Rozšiřte efektivně zásah s novým typem kampaně

Ode dnešního dne můžete rozšířit dosah svých reklamních sdělení do aukcí s výhodnější cenou prostřednictvím Jednoduché obsahové kampaně. Kde se zobrazuje a jak ji nastavit?

Jednoduchá obsahová kampaň je nový typ kampaně, který máte k dispozici při přidání nové kampaně v rozhraní Skliku. Pro její zobrazování stačí zadat alespoň jednu reklamu a nastavit maximální cenu za proklik. Cílení nezadáváte, zajistí jej systém sám.

Zobrazuje se převážně uživatelům, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů nevstupuje do aukce behaviorálně cílená reklama – zájmy, zájmy o koupi, retargeting.

Výhody Jednoduché obsahové kampaně

  • Rozšíření zásahu pro stávající obsahové kampaně. Prostřednictvím behaviorálně cílené reklamy ale i kontextovým cílením dosáhnete pouze na část reklamního prostoru.
  • Je levnější než ostatní obsahové kampaně, protože se zobrazuje v aukcích s menším množstvím kandidátů.
  • Je jednoduchá ☺ není nutné nastavovat žádný typ cílení, vydává se automaticky a je tedy vhodná pro inzerenty, co si nechtějí lámat hlavu, jestli cílit na zájmy, témata či jaké domény do umístění zadat atd.

V novém typu kampaně nelze zadávat vylučující cílení, omezení frekvence zobrazení reklamy uživateli ani videoreklamu. Kampaně také nelze vytvořit importem ani přes API. Lze je ale těmito způsoby aktualizovat. Více o omezeních v nápovědě.

Jaké mají Jednoduché obsahové kampaně výsledky?

Z interních dat spol. Seznam.cz vyplývá, že prům. cena za proklik u Jednoduchých obsahových kampaní je nižší o 50 až 75 %* v porovnání s ostatními akvizičními kampaněmi. Nárůst zásahu je 13 % nad rámec cílitelné návštěvnosti. Cena za proklik i zásah se mohou samozřejmě v čase měnit.

*aktualizace leden 2022: aktuální měření ukazují ceny nižší o 48 %

Co na ni říkají naši klienti?

K otestování Jednoduché obsahové kampaně jsme si vybrali klienta Datart.cz. Od kampaně, ve které jsou velmi omezené možnosti v rámci nastavení, jsme neočekávali žádný velký přínos ani v období výprodejů, kdy byl test spuštěn. V závislosti k cílové skupině, na kterou má tento typ kampaně vydávat imprese – uživatele, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou nebo mají blokované cookies, jsme se u vyhodnocování zaměřili primárně na nové zákazníky, které jsme díky této kampani chtěli oslovit.

A opravdu se to podařilo a díky kampani, kterou je možné nastavit opravdu během několika málo minut jsme za 10 dní běhu získali 78 last-click objednávek z nichž 72 % tvořili zákazníci, kteří u našeho klienta neprovedli za posledních 12 měsíců objednávku přes e-shop.

Jednoduchá obsahová kampaň i nadále zůstává součástí Sklik účtu našeho klienta. V budoucnu bychom chtěli u tohoto typu kampaně spustit nejen hardsale komunikaci/kreativu, ale zaměřit na tuto cílovou skupinu i kampaněmi s brandovější tématikou.

Lukáš Ptáček, PPC & display advertising, ROI Story

Po měsíčním vyhodnocení Jednoduché obsahové kampaně u našeho klienta Robzone.cz v porovnání s obsahovými kampaněmi v jiných kanálech lze již nyní konstatovat, že se jedná o velmi pozitivní čísla a výsledky, které kampaň generuje. Vyzdvihl bych velmi snadné nastavení, které je doslova na pár kliknutí a doručování dobrých výsledků téměř okamžitě po spuštění, kterých za běžných okolností dosahujeme pracnou optimalizací i třeba několik měsíců. Při pohledu na konkrétní čísla můžeme říci, že kampaň přivádí kvalitní traffic. Za danou cenu jsme získali velký počet nových uživatelů s nadprůměrnou dobou trvání relace a nízkým bounce rate. Byť se jedná o akviziční kampaň, tak musím také zmínit i doručené výsledky v podobě last click konverzí. Jedná se o kampaň s nízkým CPC a vysokou mírou prokliku v porovnání s ostatními obsahovými akvizičními kampaněmi.

Vzhledem k výsledkům, které tato kampaň přinesla, budeme určitě do budoucna aplikovat nasazení tohoto typu kampaně i v našich dalších klientských účtech.

Jan Kočí, Online Campaign Specialist, ROI digital

Jednoduchá obsahová kampaň je zdroj cenově dostupné návštěvnosti se značným zásahem a budeme ji rádi i nadále využívat.

Jan Slezák, Head of Performance, Zásilkovna.cz

Při vyhodnocení je potřeba počítat s tím, že z principu reklamního prostoru, kde se Jednoduchá obsahová kampaň zobrazuje, jsou konverze a od nich odvozené hodnoty podhodnocené a ve skutečnosti je jejich množství výrazně vyšší.

Za celý tým Skliku David Velechovský, Roman Stejskal a Jan Brendl

Sdílet na sítích