5 tipů pro vaše vizualizace aneb To nejlepší z Tableau výzvy

10. března 2022

Mile nás překvapil ohlas a účast ve výzvě, kterou pro vás připravil tým analytiků. Ještě jednou velké díky všem, kteří se zúčastnili! Sešlo se mnoho skvělých nápadů a byla by škoda si je nechat jen pro sebe. Mrkněte do galerie níže a inspirujte se výběrem pěti nejlepších grafů a dashboardů z našich dat.

Každý příspěvek doprovází krátký text. Nejedná se o komplexní zpětnou vazbu, kterou jsem individuálně posílala každému soutěžícímu, ale spíše o vyzdvihnutí zajímavého aspektu, který zde byl trefně použit a bude se hodit všem, kdo pracují s vizualizacemi.

Michal Koláček – To hlavní shrňte hned v nadpisu

Michal ve svém grafu znázornil, v jakých denních dobách podle dnů v týdnu hledáme. To, co si máte z grafu odnést, je skvěle shrnuto hned v nadpisu a podnadpisu. Z pohledu vizualizace se jedná o nejlukrativnější prostor, kam zamíří hned oči každého. Nepropásněte tuto šanci a využijte nadpis na uvedení diváka do děje. Usnadníte tak orientaci v grafu a rovnou upozorníte na to, co v něm vidět.

Matěj Bujalka – Vyzkoušejte layout kalendáře

Matěj výborně zaexperimentoval s kalendářovým layoutem. Díky tomu si můžete prohlédnout naráz všechny granularity od denní až po tu roční, aniž byste se jimi museli postupně proklikat. Navíc s kalendářem se již setkal každý, díky čemuž se v dashboardu snadno zorientujete a intuitivně víte, co kde očekávat.

Eva Klímová – Vylaďte barvy a nespoléhejte se na ty výchozí

Eva si ve svém dashboardu krásně pohrála s barvami, zvolila decentní pastelovou paletu. Barvy zde využila tak, že s jejich pomocí propojila stejné kategorie napříč různými grafy. Např. v přehledu, za jakým účelem hledáme, je mrak dotazů příslušných k danému intentu obarven stejnou barvou jako stejně označený sloupeček. Pokud vás téma barev ve vizualizacích zajímá, můžete se těšit na plánovanou knihu od Kate Strachnyi Color for Data Storytelling.

Darina Fraňková – Zaměřte se na jedno téma

Jestli se nějaká data dají označit jako „big“, pak jsou to rozhodně ta z vyhledávání. Lze se na ně dívat z mnoha různých aspektů. Skvělou možností, jak se v tom množství neztratit, je vybrat si téma a svou pozornost zaměřit jenom na zvolený zajímavý výsek, resp. na něm vystavět i příběh. Darina si za svůj leitmotiv vybrala, jak si stojí seznamácký prohlížeč ve srovnání s konkurencí.

Tadeáš Vacek – Vytvořte si vlastní navigační tlačítka

Tadeášův dashboard nabízí čistý přehledný layout, ve kterém se snadno zorientujete. Co přechody napříč dashboardy výborně usnadňuje, je navigační panel umístěný vlevo. Tadeáš se totiž nespokojil s defaultním nastavením Tableau, které poskytuje titěrné taby umístěné nahoře, ale vylepšil UX vlastními designovým tlačítky, která mění barvu podle aktivní záložky. Skvělou volbou je doplnit tlačítka o ikony dle známé poučky, že jeden obrázek řekne více než tisíc slov.

Zajímá vás, s jakými daty soutěžící vlastně pracovali? Jednalo se o malou ochutnávku vycházející z našich reálných dat, které jsme však zkreslili. Detaily najdete v původní výzvě.

Za tým Vyhledávání Tereza Fukátková

Sdílet na sítích