Nový Sklik spustíme o víkendu 30. a 31. ledna

15. ledna 2010

O víkendu 30. a 31. ledna spustíme novou verzi Skliku, v tomto článku chceme informovat inzerenty Skliku o tom, jak bude probíhat migrace na nový systém.

Není žádným tajemstvím, že v Seznamu pracujeme už téměř rok na nové verzi reklamního systému Sklik, a pokud to tajemstvím pro někoho bylo, tak touto větou jsme to napravili.

Než postupně představíme novinky, které mohou inzerenti v nové verzi Skliku čekat, tak vás chceme seznámit s tím, jak bude spouštění nové verze Skliku probíhat.

Postup migrace dat do nového Skliku

  • V pátek 29.1.2010 19:00 hodin vypneme inzerentské i partnerské rozhraní Skliku. Inzeráty se budou zobrazovat bez přerušení.
  • Během soboty a neděle budeme převádět do nového systému statistická data a reklamní kampaně inzerentů.
  • Jakmile bude převod dat dokončen, přepneme výdej inzerátů do obsahové sítě i do vyhledávání ze starého Skliku na nový systém.
  • Nové inzerentské rozhraní spustíme, až budeme s převodem dat a spuštěním nového Skliku hotovi. Pravděpodobně k tomu dojde v pondělí 1. 2. ráno – dopoledne.
  • Během spouštění systému budeme na tomto blogu a na twitteru @Sklik informovat o postupu práce.

Důležité informace pro inzerenty

  • Od pátku 29.1. 19:00 hod do pondělí 1.2. dopoledne se nebude možné přihlásit do administračního rozhraní Skliku a měnit reklamní kampaně.
  • Po celou dobu bude výdej inzerátů fungovat bez přerušení a není tedy třeba obávat se výpadku návštěvnosti, kterou Sklik přivádí na stránky inzerentů.
  • Do nového systému převedeme nastavení reklamních kampaní, sestavy, klíčová slova i inzeráty všech inzerentů. Včetně kompletní historie statistik.
  • Kredit v Skliku je bezpečně uložen v Peněžence, převod dat ho tedy nijak neovlivní.
  • Převedeme také šablony statistických reportů. Hotové vytvořené reporty však převádět nebudeme, v novém Skliku je bude možné vytvořit znovu.
  • Platnost 30 denních cookies, které se používají k „měření konverzí“, bude vynulována, proto nebudou naměřeny únorové konverze z prokliků provedených před spuštěním nového systému.
  • Je možné, že statistická data za poslední lednové dny se v novém Skliku objeví až během pondělí nebo úterý.

Přístup do nového rozhraní Skliku

Na adrese beta.sklik.cz (ignorujte prosím případné varování spojené s SSL certifikátem) se inzerenti mohou přihlásit běžnými přihlašovacímu údaji do svého účtu v Skliku a prohlédnout si kopii svých reklamních kampaní v novém rozhraní. Kampaně mohou upravovat, mazat, měnit, nebo tvořit nové, prostě si lze celé rozhraní vyzkoušet podle libosti. Provedené změny nemají na nic vliv.

S reklamními kampaněmi v tomto testovacím rozhraní stále pracujeme a testujeme je. Během zkušebních konverzí dat mohou například zcela chybět všechny kampaně, v sestavách inzeráty a podobně. Statistiky neobsahují kompletní údaje za leden 2010.

Jak vypadají inzeráty ve vyhledávání z testovacích dat nového systému, se můžete podívat na searchtest.sez­nam.cz. Klikat na inzeráty lze podle libosti, v tomto testu za prokliky nikdo neplatí.

Beta verze nového partnerského rozhraní je na adrese beta.partner.sklik.cz. Tomuto rozhraní budeme věnovat další pozornost až během února.

Stav nového rozhraní

Ve chvíli kdy tento článek vydáváme, probíhají intenzivní práce na evidovaných chybách, nové nápovědě, nedodělcích a připomínkách, které nám zaslali první testeři nového systému. Je možné, že evidujeme i chybu nebo připomínku, kterou nám chcete napsat, přesto to prosím udělejte a napište nám na email sklik@firma.seznam.cz.

Za celý tým Skliku, Jirka Chomát.

Sdílet na sítích