky, publikovali jsme od roku 2019 několik obsahových formátů.
První Seznam Native s titulkem Moderní gentleman a jeho 10 zásad jsme pojali jako průvodce pro všechny gentlemany. Následovalo téma Svět whisky a jak si ji správně vychutnat, kde jsme čtenáře provedli historií tohoto nápoje a přiblížili spoustu zajímavostí z jeho výroby i degustace. Na výrobu sudů, ve kterých žitný destilát zraje, a na příběh jednoho z posledních českých bednářů jsme se zaměřili v Nativu s titulkem Voňavé řemeslo.
Vloni jsme komunikaci posunuli na vyšší úroveň. Do kampaně jsme zakomponovali Jiřího Bartošku, ambasadora značky, a zároveň jsme aktualizovali a redistribuovali dosavadní Nativy, které jsme také vzájemně propojili. Hlavní část komunikace jsme postavili na videu a gamifikaci. Vytvořili jsme interaktivní videokvíz s názvem Na sklence whisky s Jiřím Bartoškou. Coby hlavní tvář značky v něm vysvětloval, proč si občas rád dá pár doušků Staré žitné myslivecké. Uživatelé si mohli sami ověřit své znalosti v kvízu o whisky a porovnat je s autentickými odpověďmi herce.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Native jsme publikovali pod hlavičkou Seznam Zpráv a distribuovali jsme jej s desítkami variant článkových upoutávek napříč seznamáckými weby. Upoutávky jsme průběžně vyhodnocovali a optimalizovali pro co nejlepší průběh kampaně. Distribuci jsme rozšířili i o placenou propagaci skrze profily Seznam Zpráv na sociálních sítích, Facebooku a Instagramu.
Do obsahových formátů jsme nasadili měřicí retargetingové kódy, díky kterým jsme mohli s publikem dále pracovat. Na lidi, kteří navštívili kvíz, jsme poté cílili reklamní videospot značky s Jiřím Bartoškou a sklenkou whisky. Tím jsme ještě více zesílili sdělení, které naplňovalo komunikační cíl kampaně.
Zásah jsme navíc umocnili RTB videokampaní, kdy televizní spot upravený pro online prostředí zobrazujeme nejen lidem se zájmem o kvalitní alkohol, ale i speciálně vytvořenému publiku tzv. light TV viewers. To jsou lidé, kteří se příliš nedívají na televizi, a tudíž je klasická televizní reklama neosloví.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Změnu vnímání značky jsme ověřovali nástrojem Seznam Brand Lift. Před kampaní označilo Starou žitnou mysliveckou za whisky38 % lidí, po kampani to bylo 72 %. To je 89% nárůst.
Počet respondentů, kteří uvedli, že se Stará žitná myslivecká stala jejich oblíbenou značkou, vzrostl o 52 %, zájem o koupi narostl dokonce o 86 %.
Celkový počet zobrazení všech Seznam Nativů přesáhl 170 000, což je o 20 000 více, než byl stanovený cíl.
Kvalitu zobrazení dokazuje také průměrný čas 5 minut a 50 sekund. Videokvíz dokončilo 80 % těch, kdo se do něj pustili.
Tato kampaň uspěla v celosvětové konkurenci. Ze soutěže Native Advertising Awards si odvezla jednu zlatou medaili v kategorii Nejlepší zapojení influencera a dvě stříbrné medaile z kategorií Nejlepší nativní strategie a Nejefektivnější kampaň.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.