Vánoční reklamní sezóna je tady. Jste připraveni?

Máte už strategii na hlavní reklamní sezónu roku? A víte, jak z ní vytěžit maximum? Na Seznamu máte přehršel možností, jak získat maximum objednávek. Jaké trendy by vás neměly minout?

Sklik a videoreklama 

Skliku i videoreklamě se letos z pohledu klientských investic meziročně daří; Sklik roste v průměru o 12 % a videoreklama o neuvěřitelných 250 %. Skvělých výsledků dosahuje hlavně Outstream, který kombinuje výhody banneru a videoreklamy. Vyznačuje se téměř neomezeným prostorem a příznivou cenou za CPT.

Z trendu videoreklamy v Skliku  z loňského roku lze očekávat sezonu, ve které klienti budou spoléhat na videoreklamu. 

Oceníte jistě i výkon produktových inzerátů, kterým v hlavní sezóně stoupá počet impresí i proklikovost. Podíl prokliků na produktové inzeráty na nejkonverznějším desktopu vůči textové inzerci vzrostl v Q3 2021 meziročně o 20 %. 

A nezapomeňte ani na Dynamický banner, který vám pomůže oslovit nové zákazníky s relevantními Zájmy, Zájmy o koupi nebo uživatele pohybující se na vhodně tematicky zaměřených webech. 

Poslední z letošních novinek, kterou byste neměli opomenout je Cílení na vlastní seznamy zákazníků, novou formu cílení, která nabízí nové možnosti zapojení dat z vašich CRM či CDP systémů.

Přímý nákup a mobilní reklama

Podobně, jako u Skliku, i v přímém nákupu pozorujeme, v hlavní sezóně nárůst jak klientských investic (meziročně + 17 %), tak zvýšení počet vyhledávaných dotazů souvisejících s vánočními dárky. 

Letos vám doporučujeme cílit hlavně na tyto kategorie:

  • Krása a styl – Hodinky/šperky/parfémy 
  • Krása a styl – Móda 
  • Krása a styl – Kosmetika 
  • Finance – Spotřebitelské úvěry a půjčky 
  • Elektronika – Mobilní telefony 
  • Elektronika – Domácí spotřebiče 
  • Jídlo a pití – Vaření a recepty, restaurace 

Nezanedbávejte ani mobilní formáty reklam.  Každým rokem uživatelé čím dál více vyhledávají dárky v předvánočním období právě na mobilu. Internet v mobilu v ČR využívá téměř 8 milionů uživatel. 

Zboží.cz

Na Zboží.cz meziročně narůstá jak počet prokliků, tak počet přivedených konverzí našim klientům. Počet reálných uživatelů dle Netmonitoru je v některých měsících až o 24 % vyšší a počet návštěv až o 46%  jak v minulém roce.

Díky rozšířenému zobrazování nabídek ze Zboží.cz se vaše produkty v hlavní sezoně mohou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat ještě častěji na pozicích produktových inzerátů (PI), když jsme na zadaný uživatelský dotaz nenalezli relevantní nabídku v rámci vyhledávání PI.

A které kategorie vedly žebříčku nejúspěšnějších v loňském roce?

  • Dům, byt, zahrada
  • Kultura a zábava
  • Dětské zboží
  • Domácí spotřebiče
  • Oblečení a móda

RTB

RTB vám ve vánoční sezoně může posloužit jako kvalitní akviziční nástroj, který dokáže přivést relevantní uživatele na váš web.

Využijte jedno z cílení na tyto skupiny zákazníků: 

  • ​​Dělají nákupy vánočních dárků
  • Čtou články spojené s Vánoci a vánočními obyčeji
  • Hledají recepty na cukroví
  • Mají v URL fragment Vánoce s vysokou četností

Audioreklama

Buďte slyšet u nejzajímavějších českých podcastů na podcastové platformě Podcasty.cz a v éteru rádii Expres FM a Classic Praha díky balíčku Seznam Cross Audio. Ve srovnání s jinými médii je v audioobsahu koncentrace reklamních sdělení nižší, vaše reklama se tak bude posluchačům lépe pamatovat. Audioreklama má až o 24 % vyšší Ad Recall než displayová reklama a vyznačuje se 2× pravděpodobnějším zvýšením nákupního zájmu ve srovnání s displayovou reklamou.

Seznam Brand Studio

Vyzkoušejte letos na odlišení se od konkurence obsahový marketing se Seznam Brand Studiem., který má skvělé výsledky v metrikách jako čas strávený se značkou nebo míru zapojení. K dispozici jsou vám projekty jako Seznam Native, Seznam Advertorial, pořad na míru nebo product placement. Ty se mohou týkat těhle i dalších témat:

  • Vánoční hostina zdravěji, snadněji a rychleji
  • Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
  • Hračky, které dávají smysl