Do videa jde až třetina investic v displayové reklamě

24. července 2020

Videoreklama si na českém trhu vydobyla své místo a stala se nedílnou součástí většiny kampaní. Za poslední roky vznikla celá řada reklamních formátů, rozvinuly se různé způsoby nákupu i plnohodnotný způsob měření. Jde o formát, který dokáže nejen skvěle představit produkt, ale skrz příběhy vyvolat emoce. Čím dál víc se video prosazuje i jako výkonový kanál. I v Seznamu hraje videoreklama stále významnější roli. Je to tak i u vás?

Objem investic do videoreklamy neustále stoupá

Že se videoreklama prosazuje čím dál víc je patrné z průzkumu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Ten zjistil, že v roce 2019 meziročně vzrostl o 37 % na 6,95 mld. Kč a podíl videoreklamy na investicích do displayové reklamy se blížil jedné třetině. Online reklama obecně je po reklamě v televizi dlouhodobě druhý nejsilnější mediatyp z pohledu investic, v minulém roku do ní inzerenti investovali doposud nejvyšší objem investic – 34 miliard.

Nezapomínejte na Outstream

Videoreklama se už dávno nerovná jenom Instream. Své nezastupitelné místo má i Outstream. Ten se zobrazuje při procházení klasické webové stránky, hlavně v rámci textu článku, nebo např. ve feedu na Facebooku. Ověřte si ale, kde se vaše reklama zobrazuje – neměla by se zobrazovat po okrajích stránky, kde je pozornost samozřejmě výrazně nižší, než když je video přehrávač zakomponován přímo v obsahu dané stránky. Toto je bohužel poměrně častá praxe na českém trhu. Outstream je formát vhodný pro klienty ze všech segmentů a oborů. Měl by být součástí každé videokampaně, protože dosáhnete nejefektivnější ceny za oslovení uživatele. Při tvorbě kreativy je ale nutné respektovat specifika tohoto formátu a počítat s tím, že video ve většině případů bude bez zvuku.

Mobilní reklama, kterou nepřehlédnete

I když cena mobilních dat v České republice rapidnějšímu rozvoji mobilních videoformátů nepomáhá, investice do videoreklamy každým rokem rostou. Pro dosažení co nejlepšího efektu je ale nutné mít na paměti vytvářet správná kreativní řešení, která jsou specifická právě pro mobil. Vhodné je využít celou plochu displaye mobilu pomocí vertikálního videa v poměru 9 : 16 nebo „square“ v poměru 1 : 1, která jsou do mobilního prostředí nejvhodnější. Tento formát dosahuje skvělých výsledků – dokoukanost u některých klientů je 4× lepší než na Facebooku nebo 7× lepší v Instagram Stories.

Videoformát, který nevyrušuje

Slyšeli jste už o nativním videu (anglicky)? Další novinka, která se postupně prosazuje a měli byste ji mít v hledáčku. Stejně jako standardní nativní reklama je i tento formát specifický tím, že se spíše než na čistý prodej produktu zaměřuje na vzdělávání, inspiraci nebo i pobavení uživatele skrz video. Zobrazuje se ve feedu článků a tím, že se přizpůsobuje vzhledu stránky a aktivuje se proklikem diváka tolik nevyrušuje. Tím se liší od instreamové reklamy, která působí jako překážka před konzumací obsahu. Proto ani nepřekvapí, že průměrná míra zhlédnutí videa dosahuje vysokých 50 %. Díky tomu je tento formát vhodný i pro delší stopáže, které by jinak měli v ostatních formátech nižší míru zhlédnutí.

Sdílet na sítích