Přecházíme na nový konverzní kód (aktualizováno 26.5.)

25. března 2020

Ode dneška je v Skliku k dispozici nový konverzní kód pro měření konverzí. Ten přináší několik výhod týkajících se stability naměřených dat. S nasazením nového kódu doporučujeme neotálet, protože stávající kódy přestanou měřit konverze 30. června 2020.

Nový konverzní kód je stabilnější a oproti stávajícímu kódu je více odolný proti různým blokátorům měření. Po jeho nasazení byste měli vidět přesnější množství konverzí, které vám Sklik přivádí. Předpokládaná změna může být v jednotkách procent.

Konverzní kód najdete v záložce Nástroje jako volbu Sledování konverzí. Pokud v účtu Skliku dosud konverze neměříte, vytvořte nový kód pomocí volby Vytvořit konverzi. Pojmenujte ji, zadejte její typ (lze rozlišit ve statistických reportech) a volitelně zadejte hodnotu. Výsledný kód vložte na konverzní stránku. Více informací o správném měření konverzí najdete v nápovědě.

Konverze již měřím, jak mám přejít na nový kód?

V tomto případě není potřeba v rozhraní vytvářet nové konverze, jen je třeba nahradit stávající kód, který máte na webu, kódem novým:

<!-- Měřicí kód Sklik.cz -->
<script type="text/javascript">
var seznam_cId = X;
var seznam_value = Y;
</script>
<script type="text/javascript" src="https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js" async></script>

Kód si zkopírujte a místo X vložte číslo, které najdete v současném kódu za c=

Nový konverzní kód najdete v detailu stávající konverze v rozhraní Skliku, odkud si jej můžete na stránku zkopírovat.

V případě, že měříte hodnoty konverzí (objednávek), máte možnost si za hodnotu Y vložit konkrétní hodnotu. Pokud je vaše cena objednávek pokaždé jiná, vložte za hodnotu Y vaši stávající proměnnou, která vám hodnotu objednávek propisuje.

V případě, že nový konverzní kód nasadíte, ale původní kód neodeberete, budou se vám do konce přechodného období měřit konverze 2×.

Do kdy musím nový konverzní kód nasadit?

Do 30. 6. 2020 je potřeba nahradit stávající konverzní kód novým, protože po tomto datu přestane stávající kód fungovat a nebude měřit konverze.

Mám web přes e-shopovou platformu, např. Shoptet, musím něco upravovat?

S největšími provozovateli e-shopových platforem v ČR jsme se spojili a domluvili jsme se, že výměnu konverzního kódu, který označuje objednávku v e-shopu, provedou za vás. V případě, že využíváte služeb Shoptet, FastCentrik, Webareal.cz, ByznysWeb.cz, Eshop-rychle.cz, Binargon, UPgates (doplněno 27. 4. 2020) a WebCzech (doplněno 29. 5. 2020), nemusíte se o nic starat.

V případě, že využíváte jinou e-shopovou platformu nebo máte svého správce webu, obraťte se s žádostí o výměnu konverzního kódu na ně.

Funkcionalita kódu

Nový konverzní kód zatím nijak nerozšiřuje funkcionalitu. Další rozvoj statistik konverzí plánujeme do budoucna.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Jakub Gremmel

Sdílet na sítích