Seznam Native: Pět nejúspěšnějších obsahových spoluprací za rok 2021

Veronika Geltner 28. března 2022

V Seznam Native spojujeme klienty s propracovaným obsahem ve formě článku, působivého vizuálu a interaktivních prvků. Během loňského roku se nám podařilo propojit více než 90 klientů se zajímavými tématy. Jaké projekty patřily k těm nejúspěšnějším?

Jak jsou na tom Češi s uklízením? (Bosch)

Úspěch „přízemního“ tématu, úklidu domácnosti, nás vloni překvapil. V Nativu, který vznikl ve spolupráci se značkou Bosch, jsme přiblížili tipy na efektivní úklid. Kdo by nechtěl uklízet rychleji a méně? Díky tipům na úklid bez stresu a sdílení zkušeností českých rodin se nám podařilo vzbudit zájem veřejnosti. Článek si přečetlo přes 100 000 čtenářů.

Tajemství dobrého pečení (Kenwood)

Ve spolupráci se značkou domácích spotřebičů Kenwood jsme se pustili do odhalování tajemství domácího pečení. Pro všechny, kteří si svými dovednostmi v kuchyni nejsou jistí, jsme přiblížili tipy a triky profesionálních cukrářů. Například na co si dát pozor u kynutého nebo odpalovaného těsta? Lidé v obsahu trávili více než dvojnásobek průměrné doby, kterou tráví na klasickém redakčním článku na Seznam Zprávách.

Přineste si kousek Japonska na váš stůl (JETRO)

Skvělý úspěch jsme zaznamenali i u spolupráce s japonskou vládní agenturou JETRO, která se zaměřuje na rozvoj obchodu mezi zeměmi. V Nativu jsme se zaměřili na japonskou dlouhověkost, se kterou se pojí i jídelníček a fermentované potraviny. Obsah jsme doplnili několika snadnými recepty a videem přímo z japonské restaurace.

Svět kávy (De’Longhi)

Dalším rekordně úspěšným projektem loňského roku byla spolupráce se značkou De’Longhi. Čtenáře jsme v tomto Nativu provedli světem kávy. Mohli jste například zjistit, odkud nápoj pochází a jak si doma připravit kávu jako z kavárny. Díky zajímavostem, ale i atraktivnímu vizuálu a animovaným mapám měl o domácí přípravu kávy hluboký zájem každý 10. unikátní čtenář, který se z obsahu v závěru proklikl na web klienta.

Kdo byl sériový vrah Ivan Roubal? (Voyo)

Dramatický text doplněný audiem, dobovými fotkami i náhledy skutečných policejních materiálů. Příběh sériového vraha z 90. let jsme vyšperkovali tak, aby si čtenáři z obsahu odnesli komplexní zážitek. A to se vyplatilo – naše publikum s článkem strávilo přes 7 minut. Více než 7 % lidí, kteří díky kampani navštívili portál Voyo, si tuto službu i předplatili. Jednalo se o promo pro seriál Případ Roubal, který vznikl na motivy reálného příběhu vraha.

Co mají projekty společné?

Ukazuje se, že kromě pečlivě zvoleného tématu je potřeba inovativně pracovat s textem, vizuálem i interaktivitou tak, aby projekt udržel pozornost čtenářů i na několik minut. Čtenost našich projektů zpravidla přesahuje průměrnou dobu strávenou čtením redakčních článků. Pro naši práci je přitom zásadní převážně důvěra klienta v náš tým, který staví na analýzách i letech zkušeností.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích