Případová studie Sconto – Jaký vliv má ROPO efekt na tržby z online marketingových kampaní

26. září 2016

Sconto je jeden z nejznámějších prodejců nábytku v České republice. Kromě kamenných prodejen provozuje také e-shop. Na základě testu od agentury MarketUP, která klientovi zastřešuje online kampaně, se podařilo zjistit jakou měrou ovlivňují online kampaně nákupy zákazníků na prodejnách.

Ve dnech 22. 4. – 1. 5. 2016 probíhal pro klienta Sconto test ROPO efektu kampaní. Hlavním cílem bylo analyzovat, kolik zákazníků nakoupí offline v kamenném obchodě na základě online oslovení. Pro akci byl využit promo kód se slevou na nábytek, bytové doplňky a cíleno bylo primárně na 3 města – Praha, Brno, Ostrava, kde je dlouhodobě nejúspěšnější prodejnost.

sconto-marketup

Co se podařilo zjistit?
Online kampaně ovlivňují nákupy v kamenných prodejnách ve vysoké míře.

  • Všechny online kanály se podílejí na offline nákupech více než na online nákupech.
  • Z offline nákupů jsou vyšší tržby, než z online nákupů.
  • Průměrná hodnota jedné transakce byla v kamenné prodejně o 76 % vyšší než průměrná hodnota jedné objednávky na e-shopu.
  • Téměř ¾ objemu nákupů iniciovaných kampaní bylo uskutečněno v kamenných prodejnách a pouze ¼ v e-shopu.

sconto-nakupy
Více informací se dozvíte v přiložené případové studii (PDF, 859 kB).

Za celý tým Sklik Martin Mašek

Sdílet na sítích