9. 4.

Případová studie: Jak pomocí optimalizace zvýšit počet zobrazení a přivést více zákazníků na web

Společnost Friendly Stores začala Seznam naplno využívat v červnu 2017. V říjnu 2018 jsme pro klienty uspořádali workshop zaměřený na Seznam naplno a jeho efektivní nastavení. S klientem jsme se domluvili na podrobnostech a začali pracovat na optimalizaci jeho kampaně.

Představení společnosti

Společnost Friendly Stores se zabývá obchodem s koberci a jinými podlahovými krytinami. Klient provozuje showroom ve Vysočanech na Praze 9 a vede jeden z největších českých internetových obchodů s koberci Mujkoberec.cz, jehož záběr se rozšiřuje i na Slovensko a do dalších zemí Evropské unie. Klientova velkoobchodní síť se neustále rozrůstá – navazuje spolupráci s architekty, designerskými studii i dalšími významnými partnery a dováží vlastní zboží ze zemí EU, ale také z Indie.

Friendly Stores prodávají koberce špičkové kvality od firem Hanse Home, Berfin, Festival, Diamond Carpets, Lalee, Osta, Obsession, Vopi, Sintelon, Oriental Weavers, Spoltex, Ayyildiz a dalších. Tyto firmy jsou jedny z nejlepších v oboru a jsou známy svojí pečlivostí při výrobě. Klient tak nabízí pestrý výběr koberců klasických i moderních vzorů, nejrůznějších tvarů, barev a materiálů. V nabídce aktuálně najdete několik tisíc typů koberců.

Na český trh klient přichází se službami jako doprava zdarma na vše, možnost vrácení zboží do 365 dnů, platba na fakturu až po dodání zboží nebo zasílání vzorků koberců zdarma.

Jak jsme s firmou Friendly Stores postupovali

Pro zvýšení výkonu kampaně jsme zařadili klientův profil do všech relevantních kategorií na Firmy.cz. Také jsme spustili aukci v kategoriích, které mají nejvyšší návštěvnost. U klíčových slov s nejvyšší hledaností jsme profil dostali mezi prvních pět výsledků, které zároveň zobrazujeme ve firemní upoutávce ve vyhledávání na Seznam.cz.

Cílení kampaně jsme zaměřili hlavně na Prahu, kde má klient svou kamennou prodejnu. Stranou jsme ale nenechali ani druhé největší město ČR Brno. Zároveň jsme kampaň nastavili tak, aby se firemní profil na stěžejní klíčová slova zobrazoval na přední pozici i při vyhledávání na úrovni celé ČR (vyhledávání bez lokality).

Friendly Stores si na naše doporučení zvolili poutavou úvodní fotografii, kterou se odlišili od své konkurence, a zaujali tak více potenciálních zákazníků. Pro Mapy.cz jsme doplnili i ikonu firmy, která pomohla většímu zobrazení firemního profilu.

Klient si do svého profilu doplnil Nabídky a události, které zobrazujeme v profilu na Firmy.cz, ale také ve firemní kartě a upoutávce ve fulltextovém hledání, v detailu profilu na Mapy.cz a zároveň na hlavní stránce Seznam.cz. Nabídky a události umožňují prezentovat produkty i služby zajímavým a jednoduchým způsobem a mohou je využívat všechny firmy, které mají aktivní Seznam naplno. Jejich zadáním vzrostl výkon kampaně při zachování nastavení kampaně a investic o 8,5 %.

Jaké byly výsledky

Oba cíle optimalizace jsme úspěšně splnili. Po všech úpravách se nám podařilo navýšit počet zobrazení firemního profilu o 571 % a zvýšit celkový počet prokliků o 236 %. Návštěvnost webových stránek díky optimalizaci narostla o 93 %.

Tým Firmy.cz

Stáhnout případovou studii