Loni na podzim začala česká internetová jednička Seznam.cz nabízet behaviorální data prostřednictvím programatického nákupu. Vedle dosavadní možnosti koupit cílení formou integrovaných dat v Adform DSP mohou klienti ode dneška nakoupit datové segmenty také v podobě privátních dealů, a to ve spolupráci s dodavatelem technologie AppNexus SSP.
Privátní dealy obohacené o cílení vyžadují vzájemnou integraci obou výše uvedených externích partnerů, kterou se během ledna podařilo úspěšně otestovat formou S2S. Klienti tak mohou u Seznam.cz nově nakoupit cílený reklamní prostor programaticky skrze jakékoliv DSP, jako například DoubleClick, Adform, AppNexus a další.
Hlavní výhodou privátních dealů je lepší kontrola cílené reklamy ve vlastním reklamním prostoru a zároveň možnost vytvářet je pro všechny RTB platformy bez nutnosti přímého exportu dat. „Privátní dealy jsou stále více poptávanou formou programatického prodeje ze strany klientů a navazují tak na námi zavedený a úspěšný model z garantovaného prodeje cílené reklamy,“ říká Jakub Novotný, manažer reklamních systémů společnosti Seznam.cz.
„Cílená reklama je každým rokem důležitější součástí reklamních kampaní našich klientů. V přímém nákupu jde téměř o 40 %. V programatiku už je to takřka nutná součást nákupu z důvodu větší efektivity. Jsem rád, že můžeme nově inzerentům nabídnout nejvýhodnější formu nákupu reklamního prostoru na Seznam.cz včetně cílení formou privátních dealů,” komentuje vývoj Ondřej Krišica, ředitel Divize reklamy Seznam.cz.