31. 7.

Nativní reklama se vrací do RTB

Během loňského roku jsme v Seznam RTB postupně utlumili Nativní reklamu, aby se mohla vrátit lepší než kdy dřív jako pravý a nefalšovaný True Native. A netrpělivě očekávaný comeback je tady!

Nativní reklama je zatím v Seznam RTB k dispozici na službách Sport.cz a Kupi.cz a na 106 webech externích partnerů. Jen na Sport.cz pro ni měsíčně nabízíme více než 50 milionů impresí a zásah 3,1 milionu reálných uživatelů. Zobrazuje se tam pod hlavním článkem na HP Sport.cz, ve výpisu článků v jednotlivých sekcích, ve výpisu pod samotnými články a v doporučovacích boxech. Na Kupi.cz a partnerských webech jí v tuto chvíli náleží pouze pozice v doporučovacích boxech.

Oproti té původní má nová “Nativka” dvě zásadní výhody:

  1. Bude se zobrazovat nejen na desktopových, ale také na mobilních zařízeních.
  2. Pro výdej na všech v budoucnu přidávaných službách bude stačit jedna univerzální šablona (popsaná níže).

Ukázka výdeje Nativní reklamy na mobilní verzi HP Sport.cz.

Ať už děláte brandovou, akviziční nebo výkonnostní kampaň, Nativní reklama se vám bude hodit. Jde totiž o formát, který výborně funguje napříč všemi fázemi STDC strategie. Máme změřeno, že například ve srovnání s klasickými bannery budí až o čtvrtinu více pozornosti a v průměru dosahuje o 85 % vyššího CTR.

Nakupovat ji bude možné výhradně prostřednictvím privátních dealů, o které můžete do svých DSP žádat už nyní. S přípravou a nasazením by neměl být problém v DSP Xandr, DV360 ani v Adformu – ve všech těchto platformách máme implementaci úspěšně odzkoušenou. Cena privátních dealů pro Nativní reklamu je shodná s ceníkovou cenou bannerového privátního dealu kategorie C, tedy kategorie vůbec nejlevnější.

Portfolio Nativní reklamy budeme postupně rozšiřovat o další služby a pozice, které budou automaticky doplňovány do příslušného privátního dealu. Kvůli přibývajícím webům a placementům se tudíž nebudete muset shánět po novém dealu.

Šablona pro výdej Nativní reklamy v Seznam RTB bude vyžadovat:

  1. Obrázek č. 1: neanimovaný, o rozměru 1200 × 627 px,
    ve formátu JPG či PNG
  2. Obrázek č. 2: neanimovaný, o rozměru 338 × 338 px,
    ve formátu JPG či PNG
  3. Text č. 1: krátký – max 50 znaků
  4. Text č. 2: delší – max 90 znaků

Uplatňovány mohou být všechny kombinace obrázků a textací, proto je třeba mít nahrané kompletní kreativy.

Ve videu Vám ještě vše podstatné shrne naše RTB specialistka Patricie. A názorně vám v něm ukáže, jak Nativní reklamu nastavit v DSP:

Věříme, že z návratu Nativní reklamy ve vylepšené podobě máte stejnou radost jako my a že se společně s námi těšíte na její přínos v kampaních.

Se žádostmi o privátní dealy a s dotazy se obracejte na rtb@firma.seznam.cz.

Za tým RTB Jakub Skřivan