Díky firemním recenzím zvýšíte svou důvěryhodnost v očích zákazníků

24. května 2021

Věděli jste, že kladné online zákaznické recenze mají pozitivní efekt na prodeje? Podle výzkumů už od 5 recenzí stoupá pravděpodobnost objednávky 4násobně oproti firmám bez recenzí. Přáli byste si taky více hodnocení a recenzí? Poradíme vám, jak na to.

Jedním z klíčových prvků, který ovlivňuje zákazníky v rozhodovacím procesu, jsou recenze. Hlavně v současné době, kdy se velká část businessu přesouvá do online prostředí, jsou hodnocení od vašich zákazníků cenným zdrojem informací pro lidi, kteří hledají produkty a služby, které nabízíte.

Víme, že získat kvalitní recenze není jednoduché, proto bychom vám rádi představili prvek firemního profilu, který vám může nejen pomoct získat nové recenze, ale zároveň je využít k oslovení nových zákazníků na Seznamu.

Věděli jste, že hodnocení dnes neprobíhá jen na Firmy.cz, ale i na oblíbených Mapy.cz nebo ve výsledcích vyhledávání na Seznamu? Mapy.cz patří k nejpoužívanějším službám od Seznamu. Na počítači je využívá až 4 miliony uživatelů, na mobilu dalších půl milionu. Vyhledávání od Seznamu každý měsíc využije každý druhý Čech.

Jaké nástroje pro sbírání hodnocení můžete využít

1. Vyzvěte k hodnocení na svém webu

Firmy.cz ve svém administračním rozhraní nabízí možnost tzv. widgetů. Je to jednoduchý způsob, jak si zadarmo na svůj web můžete vložit různá vylepšení. Widgety zobrazují jak vaše existující recenze, tak možnost vložit recenze nové. Nemusíte nic programovat, stačí jen zkopírovat kód a vložit ho do administrace svého webu.

Můžete si vybrat z několika druhů widgetů. Na svém webu můžetezobrazovat například 1 až 5 uživatelských recenzí z Firmy.cz. Vždy se však budou zobrazovat ty nejaktuálnější. Pokud využíváte i Zboží.cz, budou se sem propisovat i recenze udělené na této službě. A pokud zatím žádné recenze nemáte, ukáže se textace, která vyzve uživatele, aby hodnocení udělili.

Z našich dat víme, že firmy, které si tento widget na svůj web umístily, nasbíraly mnohonásobně více recenzí.

2. Vyzvěte k recenzím ve svém firemním e-mailu

Novinkou mezi widgety je možnost vložit si hodnocení přímo do podpisu e-mailu a vyzvat tak své zákazníky, aby firmu rovnou ohodnotili. Pokud patří e-mail k nástrojům, který využíváte na komunikaci se zákazníky, zvýšíte své šance, že vám zákazník hodnocení udělí.

3. Využijte i ikonu s vaším hvězdičkovým hodnocením

Pokud jste už nasbírali dost kladných hodnocení a chtěli byste se pochlubit hvězdným hodnocením, které na Firmy.cz máte, můžete na své stránky vložit ikonu, která ukazuje počet hvězdiček z uživatelských hodnocení.

Kromě toho, že ukážete, že vás zákazníci hodnotí kladně, dáte taky najevo, že spolupracujte s důvěryhodným partnerem jako je Seznam.cz. Spolupráce se zavedenými značkami bývá u zákazníků vnímána pozitivně.

4 jednoduché otázky a odpovědi k uživatelským recenzím

Protože zákazníci důvěřují jiným zákazníkům a předchozí zkušenosti jsou cenným zdrojem informací pro rozhodování, kde vaše cílová skupina nakoupí nebo jakého dodavatele zvolí. Firma nebo e-shop bez jakéhokoliv hodnocení nemusí působit důvěryhodně a lidé mají tendenci nakoupit u ověřených firem.

Nebojte se ani kritiky. Průzkum ukazuje, že i menší než 5 hvězdičková ocenění dodávají celkovým recenzím na kredibilitě. Navíc můžete na nižší hodnocení reagovat. Firmy, které tuhle strategii využívají, demonstrují aktivní zákaznickou péči a dále zvyšují své šance na konverze u nových zákazníků. Díky navázání kontaktu s nespokojeným zákazníkem, profesionálnímu a přátelskému přístupu, vysvětlení okolnost zvýšite pravděpodobnost, že u vás v budoucnu opět nakoupí.

Jednoduše o ně požádejte. Využít na to můžete všechny dostupné kanály, které ke komunikaci se zákazníkem využíváte – svj web, sociální sítě, e-maily, faktury či objednávky nebo osobně přes obchodního zástupce či zákaznickou péči.

Nasbírali jste pozitivní recenze? Skvělé! Teď je čas se jimi pochlubit a ukázat i dalším potenciálním zákazníkům, že jste spolehlivá firma se skvělým zákaznickým servisem. Reagujte ale i na pozitivní recenze, své nadšené zákazníky tak jen dále potěšíte a zvýšíte si šance, že vaše dobré jméno budou šířit dál.


Sdílet na sítích