Ode dnešního dne můžete rozšířit dosah svých reklamních sdělení do aukcí s výhodnější cenou prostřednictvím Jednoduché obsahové kampaně. Kde se zobrazuje a jak ji nastavit?
Jednoduchá obsahová kampaň je nový typ kampaně, který máte k dispozici při přidání nové kampaně v rozhraní Skliku. Pro její zobrazování stačí zadat alespoň jednu reklamu a nastavit maximální cenu za proklik. Cílení nezadáváte, zajistí jej systém sám.
Zobrazuje se převážně uživatelům, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů nevstupuje do aukce behaviorálně cílená reklama – zájmy, zájmy o koupi, retargeting.
Výhody Jednoduché obsahové kampaně
Rozšíření zásahu pro stávající obsahové kampaně. Prostřednictvím behaviorálně cílené reklamy ale i kontextovým cílením dosáhnete pouze na část reklamního prostoru.
Je levnější než ostatní obsahové kampaně, protože se zobrazuje v aukcích s menším množstvím kandidátů.
Je jednoduchá ☺ není nutné nastavovat žádný typ cílení, vydává se automaticky a je tedy vhodná pro inzerenty, co si nechtějí lámat hlavu, jestli cílit na zájmy, témata či jaké domény do umístění zadat atd.
V novém typu kampaně nelze zadávat vylučující cílení, omezení frekvence zobrazení reklamy uživateli ani videoreklamu. Kampaně také nelze vytvořit importem ani přes API. Lze je ale těmito způsoby aktualizovat. Více o omezeních v nápovědě.
Jaké mají Jednoduché obsahové kampaně výsledky?
Z interních dat spol. Seznam.cz vyplývá, že prům. cena za proklik u Jednoduchých obsahových kampaní je nižší o 50 až 75 %* v porovnání s ostatními akvizičními kampaněmi. Nárůst zásahu je 13 % nad rámec cílitelné návštěvnosti. Cena za proklik i zásah se mohou samozřejmě v čase měnit.
*aktualizace leden 2022: aktuální měření ukazují ceny nižší o 48 %
Co na ni říkají naši klienti?
K otestování Jednoduché obsahové kampaně jsme si vybrali klienta Datart.cz. Od kampaně, ve které jsou velmi omezené možnosti v rámci nastavení, jsme neočekávali žádný velký přínos ani v období výprodejů, kdy byl test spuštěn. V závislosti k cílové skupině, na kterou má tento typ kampaně vydávat imprese – uživatele, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou nebo mají blokované cookies, jsme se u vyhodnocování zaměřili primárně na nové zákazníky, které jsme díky této kampani chtěli oslovit.
A opravdu se to podařilo a díky kampani, kterou je možné nastavit opravdu během několika málo minut jsme za 10 dní běhu získali 78 last-click objednávek z nichž 72 % tvořili zákazníci, kteří u našeho klienta neprovedli za posledních 12 měsíců objednávku přes e-shop.
Jednoduchá obsahová kampaň i nadále zůstává součástí Sklik účtu našeho klienta. V budoucnu bychom chtěli u tohoto typu kampaně spustit nejen hardsale komunikaci/kreativu, ale zaměřit na tuto cílovou skupinu i kampaněmi s brandovější tématikou.
Lukáš Ptáček, PPC & display advertising, ROI Story
Po měsíčním vyhodnocení Jednoduché obsahové kampaně u našeho klienta Robzone.cz v porovnání s obsahovými kampaněmi v jiných kanálech lze již nyní konstatovat, že se jedná o velmi pozitivní čísla a výsledky, které kampaň generuje. Vyzdvihl bych velmi snadné nastavení, které je doslova na pár kliknutí a doručování dobrých výsledků téměř okamžitě po spuštění, kterých za běžných okolností dosahujeme pracnou optimalizací i třeba několik měsíců. Při pohledu na konkrétní čísla můžeme říci, že kampaň přivádí kvalitní traffic. Za danou cenu jsme získali velký počet nových uživatelů s nadprůměrnou dobou trvání relace a nízkým bounce rate. Byť se jedná o akviziční kampaň, tak musím také zmínit i doručené výsledky v podobě last click konverzí. Jedná se o kampaň s nízkým CPC a vysokou mírou prokliku v porovnání s ostatními obsahovými akvizičními kampaněmi.
Vzhledem k výsledkům, které tato kampaň přinesla, budeme určitě do budoucna aplikovat nasazení tohoto typu kampaně i v našich dalších klientských účtech.
Jan Kočí, Online Campaign Specialist, ROI digital
Jednoduchá obsahová kampaň je zdroj cenově dostupné návštěvnosti se značným zásahem a budeme ji rádi i nadále využívat.
Jan Slezák, Head of Performance, Zásilkovna.cz
Při vyhodnocení je potřeba počítat s tím, že z principu reklamního prostoru, kde se Jednoduchá obsahová kampaň zobrazuje, jsou konverze a od nich odvozené hodnoty podhodnocené a ve skutečnosti je jejich množství výrazně vyšší.
Za celý tým Skliku David Velechovský, Roman Stejskal a Jan Brendl
V listopadu jsme vás informovali o změnách ve spouštění konverzních a retargetingových kódů v souvislosti s novelou zákona o el. komunikacích. Abychom vám lépe pomohli se v problematice zorientovat, připravili jsme pro vás odpovědi na dotazy, se kterými jsme setkali. Jak Seznam zpracuje hity, které informaci o consentu vůbec neobsahují? Spuštění konverzních a retargetingových kódů …
Jak víte z našich předchozích článků, dlouhodobě pracujeme na hodnoceních návštěvníků, kterých se nám daří získávat stále více. Právě tyto informace mohou být pro potenciálního zákazníka při výběru produktu nebo služby rozhodující. Vytvoření žebříčků nejlepších firem z daného oboru a lokality je dalším logickým krokem, kterým chceme podnikatelům pomáhat zvyšovat jejich viditelnost a důvěryhodnost. Pojďte se s námi podívat, jak žebříčky v praxi fungují.
Přinášíme vám novou možnost, jak přenášet kampaně z Google Ads do Skliku napřímo, aniž byste museli kampaně v Editoru exportovat a do Skliku následně importovat CSV soubor. Díky propojení účtů a automatickému importu je to nyní ještě jednodušší. Co import z Google Ads v beta verzi umí a jak jej nastavit? Celé nastavení je snadné …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.