Jak probíhal první Webinář programatické reklamy

2. června 2020

Školení, workshopy, konference, přednášky… Většina z těchto událostí se během posledních týdnů přemístila do online prostředí a z pohodlí domova je sledovala široká marketingová veřejnost. Této situace jsme využili i my v týmu RTB. Pro naše partnerské agentury jsme připravili dvouhodinový Webinář programatické reklamy. 

Nahlédnutí do seznamácké RTB kuchyně zprostředkovali v úterý 12. 5. od 14.00 skrze ZOOM konzultanti a specialisté RTB pod vedením manažerky Zuzany Neupauerové. Po krátkém úvodu v režii Zuzky si převzal slovo Jirka Novotný, který vysvětlil, jak RTB funguje a kde v jeho ekosystému stojí Seznam.cz. Přiblížil i fungování výdeje reklamy na našich webech, které doplnil informacemi o námi využívaných SSP platformách – Xandru a Pubmaticu. Štafetový kolík pak předal Tomáši Drškovi, který v kostce představil naše reklamní formáty a snažil se rozlousknout, kdy a proč zvolit PPC, RTB a přímý nákup. Na zoubek jsme se pak detailně podívali privátním dealům. Honza Roháček ukázal přímo v Xandr SSP jejich tvorbu, Patricie Polcová poté navázala s praktickými příklady jejich využití při nákupu online reklamy.

Školení hrou

Aby program nebyl pro diváky příliš náročný zapojili jsme je doslova do hry. Prostřednictvím webového nástroje Kahoot jsme účastníky webináře zhruba každých 30 minut vyzvali, aby odpovídali na otázky týkající se nejen RTB (došlo třeba i na dotaz, kdo slaví 12. 5. svátek). Tři nejúspěšnější jsme pak odměnili několika užitečnými předměty z naší dílny a pořádnou porcí oblíbených cookies.

Online se určitě ještě potkáme

V závěrečném bloku se kormidla chopili postupně Honza, Tomáš a Patricie. Pod drobnohled se díky Honzovi dostaly nejdříve možnosti cílení v RTB. Konzultant Tomáš detailně přiblížil, jak vypadá práce na jeho pozici. Finiš webináře pak patřil ženě – naše specialistka správy kampaní Patricie ukázala, jak efektivně řešit problémy, které mohou vzniknout při jejich nastavování.

Ve špičce náš premiérový RTB webinář sledovalo přes 70 diváků, což naprosto předčilo naše předchozí očekávání. Díky tomuto úspěchu i pozitivní zpětné vazbě už teď můžeme potvrdit, že rozhodně nešlo o webinář poslední. Všem zúčastněným touto cestou zároveň ještě jednou děkujeme za jejich čas a pozornost.

Za tým RTB Honza Roháček

Sdílet na sítích