Mercedesy s logem Sauto.cz „létají“ 280km/h

19. května 2009

Nebojte se. Nejde o policejní zápis o překročení rychlosti nějakého tajného služebního vozu týmu Sauto.cz. Ani se, bohužel, nejedná o nákup služebních Mercedesů pro některé “sportovněji založené kolegy ”.

Na logo Seznam rally teamu si na vozech Mitsubishi Evo IX  návštěvníci domácích rally již pomalu zvykli. Na závodech na okruzích se však logo Seznam.cz zatím neobjevovalo.

Dovolujeme si Vám představit nový závodní team, který nese oficiální název Sauto.cz Racing Team.

S auto Racing Team vstoupil do nové sezony vítězně

25.04.2009 Jarní cena Masarykova okruhu v Brně 2009


Sauto.cz Racing Team vstoupil do své první sezony v Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích ve velkém stylu. Posádka Antonín Charouz, Jarek Janiš, Peter Kox, Václav Nimč s vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM suverénně vyhrála při Jarní ceně Masarykova okruhu v Brně 2009 vytrvalostní závod Divize 4. Výborně si vedl i druhý vůz týmu, za jehož volantem se s Antonínem Charouzem střídali Stefan Mücke a Tomáš Enge. Zmíněná trojice s přehledem kroužila na vedoucí pozici, ze které ji vyřadil až smolný incident v boxech, kdy posádka doplatila na přítomnost zástupců médií. A jak situaci viděl z kokpitu vozu Tomáš Enge?

„Když jsme dokončili pit stop, byl jsem vypuštěn z boxů akorát v okamžiku, kdy boxovou uličkou projížděl jeden ze soupeřů. Došlo ke kontaktu, při němž byl náš vůz lehce poškozen a po objetí jednoho kola mi odletěla kapota. S vozem by se asi dalo jet dál, ovšem hrozilo větší poškození, proto jsme skončili. Je to smůla, protože jsme jeli poměrně suverénně na první pozici, navíc naši největší soupeři s Audi měli také problémy. Bohužel, i takové věci se stávají. To jsou závody.“

“Nedělní závod na 10 kol – jaké to bylo na vlastní kůži?”

26.04.2009 Jarní cena Masarykova okruhu v Brně 2009- sprint na 10 kol


V Brně jsem se byl na náš nový team osobně podívat a protože jsem měl možnost poprvé v životě si „osahat“ atmosféru závodů na okruzích z bezprostřední blízkosti, byl to pro mne velký zážitek.

První seznámení s Sauto.cz Racing Teamem začalo příjemně ranní kávou v salónku brněnského Masarykova okruhu. Poté následovala prohlídka boxu, kde mechanici připravovali vozy na zkušební 10 minutový „warm-up“. Hlavní závod byl naplánovaný na odpoledne a tak jsem měl možnost se trochu porozhlédnout po paddocku, kde se chystaly ostatní teamy. Po výborném obědě, který připravuje vlastní teamový kuchař,  jsem si vychutnal ještě bezprostřední přípravy před startem, výjezdy vozů z boxu a řazení na startovní rošt. V Sauto.cz Racing Teamu rozhodně nepřehlédnu Antonína Charouze a na okamžik nakukuji do vozu i Václavu Nimčovi. Na startovním roštu je opravdu zvláštní atmosféra. Mám trochu problém, jestli se  spíš dívat a kam, nebo jestli mám  točit. Nadupané vozy Mercedes, Audi, Porsche, Lamborgini, BMW, Corvette a další. Na prvních dvou pozicích se vyhřívají na sluníčku dva naše vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM a o kapoty se opírají dlouhonové modelky v  červenobílých šatičkách s logem Sauto. Mercedesy jsou obsypané novináři a jen těžko odhaduji, na jaké detaily právě zaměřují objektivy :-). Za volanty se potí Antonín Charouz ve voze s číslem 1 a hned vedle něj se s jedenáctkou na dveřích soustředí bývalý zkušební jezdec OPEL Václav Nimč.

Poslední desítky vteřin do startu a tým v kombinézách se sluchátky bleskově nasazuje předehřáté pneumatiky a už se ozývá siréna a je čas opustit startovní rošt a přesunout se na tribunu.


Během vteřiny zaburácí všechny motory a Safety car zavádí vozy do prvního zahřívacího kola. Když se silné vozy objeví v zatáčce před startem, atmosféra by se dala krájet. A je to tady. Safety car zajíždí do boxů a je tu start. Motory doslova řvou, ale okamžitě poznávám ječivý zvuk motorů našich Mercedesů. Mají tak zvláštní zvuk, že je v dalších kolech poznám naprosto neomylně. Ještě je tu jedna indicie, která Vám napoví,  že se po asfaltu řítí až 280 km/h černo-červený Mercedes Sauto. Tou indicií je rychlost, jakou předjíždí většinu ostatních vozů. Závod se jede na 10 kol a jediné vozy, které zvládají držet krok, jsou Audi Bohemia Racing Teamu. Ke škodě dramatičnosti závodu, během několika kol odstupuje po smyku a nájezdu do kačírku Charouzova jednička  a zakrátko ji následují obě Audi. Charouzův Mercedes se ještě pokouší o návrat, ale do cíle doslova doletěl Mercedes suverénně řízený Václavem Nimčem. Podle mého odhadu  s náskokem téměř jednoho kola.

Po vítězství v sobotním vytrvalostním závodě, o které se  postarala posádka Antonín Charouz, Jarek Janiš, Peter Kox a Václav Nimč, se Sauto.cz Racing Team díky posledně jmenovanému tedy radoval i z výhry v nedělním sprintu Divize 4 nad 2000 ccm. Po startu ze druhé pozice Václav Nimč postupně zvyšoval náskok a díky dalšímu desetibodovému přídělu do tabulky MM ČR se po prvním podniku sezony ujal vedení v průběžném hodnocení šampionátu.

Video:  Jarní cena Masarykova okruhu v Brně 2009 – sprint na 10 kol závod Divize 4


Dušan

Sdílet na sítích