Druhý event v rámci RTB komunity, kterou zastřešuje Seznam, se věnoval propojení RTB s výkonnostními kanály. Šlo o téma, které vybrali účastníci předchozí RTB akce, a proto jsme oslovili agentury a klienty, aby se podělili o své zkušenosti s výkonnostním omnichannelem. Jak se setkání, kterým hosty provedl náš kolega Martin Jandora, povedlo?
Jako první si vzala slovo Gabriela Keprtová z agentury Proficio. Kromě toho, že hovořila o vlivu awarness kampaní na výkon, představila také analytický nástroj DiagnostIQ, který vznikl právě v Proficiu. Ten díky trackingu kampaní v Campaign Manageru a propojení dat z GA4 dokáže definovat třeba optimální frekvenci zobrazení, vliv imprese na konverzní poměr ostatních kanálů a efektivně alokovat rozpočet kampaně.
Následovala přednáška Simony Sedláčkové a Zuzany Talhoferové, zástupkyň brněnské agentury Better Marketing. Hostům představily case study, která vznikla na základě spolupráce s klinikou estetické medicíny a jejím cílem bylo podpořit brand prostřednictvím RTB.
Dalším řečníkem byla marketérka Veronika Brindzová, která na příkladu klienta Golden Gate přítomným ukázala, jak se v praxi buduje značka v oblasti investic. Její prezentace zahrnovala ukázky komplexní práce se značkou – od průzkumu dat přes práci s emocemi a testování formátů až po přípravu mediaplánu pro TV, online, tisk i OOH. A to vše s cílem ochránit úspory před inflací.
Setkání uzavřel Miloš Uldrich ze Seznamu, který svou prezentaci zaměřil na to, jak kreativně pracovat s interaktivními Bradingy. Díky brandliftovým průzkumům úspěšných kampaní Miloš skvěle demonstroval, co v kampaních funguje a čemu je naopak dobré se vyhnout.
Co nás čeká dál? V příštím roce se na vás těšíme s faceliftem RTB komunity. O tom, jakým tématům se budeme věnovat, rozhodujete vy prostřednictvím zpětné vazby z dotazníků. Stav je zatím vyrovnaný. Vyhrají interaktivní videoformáty, nebo překvapí jiné téma?
Těšíme na vás v příštím roce a děkujeme, že jste byli součástí letošní RTB komunity.
Za tým RTB konzultantů Jan Kuchař