Vánoční reklamní sezóna je tady. Jste připraveni?
Máte už strategii na hlavní reklamní sezónu roku? A víte, jak z ní vytěžit maximum? Na Seznamu máte přehršel možností, jak získat maximum objednávek. Jaké trendy by vás neměly minout?
Sklik a videoreklama
Skliku i videoreklamě se letos z pohledu klientských investic meziročně daří; Sklik roste v průměru o 12 % a videoreklama o neuvěřitelných 250 %. Skvělých výsledků dosahuje hlavně Outstream, který kombinuje výhody banneru a videoreklamy. Vyznačuje se téměř neomezeným prostorem a příznivou cenou za CPT.
Z trendu videoreklamy v Skliku z loňského roku lze očekávat sezonu, ve které klienti budou spoléhat na videoreklamu.
Oceníte jistě i výkon produktových inzerátů, kterým v hlavní sezóně stoupá počet impresí i proklikovost. Podíl prokliků na produktové inzeráty na nejkonverznějším desktopu vůči textové inzerci vzrostl v Q3 2021 meziročně o 20 %.
A nezapomeňte ani na Dynamický banner, který vám pomůže oslovit nové zákazníky s relevantními Zájmy, Zájmy o koupi nebo uživatele pohybující se na vhodně tematicky zaměřených webech.
Poslední z letošních novinek, kterou byste neměli opomenout je Cílení na vlastní seznamy zákazníků, novou formu cílení, která nabízí nové možnosti zapojení dat z vašich CRM či CDP systémů.
Přímý nákup a mobilní reklama
Podobně, jako u Skliku, i v přímém nákupu pozorujeme, v hlavní sezóně nárůst jak klientských investic (meziročně + 17 %), tak zvýšení počet vyhledávaných dotazů souvisejících s vánočními dárky.
Letos vám doporučujeme cílit hlavně na tyto kategorie:
- Krása a styl – Hodinky/šperky/parfémy
- Krása a styl – Móda
- Krása a styl – Kosmetika
- Finance – Spotřebitelské úvěry a půjčky
- Elektronika – Mobilní telefony
- Elektronika – Domácí spotřebiče
- Jídlo a pití – Vaření a recepty, restaurace
Nezanedbávejte ani mobilní formáty reklam. Každým rokem uživatelé čím dál více vyhledávají dárky v předvánočním období právě na mobilu. Internet v mobilu v ČR využívá téměř 8 milionů uživatel.
Zboží.cz
Na Zboží.cz meziročně narůstá jak počet prokliků, tak počet přivedených konverzí našim klientům. Počet reálných uživatelů dle Netmonitoru je v některých měsících až o 24 % vyšší a počet návštěv až o 46% jak v minulém roce.
Díky rozšířenému zobrazování nabídek ze Zboží.cz se vaše produkty v hlavní sezoně mohou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat ještě častěji na pozicích produktových inzerátů (PI), když jsme na zadaný uživatelský dotaz nenalezli relevantní nabídku v rámci vyhledávání PI.
A které kategorie vedly žebříčku nejúspěšnějších v loňském roce?
- Dům, byt, zahrada
- Kultura a zábava
- Dětské zboží
- Domácí spotřebiče
- Oblečení a móda
RTB
RTB vám ve vánoční sezoně může posloužit jako kvalitní akviziční nástroj, který dokáže přivést relevantní uživatele na váš web.
Využijte jedno z cílení na tyto skupiny zákazníků:
- Dělají nákupy vánočních dárků
- Čtou články spojené s Vánoci a vánočními obyčeji
- Hledají recepty na cukroví
- Mají v URL fragment Vánoce s vysokou četností
Audioreklama
Buďte slyšet u nejzajímavějších českých podcastů na podcastové platformě Podcasty.cz a v éteru rádii Expres FM a Classic Praha díky balíčku Seznam Cross Audio. Ve srovnání s jinými médii je v audioobsahu koncentrace reklamních sdělení nižší, vaše reklama se tak bude posluchačům lépe pamatovat. Audioreklama má až o 24 % vyšší Ad Recall než displayová reklama a vyznačuje se 2× pravděpodobnějším zvýšením nákupního zájmu ve srovnání s displayovou reklamou.
Seznam Brand Studio
Vyzkoušejte letos na odlišení se od konkurence obsahový marketing se Seznam Brand Studiem., který má skvělé výsledky v metrikách jako čas strávený se značkou nebo míru zapojení. K dispozici jsou vám projekty jako Seznam Native, Seznam Advertorial, pořad na míru nebo product placement. Ty se mohou týkat těhle i dalších témat:
- Vánoční hostina zdravěji, snadněji a rychleji
- Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
- Hračky, které dávají smysl