Dynamický retargeting od Skliku nyní pro všechny e-shopy – aktualizace 22.9.2016

Dnešním dnem spouštíme do otevřené beta verze dynamický retargeting (dále DRTG). Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, tak může oslovit své zákazníky novým, efektivním způsobem. Nastavení je snadné a dosavadní testy ukázaly, že DRTG kampaně jsou vysoce efektivní.

Vývojem DRTG jsme strávili více než rok. Pracovaly na něm vývojové týmy v Praze i v Brně. Abychom mohli poskytnout klientům tento typ cílení, museli jsme postupně vylepšit celou technologii retargetingového cílení, celkově se jednalo o jeden z nejnáročnějších projektů, na kterých jsme prozatím pracovali. Následovalo tříměsíční uzavřené testování s vybranými klienty a certifikovanými agenturami a nyní jej pouštíme pro všechny.

Retargeting obecně je typ cílení, kdy v obsahové síti oslovujete stávající návštěvníky svých stránek, např. s nabídkou produktů, které si prohlíželi, ale nenakoupili. Podmínky zobrazení takových inzerátů tvoříte zadáváním prohlížených URL adres, k nimž přiřazujete inzeráty, které se pak takovým uživatelům zobrazí.

Dynamický retargeting (DRTG) zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás prohlíželi, a to včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s feedem Zboží.cz není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód. Systém pozná sám, co si uživatel prohlížel. Proto nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu totiž vytvoří sám.

Díky spojení s vaším feedem jsou nabídky vždy aktuální.

 drtg_01  drtg_02  drtg_03

DRTG se v tuto chvíli zobrazuje na většině webů obsahové sítě Skliku a během příštích týdnů již bude pokryta celá. Na vybraných webech se může DRTG zobrazit i v čistě textové formě např. pod článkem na Novinky.cz nebo Sport.cz.

Nastavení DRTG

Je to jednoduché.

  1. Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
  2. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoří se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
  3. DRTG seznam můžete vložit do stávající kampaně a sestavy. Z důvodu přehlednosti však doporučujeme vytvořit kampaň novou. V takovém případě klikněte na +Vytvořit kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně, zvolte denní rozpočet a hlavně vyberete Síť – obsahová – dynamický retargeting.
  4. Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
  5. Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě vyloučit zobrazování stávajícím zákazníkům. Toto uděláte totožným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu se stávajícími zákazníky. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace, toto nebude fungovat.

Doporučení pro vaše kampaně

  • Z výsledků DRTG kampaní inzerentů, se kterými jsme testovali, vyplynulo, že se vyplatí rozdělit DRTG kampaně do více sestav dle časové platnosti. Např. 0 až 3 dny, 4 až 7 dní, 8 až 14 dní. Reklamní sestava s prvně jmenovaným seznamem bývá z pohledu konverzí nejefektivnější, proto doporučujeme, abyste ji pro maximalizaci zásahu nastavili nejvyšší cenovou nabídku. Poslední jmenovaný seznam objednávky také přináší, nicméně jeho efektivita není tak vysoká. Proto je lepší mu nastavit nižší cenovou nabídku.

    V tuto chvíli není možné DRTG seznamy vkládat do retargetingových kombinací, proto je třeba vytvořit více sestav, do všech vložit DRTG seznam a následně na úrovni sestavy vyloučit návštěvníky o dané platnosti. Např. u seznamu 0 až 3 vyloučíte kromě těch, kteří nákup dokončili, i uživatele z retargetingové kombinace 14 dní bez prvních 3 dní.

