V Seznam Native spojujeme klienty s propracovaným obsahem ve formě článku, působivého vizuálu a interaktivních prvků. Během loňského roku se nám podařilo propojit více než 90 klientů se zajímavými tématy. Jaké projekty patřily k těm nejúspěšnějším?
Jak jsou na tom Češi s uklízením? (Bosch)
Úspěch „přízemního“ tématu, úklidu domácnosti, nás vloni překvapil. V Nativu, který vznikl ve spolupráci se značkou Bosch, jsme přiblížili tipy na efektivní úklid. Kdo by nechtěl uklízet rychleji a méně? Díky tipům na úklid bez stresu a sdílení zkušeností českých rodin se nám podařilo vzbudit zájem veřejnosti. Článek si přečetlopřes 100 000 čtenářů.
Tajemství dobrého pečení (Kenwood)
Ve spolupráci se značkou domácích spotřebičů Kenwoodjsme se pustili do odhalování tajemství domácího pečení. Pro všechny, kteří si svými dovednostmi v kuchyni nejsou jistí, jsme přiblížili tipy a triky profesionálních cukrářů. Například na co si dát pozor u kynutého nebo odpalovaného těsta? Lidé v obsahu trávili více než dvojnásobek průměrné doby, kterou tráví na klasickém redakčním článku na Seznam Zprávách.
Přineste si kousek Japonska na váš stůl (JETRO)
Skvělý úspěch jsme zaznamenali i u spolupráce s japonskou vládní agenturou JETRO, která se zaměřuje na rozvoj obchodu mezi zeměmi. V Nativu jsme se zaměřili na japonskou dlouhověkost, se kterou se pojí i jídelníček a fermentované potraviny. Obsah jsme doplnili několika snadnými recepty a videem přímo z japonské restaurace.
Svět kávy (De’Longhi)
Dalším rekordně úspěšným projektem loňského roku byla spolupráce se značkou De’Longhi. Čtenáře jsme v tomto Nativu provedli světem kávy. Mohli jste například zjistit, odkud nápoj pochází a jak si doma připravit kávu jako z kavárny. Díky zajímavostem, ale i atraktivnímu vizuálu a animovaným mapám měl o domácí přípravu kávy hluboký zájem každý 10. unikátní čtenář, který se z obsahu v závěru proklikl na web klienta.
Kdo byl sériový vrah Ivan Roubal? (Voyo)
Dramatický text doplněný audiem, dobovými fotkami i náhledy skutečných policejních materiálů. Příběh sériového vraha z 90. let jsme vyšperkovali tak, aby si čtenáři z obsahu odnesli komplexní zážitek. A to se vyplatilo – naše publikum s článkem strávilopřes 7 minut. Více než 7 % lidí, kteří díky kampani navštívili portál Voyo, si tuto službu i předplatili. Jednalo se o promo pro seriál Případ Roubal, který vznikl na motivy reálného příběhu vraha.
Co mají projekty společné?
Ukazuje se, že kromě pečlivě zvoleného tématu je potřeba inovativně pracovat s textem, vizuálem i interaktivitou tak, aby projekt udržel pozornost čtenářů i na několik minut. Čtenost našich projektů zpravidla přesahuje průměrnou dobu strávenou čtením redakčních článků. Pro naši práci je přitom zásadní převážně důvěra klienta v náš tým, který staví na analýzách i letech zkušeností.
Kriminální případy jsou oblíbeným žánrem mezi českými diváky. Tím spíš, když se kriminální seriál zabývá jedním z nejhrozivějších sériových vrahů naší historie. K minisérie Případ Roubal, která vloni přibyla na streamovací platformě Voyo, jsme vytvořili obsahovou kampaň. Jejím cílem bylo motivovat uživatele k registraci na Voyo, aby mohli příběh zhlédnout. Silný příběh si žádá Seznam Native Seriál …
Ačkoliv se mnoho inzerentů stále soustředí primárně na výkon, dnešní doba už není jen o performance strategiích. Trh napříč obory stagnuje a jít čistě cestou výkonu nezajistí dlouhodobý růst ani náskok před konkurencí. Zvlášť pokud váš brand zatím nemá stabilní pozici na trhu. A Sportovna patří mezi značky, které rozhodně mají kam růst. Proto se pro ni podpora brandu stala nezbytnou součástí marketingové strategie s jasným cílem – zvýšit prodeje a budovat silnou klientskou základnu.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.