Sconto je jeden z nejznámějších prodejců nábytku v České republice. Kromě kamenných prodejen provozuje také e-shop. Na základě testu od agentury MarketUP, která klientovi zastřešuje online kampaně, se podařilo zjistit jakou měrou ovlivňují online kampaně nákupy zákazníků na prodejnách.
Ve dnech 22. 4. – 1. 5. 2016 probíhal pro klienta Sconto test ROPO efektu kampaní. Hlavním cílem bylo analyzovat, kolik zákazníků nakoupí offline v kamenném obchodě na základě online oslovení. Pro akci byl využit promo kód se slevou na nábytek, bytové doplňky a cíleno bylo primárně na 3 města – Praha, Brno, Ostrava, kde je dlouhodobě nejúspěšnější prodejnost.

Co se podařilo zjistit?
Online kampaně ovlivňují nákupy v kamenných prodejnách ve vysoké míře.
- Všechny online kanály se podílejí na offline nákupech více než na online nákupech.
- Z offline nákupů jsou vyšší tržby, než z online nákupů.
- Průměrná hodnota jedné transakce byla v kamenné prodejně o 76 % vyšší než průměrná hodnota jedné objednávky na e-shopu.
- Téměř ¾ objemu nákupů iniciovaných kampaní bylo uskutečněno v kamenných prodejnách a pouze ¼ v e-shopu.

Více informací se dozvíte v přiložené případové studii (PDF, 859 kB).
Za celý tým Sklik Martin Mašek