Sklik 1.12. změní zadávání cen za proklik

25. listopadu 2009

Vzhledem ke změně sazby DPH z 19% na 20% od 1.1.2010 jsme se rozhodli od 1.12.2009 ponížit všechny ceny v Skliku o DPH a změnit tak zadávání cen.

Důvodů pro tuto změnu je samozřejmě více, konkurenční PPC systémy počítají v cenách bez DPH a protože se chystáme spustit nový Sklik, na kterém usilovně pracujeme, tak bude výhodné změnit uvádění cen v Skliku ještě před jeho spuštěním.

Co se tedy vlastně stane?

  • 30.11.2009 vypneme 2-3 hodiny před půlnocí administrační rozhraní Skliku
  • Všechny ceny, které inzerenti zadávají do rozhraní, ponížíme o DPH
    • Jde o tyto ceny:
      • cenu za klik u sestav pro hledání
      • cenu za klik u sestav pro kontext
      • cenu za klik u klíčových slov
      • denní rozpočet kampaní
      • částka po které se má ukončit aktivita kampaně
  • V administračním rozhraní uvedeme u všech políček pro zadavání cen, že jde o cenu bez DPH
  • Upravíme nápovědu Skliku
  • 1.12. ráno zapneme administrační rozhraní Skliku s cenami poníženými o DPH
  • Vydávání inzerátů nebude dotčeno

Ceny budou poníženy o DPH 19%, částky budou zaokrouhleny na desetníky (u klíčových slov a sestav), denní rozpočty budou zaokrouhleny na desetikoruny. Tímto způsobem natrvalo změníme způsob zadávání cen do Skliku. Od rána 1.12., kdy administrační rozhraní opět spustíme, se do Skliku budou zadávat všechny ceny bez DPH.

Od 1.12.200 bude před stržením částky za prokliky z Peněženky přičtena příslušná sazba DPH – do 31.12.2009 je to 19%, od 1.1.2010 20%.

Co se nezmění

  • Nejnižší cena za proklik bude i nadále 20 haléřů, nově ovšem bez DPH.
  • Historické statistiky, do 30.11.2009 nebudeme zatím opravovat.
    • Ve statistikách tedy budou do 30.11.2009 ceny včetně DPH, od 1.12.2009 ceny bez DPH.
    • V rozhraní umístíme výrazné upozornění na tento nesoulad v zobrazovaných cenách.
    • Toto „nepohodlí“ bude v Skliku až do spuštění nového Skliku, které chceme udělat koncem ledna 2010.

Přesto, že jde o zásadní krok, na který si možná všichni inzerenti budou chvíli zvykat, jsou popsané změny nezbytné pro přechod na jinou sazbu DPH v roce 2010.

Dotazy a připomínky nám můžete zasílat na email sklik@firma.seznam.cz.

Jirka Chomát

Sdílet na sítích