  • DRTG inzeráty zobrazují logo vašeho e-shopu. Při registraci každého eshopu na Zboží.cz administrátoři propojují eshop s profilem na Firmy.cz, není třeba žádného dalšího nastavení. Pro zobrazení inzerce si ověřte, že máte logo nahrané. Pokud ho ještě nahrané nemáte, tak se vám nebude DRTG zobrazovat. Logo doporučujeme nahrát v maximální kvalitě, kterou momentálně systém umožňuje.
  • Sklik prozatím neumí upozornit na omezený rozpočet kampaně v obsahové síti. Ověřte čas od času, zda denní investice DRTG kampaně nenaráží na denní limit. V případě, že ano a kampaň je efektivní, rozpočet navyšte a získejte tak ještě více zákazníků.
  • Aby uměl DRTG v Skliku poznat, které produkty si návštěvník na webu prohlížel, je třeba kromě nasazeného běžného retargetingového kódu zajistit, aby prohlížené URL nabídek odpovídaly URL nabídek, které máte zadané ve feedu.
    • Sklik si poradí s měřicími UTM parametry (a ve výdeji použije ty, které máte zadané v autotaggingu) i jinými parametry za znakem ? a takové produkty spáruje.
    • V případě, že vaše webové řešení používá pro zobrazení konkrétní nabídky parametrů za znakem ?, DRTG fungovat nebude. Takové webové řešení je dnes ale výjimečné.
    • V případě, že jsou URL z feedu přesměrovaná, nebo jsou na HTTP, zatímco na webu jsou na HTTPS, párování a tím pádem celý DRTG také fungovat nebude.
  • Vyvarujte se použití jediného DRTG seznamu s dlouhou platností (např. 30 dní) bez segmentace nebo nastaveným vysokým maximálním cenám za proklik vůči nízkým denním rozpočtům kampaně (např. CPCmax 15 Kč vs. denní rozpočet kampaně 150 Kč). Nebude to efektivní.

Šablona segmentace DRTG

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (0 az 3)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (3) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (4 az 14) RTG kombinace vyloučená v sestavě Byli na webu – celý web (14)
Byli na webu – celý web (3) – vyloučit

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (4 az 7)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (7) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (3) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (8 az 14) RTG kombinace vyloučená v sestavě Byli na webu – celý web (14)
Byli na webu – celý web (7) – vyloučit

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (8 az 14)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (14) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (7) RTG seznam vyloučený v sestavě

Zkušenosti s DRTG

insportline_sun_marketing

Prodejce sportovního vybavení inSPORTline a certifikovaná agentura Sun Marketing testovali DRTG a už v testu dosáhli velmi dobrých výsledků. Podívejte se v přiložené případové ministudii (PDF, 295 kB).

DRTG je na začátku. Co připravujeme dále?

  • Do bannerů budeme dávat hezčí a větší logo vašeho e-shopu. Budete si jej moci nahrát v administraci Firmy.cz. Dáme vám vědět.
  • Zobrazování nabídek v DRTG bannerech bude ještě relevantnější tak, abychom vám přivedli více zákazníků. Výběr nabídek budeme zlepšovat postupně.
  • Zobrazení relevantních nabídek, když uživatel navštívil jen kategorii e-shopu a žádný konkrétní produkt nebo DRTG seznam s cílením na opuštěný nákupní košík. Pro tyto scénáře již bude potřeba lehce upravit retargetingový kód. Umožní to však používat DRTG i e-shopům, jejichž URL s nabídkami na webu neodpovídají URL nabídek ve feedu, nebo mají nabídky podmíněné parametry za znakem ?.
  • A další dle vašich podnětů.

Z dosavadní zpětné vazby víme, že pokročilí inzerenti by uvítali také vlastní bannerové šablony nebo kategorizaci dle produktů. DRTG však spouštíme již teď ve stávající podobě, abychom co největšímu množství e-shopů vyšli vstříc ještě před začátkem hlavní vánoční sezóny. Proto děkujeme za trpělivost, na dalších funkcích pracujeme.

Doufáme, že vám dynamický retargeting od Skliku přivede mnoho nových zákazníků.

David Velechovský, Zdeněk Karotka Philipp a celý tým Skliku

Sdílet na sítích