10. 10.

Dynamický retargeting ještě efektivnější díky filtru inventáře

Nastavení dynamického retargetingu v Skliku bylo vždy jednoduché a rychlé v případě, že již máte feed na Zboží.cz a na webu nasazený běžný retargetingový kód. PPC specialisté volali po pokročilých možnostech nastavení DRTG, aby mohli dosahovat ještě lepších výsledků. Díky filtru inventáře nyní dokážete ještě více.

Jak to funguje? Je to snadné. V sestavě nebo sestavách, ve kterých máte přiřazený retargetingový seznam, máte možnost vytvořit v záložce Produktové skupiny nový filtr. V něm si můžete zadat podmínky stejným způsobem jako jste zvyklí zadávat podmínky u Produktových inzerátů. Filtrů si můžete vytvořit v sestavě více.

Příklady využití:

  • Rozdělení kampaní dle sortimentu – např. bílá technika, audio-video, počítače atd.
  • Rozdělení dle cenových intervalů – např. 1000 až 1999 Kč, 2000 až 2999 Kč atd.
  • Rozdělení dle výrobků dle výrobce – např. Apple, Samsung atd.

Díky rozdělení máte lepší kontrolu nad návratností investic a můžete podpořit produktové skupiny s lepším výkonem vyšší nabízenou maximální cenou za proklik a naopak utlumit ty skupiny, které požadovaného výkonu nedosahují.

Příklady omezení:

  • Vyloučení produktů s cenou produktu např. 0 až 500 Kč.
  • Pouze produkty skladem a do týdne.

Díky vyloučení skupiny produktů s nižším konverzním poměrem (produkty, které nejsou skladem) nebo s nízkou marží zvýšíte efektivitu svých kampaní s dynamickým retargetingem. Pak si můžete dovolit zvýšit jeho maximální cenu za proklik a tím pádem rozšířit jeho zásah.

Jak funguje omezení napříč více skupinami?

V případě, že uživatel navštívil na webu nabídky ze sekce bílá technika a zároveň nabídky ze sekce audio-video, které máte v rozdílných skupinách, uvidí uživatel nabídky pouze ze skupiny, která v aukci zvítězila. Čím podrobnější produktové skupiny vytvoříte, tím je vyšší šance, že uživatel v reklamě uvidí nabídky, které reálně na webu neviděl (doplnily počet nabídek v šabloně). Podrobné rozdělení do skupin o jednotkách nabídek tedy nemusí nutně vést ke zvýšení výkonu.

Filtr inventáře a API

Pomocí API lze stáhnout statistiku za produktovou skupinu. Vytvářet nebo editovat produktové skupiny prostřednictvím API možné není.

Věříme, že toto zlepšení pomůže ještě více zlepšit výkon kampaní dynamického retargetingu.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Lukáš Thér