Čtenáři a návštěvníci webových stránek s vysokou kredibilitou mají větší tendenci si zapamatovat značky, které na nich inzerují. Zahraniční studie ukazují, že umístění reklamy na webu prémiového vydavatele přispívá až k trojnásobnému nárůstu metrik, jako je oblíbenost značky, zvažování koupě a ochotu doporučit značku známému.
Prémioví vydavatelé dbají na vizibilitu reklam a zároveň stránky reklamou nezahlcují. Významnou roli zde hraje i vysoká důvěryhodnost, kterou tyto webové stránky zpravidla vykazují. Proč jsou weby prémiových vydavatelů ideálním místem pro zobrazení vaší reklamy?
Reputace značky je důležitá: zobrazujte se tam, kde je kvalitní obsah
Jak poznáte prémiové vydavatele? Jejich weby se vyznačují především kvalitním obsahem, který je často původní a nechybí u něj zdroje. Zároveň se jedná o takzvané brand-safe prostředí, bezpečné pro značky. To znamená, že se tam nesetkáte s pochybným nebo nevhodným obsahem, který by mohl poškodit dobré jméno vaši značky. A pokud je vaším cílem budování dobré pověsti a profesionality, tak byste brand-safety měli rozhodně zohledňovat.
Prémioví vydavatelé dbají na to, aby byly spokojené obě strany – čtenáři i inzerenti. Pro čtenáře není reklama překážkou a neruší ho v prohlížení a čtení obsahu daného webu. Inzerentovi pak vydavatel nabízí kvalitní reklamní plochy, které vhodně doplňují vzhled a obsah stránky.
Ještě větší efekt mají lokální prémioví vydavatelé
Ještě lépe než na webech prémiových vydavatelů obecně funguje reklama na webech, které jsou zaměřeny na konkrétní lokalitu. Tyto weby totiž mají kromě výše zmíněných výhod čtenářskou základnu vybudovanou z místního publika a články i reklama tak mohou být šité více na míru čtenářům. Tito čtenáři aktivně vyhledávají obsah svého místního prémiového vydavatele a budují si také důvěryhodnější spotřebitelský vztah. To se může mimo jiné projevit na vyšší míře prokliku či počtu konverzí, které reklama přináší.
Největší přínos se projeví ve fázi zvažování nákupu
A jak prémioví vydavatelé přispívají k efektivitě reklamy? Při měření dopadů reklamy se pozitivní efekt reklamy na webech prémiových vydavatelů projevuje ve všech fázích nákupní cesty vašich zákazníků. Nejen tehdy, když se o vaší značce teprve dozvídají (fáze budování povědomí), ale i v momentě, kdy už zvažují koupi nebo nákup aktivně řeší. Nejvíc se ale efekt vhodného umístění reklamy projeví právě ve fázi zvažování nákupu:
Prémioví vydavatelé jsou více než třikrát efektivnější v nárůstu brandových metrik, jako je oblíbenost značky, zvažování koupě a ochota doporučit značku známému
Reklamy, které se zobrazují v kvalitním online prostředí, jsou pro inzerenty o 42 % nákladově efektivnější u metrik, jako je míra zapojení, viditelnost a umístění reklamy
Reklamu na webech prémiových vydavatelů si uživatel spíše vybaví než tu, kterou viděl na webu s méně důvěryhodným obsahem – rozdíl činí až 20 %
Efekt na vnímání značky v očích zákazníků je o více než 50 % silnější na webech prémiových vydavatelů než těch běžných
Jak optimalizovat na prémiové vydavatele?
Webové stránky, na kterých se zobrazujete, si můžete v Skliku vybírat buď manuálně např. cílením na vámi vybraná umístění, nebo inzerovat v rámci celé sítě, které důvěřujete a kde se můžete spolehnout na výběr obsahových webů.
Důvěryhodná reklamní platforma vám ukáže, kde se vaše reklama zobrazuje, a dá možnost si nechtěná umístění vyloučit, pokud vám nepřináší požadované výsledky nebo se již nechcete s daným webem spojovat v očích svých zákazníků.
Inzerujete už teď na vícero webech a dovedete odhadnout, jakou část svých impresí máte na prémiovém inventory? Zkuste se na výsledky svých kampaní podívat tímto filtrem a přesvědčte se sami.
Jak zjistíte, že se vaše značka dostala do povědomí zákazníků? Se Seznam Brand Liftem vyhodnotíte cíle vaší kampaně a míru zvýšení povědomí o značce. Podívejte se, jak tento nástroj pomohl firmě Hyundai Motors s jejich kampaní Jedeme na Euro. Seznam Brand Lift vám pomůže měřit dopady brandových kampaní na vaše značky. Jde o jednoklikový dotazník, …
Ať už jste malá, střední nebo velká firma, tak byste tzv. brandové kampaně neměli vynechat. Jen s výkonnostními kampaněmi vás konkurence brzy přeroste. Metriky pro vyhodnocení přínosu kampaní na podporu značky jsme vám dali k dispozici v minulém roce. Nejlepších výsledků pak dosáhnete, když budete pracovat i s vizibilitou. Jak na to? Imprese ≠ zhlédnutí …
Že se pomocí Skliku dá posílit nejen výkon, ale také brand? O tom online diváky ve svém příspěvku na Sklik Expert Fóru přesvědčil Jaroslav Slavičínský, performance manager Seznamu.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.