7. 2.

Seznam RTB snídaně: Epizoda I. Seznam RTB přichází

Na začátku prosince jsme odstartovali první z mnoha setkání, ve kterých bychom rádi pokračovali i v letošním roce. Věříme, že z bližší spolupráce s postupným nastavováním programatického trhu můžeme v budoucnu všichni těžit a ušetřit si tak vzájemně spoustu času nad zkoumáním toho, co funguje či nikoli.

Na snídani se naši hosté dozvěděli především chystané novinky pro rok 2018. Jednou z nich byl nový ceník RTB a úpravy cenových hladin. Klientům jsme při nacenění našich private dealů chtěli dát prostor na jejich technologická fee, a tak jsme zlevnili. Cílem bylo být přibližně 10 % pod garantovaným nákupem u nás v Seznamu.

Do programatiku chceme postupně dostat téměř vše, co Seznam nabízí. Proto jsme informovali o nových formátech (Bumper, Branding, Native ads), které si přes RTB můžete také nakoupit. Nyní už programaticky prodáme 30 % našeho prostoru a toto číslo stále roste.

Očekávanou novinkou byl především Branding, který jsme odstartovali na Novinky.cz se zásahem 4,8 mil. RU za měsíc. První testy nám, i vybraným agenturám, ukázaly, že programatický Branding bude součástí mnohých kampaní. Na internetu se už nyní k tomuto formátu objevují případové studie, za což jsme velmi rádi.

Zakoupit u nás Bumper (6vteřinové video) je možné od konce minulého roku. Momentálně se podle Netmonitoru může chlubit zásahem přes 40 % internetové populace.

O datech promluvil DMP manager Jakub Novotný, který oznámil brzký příchod o data obohacených private dealů a datových segmentů na míru klientovi. Kuba rovněž poodhalil, jak datové segmenty u nás vytváříme a jak jeho tým pracuje na nejlepší kvalitě dat na českém trhu.

Klienti více než dříve požadují, aby jejich imprese dosahovala co nejlepší viditelnosti. Proto jsme připravili první speciální vizibilní deal, který v testované kampani dosáhl vizibility přes 80 %. V námi spravované kampani jsme se tak dostali i na velmi vysoké CTR – přes 2 %.

Homepage Seznam.cz se vždy mohla chlubit svým zásahem, aktuálně je to 85 % internetové populace. Po mnoha letech statiky je možné na homepage mít HTML video banner koupený přímo nebo nyní přes RTB.

Dále jsme stihli probrat speciální mobilní deal napříč celým naším prostorem, rich media, rozšíření inventory mimo Seznam na naše partnery a vaše dotazy.

Těšíme se na další spolupráci.

Váš RTB tým

Kontakt: rtb@firma.seznam.cz

Michaela Merglová

Specialista rich media