Podíl programatického nákupu reklamy skrze aukční platformy neustále stoupá. Výjimkou není ani český online trh, kde v současnosti má programmatic už téměř poloviční podíl z displayové reklamy. Flexibilita, detailní analytika a pokročilé možnosti cílení, které technologie nabízí, jsou klíčovým důvodem, proč je často právě programatický nákup považován za budoucnost online marketingu. Nové možnosti ale vyžadují také nový přístup. Ten na podzimním Seznam fóru představili odborníci na programmatic z agentury Adexpres.
„Reklamní kanály (bez ohledu na to, zda je spravuje více agentur či více oddělení) by si neměly vzájemně konkurovat. Měly by se naopak podporovat, vyhodnocovat dohromady a plnit každý tu svoji roli, kterou zastávají,“ zdůraznil Ondřej Kutiš, Programmatic & Technology Director.
Právě kvůli intenzivnější spolupráci a komplexnějšímu vyhodnocování kampaní, se agentura rozhodla oddělení PPC a RTB sloučit v jedno. Cílem však nebyl pouhý přesun konzultantů daných technologických platforem v budově, ale zejména jejich vzájemný rozvoj, spolupráce napříč klienty, společné zamýšlení se nad kampaněmi a zefektivnění programatického nákupu jako takového.
„Princip fungování PPC a RTB je v podstatě velmi podobný. To znamená, že všechno nasvědčuje tomu tyto kanály propojit a využít potenciál jejich souznění.“
Jak agentura postupovala při propojení týmů? A jak pracují spojené týmy s jednotlivými mediálními kanály? Podívejte se na video.
Konzultanti jako budoucnost online marketingu
Sloučení oddělení PPC a RTB se dotklo celkem 35 konzultantů a online specialistů. „V podstatě se snažíme vychovat digitální marketingové manažery, komplexní specialisty, kteří budou zvládat dovednosti v jednotlivých oborech jako je datová strategie a jako jsou technologie. Budou znát atribuce performance kanálů, webovou analytiku a plánování celkové programatické strategie na konkrétním klientovi,“ vysvětlil Kutiš a dodal, že díky této průpravě zvládnou konzultanti v budoucnu většinu veškerého mediálního nákupu.
„Nebenefitují z toho pouze naši zaměstnanci, benefitují z toho i naši klienti.“
Rozhodnutí propojit oddělení má podle agentury přínos i pro samotné klienty, kteří tak dostávají ucelenější pohled na plánování kampaní a jejich vyhodnocování a zároveň jsou informace předávány a zpracovávány rychleji, protože konzultanti vlastně pracují na tomtéž.
Pozn.: Obrázek zachycuje jednotlivé aukční systémy, se kterými specialisté pracují a které je potřeba komplexně vyhodnocovat.
Vyústěním spojení obou týmů je případová studie pro klienta Lindex, která byla určena především samotným konzultantům a specialistům, aby věděli, jakým způsobem mohou ke kampaním společně přistupovat. Studie se zároveň detailně věnuje atribučním modelům, jak s nimi pracovat a jak je vyhodnocovat, aby byly do kampaně následně správně zapojeny. Strategické postupy a překvapivé výsledky představil publiku Jiří Šindelář, Programmatic Group Team Leader z Adexpresu.
Přečtěte si celý článek o případové studii klienta Lindex a inspirujte se jednotlivými kroky, které agentura podnikla ještě před spuštěním kampaně.