Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Automobilka Renault chtěla pro svůj nový model Austral vytvořit reklamu, která by byla jiná než všechny ostatní. Vyrobila proto televizní spot, ve kterém se prolíná podmořský svět s lidským a hlavní roli hraje představivost. My jsme dostali za úkol přenést tuto myšlenku do onlinu pro české publikum. Rozhodli jsme se tak vytvořit něco nového a zajímavého, co vyvolá emoce, osloví lidi a vytvoří pozitivní obraz o modelu Renault Austral.
Na začátku kampaně jsme si stanovili dva hlavní cíle. Prvním bylo udržet téma představivosti a přizpůsobit ho českému prostředí tak, aby lidi nadchlo. Druhý cíl byl zaměřit se na rodiče, protože 73 procent potenciálních zákazníků jsou právě oni. Místo tradiční reklamy na auto jsme se rozhodli vytvořit pohádky, které zapojí dětskou představivost a budou bavit i dospělé.
Začali jsme v mateřské škole, kde jsme s dětmi hráli hry a zkoumali jejich nápady. Potom jsme vzali tři děti ve věku 4 až 11 let na jízdu v novém Renaultu Austral a ptali se jich, co si představují, když jedou autem, poslouchají jeho zvuky a dívají se do krajiny. Jejich nápady jsme vložili do jazykového modelu ChatGPT, který nám pomohl vytvořit základní scénář pohádek.
Realita však ukázala, že pokud chceme něco originálního, chytrého a přitažlivého i pro dospělé, bez lidského faktoru se to neobejde. Do psaní pohádek se nakonec pustil náš seniorní editor, který umělou inteligenci použil převážně jako inspiraci pro neobvyklé pojmenování postav a míst. Postupně tak vzniklo deset originálních a krásných pohádek.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Pohádky jsme nahráli na všechny podcastové platformy, jako jsou Spotify nebo Apple Podcasts. Zároveň jsme je umístili do článku formátu Seznam Native publikovaného na zpravodajském webu Seznam Zprávy. V něm jsme popsali, jak jsme pohádky tvořili a přidali jsme odkaz na všech deset pohádek i jednoduchou infografiku o modelu Renault Austral. Součástí obsahu bylo i video, kde čtenáři mohli vidět dětskou představivost v akci. To se objevilo i na Streamu a propsalo se na homepage Seznamu.
Na pohádky jsme poutali na zpravodajském webu Seznam Zprávy, ale i na dalších platformách Seznamu. Použili jsme desítky různých verzí upoutávek a optimalizovali je během kampaně. Ukázalo se, že nejúčinnější byly ty, které se týkaly toho, co se stane, když necháme dětskou představivost běžet na plné obrátky. Celou kampaň jsme zároveň propagovali i na Facebooku.
Jak jsme měřili úspěch?
Hlavním cílem bylo vytvořit obsah, který nabourá standardní marketingové komunikace automobilek, bude rezonovat s cílovou skupinou a tím pádem zvýší pozitivní asociace k modelu Austral i značce Renault. To jsme ověřili skrze měření nástrojem Seznam Brand Lift, který hodnotí pomocí jednoklikového dotazníku dopad kampaně tak, že srovnává zasažené publikum s tím, které kampaň nevidělo, na vzorku minimálně 2 000 respondentů.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Pohádky získaly přes 20 000 stažení na podcastových platformách. A více jak rok po skončení kampaně zůstávají stále populární. I nyní zaznamenáváme kolem 100 stažení každý den.
Měření pomocí nástroje Seznam Brand Lift ukázalo, že povědomí o modelu Renault Austral se zvýšilo o 12 procentních bodů, a pozitivní asociace dokonce o 17 procentních bodů. Negativní vnímání značky zároveň kleslo o 5 procentních bodů a téměř každý třetí posluchač pohádek uvádí, že ho Renault Austral zaujal.
Kampaň přinesla téměř 2 000 přímých prokliků na web klienta. Ačkoliv obsah jako takový vůbec nebyl o autech, návštěvy měly daleko vyšší kvalitu než běžné kampaně automobilek. U těchto návštěv jsme zaznamenali o minutu delší dobu strávenou na webu Renault Austral, než je průměr, i nižší míru odchodu, což jasně dokládá zvýšený zájem o nový model.
Článek Seznam Native získal téměř 120 000 zobrazení a průměrný čas strávený na stránce byl 2,54 minuty. Video vložené do článku si přehrálo téměř 60 000 lidí a polovina diváků jej zhlédla až do konce.
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.