Mapy.com podporují novou funkci hororovou kampaní 

Veronika Geltner 7. října 2025

Mapy.com přicházejí s novou kampaní, která se tentokrát odvážně opírá o negativní zkušenosti cestujících. S claimem „Straší vás hromadná doprava? Mapy.com vám ukážou cestu“ ukazuje oblíbená služba, že i to, co se na první pohled může zdát jako horor, lze proměnit v přehlednou a snadnou cestu.

Mapy.com dlouhodobě komunikují své nové funkce a vychytávky v pozitivním stylu, ale tentokrát marketingový tým zvolil kreativně zcela odlišnou cestu a chce zaujmout prostřednictvím kontrastu a mírně strašidelné nadsázky. Nová kampaň totiž staví na předpokladu, že hromadná doprava může být někdy dost komplikovaná a nepřehledná. „Rozhodli jsme využít vlastní zkušenosti z cestování hromadnou dopravou, které byly občas – s trochou nadsázky – skutečně hororové. V jízdních řádech nebo spojích se člověk dokáže pěkně zamotat a kampaň Mapy.com ukazuje, že díky našemu plánovači se z noční můry stává jednoduchá a rychlá cesta. Navíc víme, že kampaně pracující s napětím nebo dramatem dosahují o 42 % vyšší pozornosti*, takže jsme se rozhodli tohoto efektu využít,“ vysvětluje Karin Horáčková, brand manažerka Mapy.com, a dodává, že cílem je, aby lidé věděli, že na Mapy.com najdou všechny potřebné informace týkající se cestování přehledně a pohromadě – od trasování spoje až po aktuální zpoždění. Mapy.com dokážou naplánovat cestu MHD napříč celou Evropou, a to nejen klasicky autobusem, vlakem nebo metrem, ale i tramvají, přívozem nebo třeba lanovkou. V aplikaci si lidé naplánují celou cestu, od nejbližší zastávky až po příjezd do cíle. Snadno zjistí, kdy jejich spoj jede, zda má zpoždění, a vyberou si tu nejrychlejší variantu. 

Kampaň odstartovala v pondělí 6. října 2025 a poběží celý měsíc. Komunikace je cílená především na krajská města v České republice a jejím hlavním záměrem je udržet uživatele přímo v prostředí Mapy.com, aby při plánování svých cest a při kombinování dopravních prostředků nemuseli hledat alternativy v jiných aplikacích.   

O vizuální podobu se postaral interní kreativní tým společnosti Seznam.cz a výsledkem jsou statické bannery a krátká videa, která poběží na sociálních sítích Meta a X, dále v interní Seznam síti a síti formátů na Googlu nebo YouTube. 

*Zdroj: Karen Nelson-Field, Amplified Intelligence

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích