Věděli jste, že kladné online zákaznické recenze mají pozitivní efekt na prodeje? Podle výzkumů už od 5 recenzí stoupá pravděpodobnost objednávky 4násobně oproti firmám bez recenzí. Přáli byste si taky více hodnocení a recenzí? Poradíme vám, jak na to.
Jedním z klíčových prvků, který ovlivňuje zákazníky v rozhodovacím procesu, jsou recenze. Hlavně v současné době, kdy se velká část businessu přesouvá do online prostředí, jsou hodnocení od vašich zákazníků cenným zdrojem informací pro lidi, kteří hledají produkty a služby, které nabízíte.
Víme, že získat kvalitní recenze není jednoduché, proto bychom vám rádi představili prvek firemního profilu, který vám může nejen pomoct získat nové recenze, ale zároveň je využít k oslovení nových zákazníků na Seznamu.
Věděli jste, že hodnocení dnes neprobíhá jen na Firmy.cz, ale i na oblíbených Mapy.cz nebo ve výsledcích vyhledávání na Seznamu? Mapy.cz patří k nejpoužívanějším službám od Seznamu. Na počítači je využívá až 4 miliony uživatelů, na mobilu dalších půl milionu. Vyhledávání od Seznamu každý měsíc využije každý druhý Čech.
Jaké nástroje pro sbírání hodnocení můžete využít
1. Vyzvěte k hodnocení na svém webu
Firmy.cz ve svém administračním rozhraní nabízí možnost tzv. widgetů. Je to jednoduchý způsob, jak si zadarmo na svůj web můžete vložit různá vylepšení. Widgety zobrazují jak vaše existující recenze, tak možnost vložit recenze nové. Nemusíte nic programovat, stačí jen zkopírovat kód a vložit ho do administrace svého webu.
Můžete si vybrat z několika druhů widgetů. Na svém webu můžetezobrazovat například 1 až 5 uživatelských recenzí z Firmy.cz. Vždy se však budou zobrazovat ty nejaktuálnější. Pokud využíváte i Zboží.cz, budou se sem propisovat i recenze udělené na této službě. A pokud zatím žádné recenze nemáte, ukáže se textace, která vyzve uživatele, aby hodnocení udělili.
Z našich dat víme, že firmy, které si tento widget na svůj web umístily, nasbíraly mnohonásobně více recenzí.
2. Vyzvěte k recenzím ve svém firemním e-mailu
Novinkou mezi widgety je možnost vložit si hodnocení přímo do podpisu e-mailu a vyzvat tak své zákazníky, aby firmu rovnou ohodnotili. Pokud patří e-mail k nástrojům, který využíváte na komunikaci se zákazníky, zvýšíte své šance, že vám zákazník hodnocení udělí.
3. Využijte i ikonu s vaším hvězdičkovým hodnocením
Pokud jste už nasbírali dost kladných hodnocení a chtěli byste se pochlubit hvězdným hodnocením, které na Firmy.cz máte, můžete na své stránky vložit ikonu, která ukazuje počet hvězdiček z uživatelských hodnocení.
Kromě toho, že ukážete, že vás zákazníci hodnotí kladně, dáte taky najevo, že spolupracujte s důvěryhodným partnerem jako je Seznam.cz. Spolupráce se zavedenými značkami bývá u zákazníků vnímána pozitivně.
4 jednoduché otázky a odpovědi k uživatelským recenzím
Protože zákazníci důvěřují jiným zákazníkům a předchozí zkušenosti jsou cenným zdrojem informací pro rozhodování, kde vaše cílová skupina nakoupí nebo jakého dodavatele zvolí. Firma nebo e-shop bez jakéhokoliv hodnocení nemusí působit důvěryhodně a lidé mají tendenci nakoupit u ověřených firem.
Nebojte se ani kritiky. Průzkum ukazuje, že i menší než 5 hvězdičková ocenění dodávají celkovým recenzím na kredibilitě. Navíc můžete na nižší hodnocení reagovat. Firmy, které tuhle strategii využívají, demonstrují aktivní zákaznickou péči a dále zvyšují své šance na konverze u nových zákazníků. Díky navázání kontaktu s nespokojeným zákazníkem, profesionálnímu a přátelskému přístupu, vysvětlení okolnost zvýšite pravděpodobnost, že u vás v budoucnu opět nakoupí.
Jednoduše o ně požádejte. Využít na to můžete všechny dostupné kanály, které ke komunikaci se zákazníkem využíváte – svj web, sociální sítě, e-maily, faktury či objednávky nebo osobně přes obchodního zástupce či zákaznickou péči.
Nasbírali jste pozitivní recenze? Skvělé! Teď je čas se jimi pochlubit a ukázat i dalším potenciálním zákazníkům, že jste spolehlivá firma se skvělým zákaznickým servisem. Reagujte ale i na pozitivní recenze, své nadšené zákazníky tak jen dále potěšíte a zvýšíte si šance, že vaše dobré jméno budou šířit dál.
Ať se firmy snaží své produkty vychválit sebevíc, recenze přímo od zákazníků hrají při rozhodování o nákupu velmi důležitou roli. Shrnuli jsme pro vás, co se v Seznamu na tomto poli za uplynulý rok změnilo a jak vám můžeme pomoct získat více recenzí. Za období leden až červenec 2022 jsme získali o 3,4 milionu více recenzí …
Už delší dobu si můžete prostřednictvím administračního rozhraní Firmy.cz na svou stránku vložit widget (=odznak) s hodnocením a mapu s náhledem pobočky. Nově jsme přidali zcela nový widget s hodnocením vaší firmy a s logem Mapy.cz. Tento odznak můžete vložit do svých webových stránek nebo do podpisu vašeho e-mailu a posílit vaši značku logem Mapy.cz, …
Lámete si hlavu, jak se na Mapy.cz ještě více zviditelnit? Být uživatelům na očích a dostat se jim do povědomí? Máme pro vás odpověď. Je tu exkluzivní zákaznická POI. Nejprve to byly restaurace, ubytování, sport, kultura a trendy v oborech, které mohly využívat POI, a být tak na Mapy.cz více vidět. Teď je tu však …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.