Od myslivce k gentlemanům. Jak pomáháme měnit vnímání značky Stará žitná myslivecká

Karolína Kučerová 15. prosince 2023  

Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?

Abychom vnímání lidí odvedli od bylinek ke kýžené asociaci, tedy k gentlemanům, eleganci, výjimečným okamžikům a whisky, publikovali jsme od roku 2019 několik obsahových formátů.

První Seznam Native s titulkem Moderní gentleman a jeho 10 zásad jsme pojali jako průvodce pro všechny gentlemany. Následovalo téma Svět whisky a jak si ji správně vychutnat, kde jsme čtenáře provedli historií tohoto nápoje a přiblížili spoustu zajímavostí z jeho výroby i degustace. Na výrobu sudů, ve kterých žitný destilát zraje, a na příběh jednoho z posledních českých bednářů jsme se zaměřili v Nativu s titulkem Voňavé řemeslo.

Vloni jsme komunikaci posunuli na vyšší úroveň. Do kampaně jsme zakomponovali Jiřího Bartošku, ambasadora značky, a zároveň jsme aktualizovali a redistribuovali dosavadní Nativy, které jsme také vzájemně propojili. Hlavní část komunikace jsme postavili na videu a gamifikaci. Vytvořili jsme interaktivní videokvíz s názvem Na sklence whisky s Jiřím Bartoškou. Coby hlavní tvář značky v něm vysvětloval, proč si občas rád dá pár doušků Staré žitné myslivecké. Uživatelé si mohli sami ověřit své znalosti v kvízu o whisky a porovnat je s autentickými odpověďmi herce.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Native jsme publikovali pod hlavičkou Seznam Zpráv a distribuovali jsme jej s desítkami variant článkových upoutávek napříč seznamáckými weby. Upoutávky jsme průběžně vyhodnocovali a optimalizovali pro co nejlepší průběh kampaně. Distribuci jsme rozšířili i o placenou propagaci skrze profily Seznam Zpráv na sociálních sítích, Facebooku a Instagramu.

Do obsahových formátů jsme nasadili měřicí retargetingové kódy, díky kterým jsme mohli s publikem dále pracovat. Na lidi, kteří navštívili kvíz, jsme poté cílili reklamní videospot značky s Jiřím Bartoškou a sklenkou whisky. Tím jsme ještě více zesílili sdělení, které naplňovalo komunikační cíl kampaně.

Zásah jsme navíc umocnili RTB videokampaní, kdy televizní spot upravený pro online prostředí zobrazujeme nejen lidem se zájmem o kvalitní alkohol, ale i speciálně vytvořenému publiku tzv. light TV viewers. To jsou lidé, kteří se příliš nedívají na televizi, a tudíž je klasická televizní reklama neosloví.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Změnu vnímání značky jsme ověřovali nástrojem Seznam Brand Lift. Před kampaní označilo Starou žitnou mysliveckou za whisky 38 % lidí, po kampani to bylo 72 %. To je 89% nárůst.
  • Počet respondentů, kteří uvedli, že se Stará žitná myslivecká stala jejich oblíbenou značkou, vzrostl o 52 %, zájem o koupi narostl dokonce o 86 %.
  • Celkový počet zobrazení všech Seznam Nativů přesáhl 170 000, což je o 20 000 více, než byl stanovený cíl.
  • Kvalitu zobrazení dokazuje také průměrný čas 5 minut a 50 sekund. Videokvíz dokončilo 80 % těch, kdo se do něj pustili.
  • Tato kampaň uspěla v celosvětové konkurenci. Ze soutěže Native Advertising Awards si odvezla jednu zlatou medaili v kategorii Nejlepší zapojení influencera a dvě stříbrné medaile z kategorií Nejlepší nativní strategie a Nejefektivnější kampaň.

Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích