Chvíle, kdy přijdeme o cookies a nebude možné cílit na zákazníky přes “sušenky” se blíží, a ten kdo myslí na budoucnost se na ni musí připravit. Seznam.cz naštěstí připravil pro své partnery hned několik řešení a jedním z nich je přihlašování uživatelů přes Seznam. Libora Zůbka, ředitele marketingu společnosti NetDirect, která svým klientům pomáhá vytvářet e-shopy, jsme se zeptali, jak jeho zákazníci na novou službu reagují.
Co jste svým klientům vlastně nabídli?
Nově mají naši klienti možnost na e-shopové platformě FastCentrik využít Přihlášení přes Seznam pro registraci a přihlášení svých zákazníků. Těm se zjednoduší život, díky jednoduchému přihlášení na jedno kliknutí, a e-shopům se zase zjednoduší správa zákaznické databáze. Je to zkrátka výhodné pro obě strany. A pro e-shopy, které nechtějí v budoucnu přijít o výhody práce s cílenou reklamou, je to přímo nutnost.
Kolik máte klientů a kolik z nich si Přihlášení přes Seznam implementovalo?
Aktuálně využívá pronájem e-shopu FastCentrik přes 3.500 klientů. Přihlášení přes Seznam jsme nabídli všem svým klientům a je na nich, jestli si toto řešení aktivují. V tuto chvíli nemáme přesná čísla, ale podle pozitivních reakcí si troufám odhadovat, že zájem o Přihlášení přes Seznam bude mít do budoucna většina z nich.
Jak konkrétně pomůže e-shopu přihlašování zákazníků?
Přihlášenému uživateli se značně zjednoduší nakupování a přítomnost v prostředí e-shopu. Zákazník se snadno přihlásí a už si nemusí pamatovat hesla, přihlašovací jména a registrační údaje. Stačí pár kliknutí myší a má klid.
Proč jste se rozhodli navázat spolupráci se Seznam.cz?
Se Seznamem máme dobré zkušenosti. V minulosti jsme společně implementovali mnoho funkcí a služeb pro naše zákazníky a vždycky to mělo přínos pro všechny zainteresované strany. Faktem také bezesporu je, že značka Seznam má důvěru našich klientů i jejich zákazníků.
Jakým směrem se podle vás bude ubírat přihlašování uživatelů na internetu?
Domnívám se, že přihlašování uživatelů na internetu bude mít stoupající tendenci. Tento trend lze pozorovat již dnes, a to jak u nákupů na e-shopech, tak v přístupu do různých aplikací. Z mého pohledu je zřejmé, že to bude pro naše klienty i uživatele Seznamu jednoznačné plus. Souvisí to také s bezpečností osobních údajů na internetu. Citlivé údaje jako jsou přihlašovací jména a hesla nebo údaje k platebním kartám by lidé neměli svěřovat každému, ale jen důvěryhodným partnerům. A tím Seznam určitě je.
Jak vaše e-shopy své klienty motivují, aby se přihlásili? Máte pro ně i nějaké incentivy kromě nutnosti přihlášení k dokončení nákupu?
Například jeden z našich klientů Radek Muška, který provozuje e-shop Ramala.cz, zatím zákazníky žádným způsobem nemotivuje. Čeká na na spuštění bonusového programu, který bude určitě velkou motivací. Chce potom zákazníky odměňovat za nákupy vyšší slevou apod. Zatím tedy pracuje na tom, aby byli schopni dát lepší ceník i registrovaným zákazníkům.
A co si od implementace Přihlášení přes Seznam zmíněný e-shop slibuje?
Prozatím nabízí toto jako „zrychlený“ způsob přihlášení, který zákazníkům zjednoduší přihlášení na web. U Seznamu má účet spoustu lidí, což vnímají jako velký bonus.
S Přihlášením přes Seznam stačí jeden klik a lidé se jednoduše zaregistrují a přihlásí na vaše webové stránky. Funguje jako jiná standardní přihlášení a těší se velké důvěře uživatelů. Je důležitým krokem především v nákupním procesu, kdy se uživatel musí na e-shopech registrovat nebo vyplňovat detaily pro dokončení nákupu. A jako bonus navíc je pro všechny klienty a partnery Seznamu zcela zdarma.