Společnost Seznam.cz vyhlásila finalisty ocenění Agenturní spolupráce roku. Tuzemská internetová jednička se chystá ocenit výkony digitálních agentur, které s ní spolupracují, a zvolí vítěze v sedmi různých kategoriích. Agentury na ocenění nominuje odborná porota. V nejostřeji sledované kategorii Cross-mediální kampaň roku působí jako garant Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz. Jeho zástupce Vít Fiala pak zastřešuje kategorie Absolutní skokan roku a Skokan roku. Dozvíme se, kdo letos dovedl nejlépe využít omnichannel i kdo nejvíc investoval do reklamy v široké síti Seznamu.
Tomáši, jednou ze sedmi prestižních cen v soutěži je „Cross-mediální kampaň roku”. Kdo by se měl stát jejím vítězem?
Hlavní cenu získá agentura, které se podaří ve všech mediatypech celkově vytěžit nejvyšší zásah z různých mediálních kanálů. Chceme upozornit na nejzdařilejší spolupráce, které přinášejí klientům skvělé výsledky. Jsme multimediální dům, máme nejen internetová média, ale i televizi, rádia, dokážeme zasáhnout potenciální zákazníky i v printu a máme na českém trhu největší zásah. Vítěze vybíráme ze všech agentur, které s námi spolupracují. Jakožto jednička na trhu jsme v kontaktu se všemi většími agenturami.
Změnily se v poslední době podíly investic do jednotlivých kanálů u klientů napříč různými mediatypy?
Změna ve využívání mediatypů se projevila na podílu inzertních investic. Sdružení pro internetový rozvoj se letos rozhodlo pro metodickou úpravu, která spočívá v přepočítání celkového spendu do online reklamy na tzv. ceníkové ceny, ze kterých vychází při svých měřeních klasická média. Na online reklamu, přepočtenou pro účely srovnání s ostatními mediatypy do ceníkových cen, připadá 50,2 %. Internet se tak dostal do čela z hlediska podílu investovaných investic do jednotlivých mediatypů. Což nás těší. Internetová média jsou naší vlajkovou lodí. Letos se očekává další růst v onlinu. Já mám ale radost hlavně z toho, když se klientům podaří vytěžit z každého mediatypu jeho jedinečné benefity.
Dokáže Seznam přinést i pohled na vyhodnocení napříč mediatypy?
Podle mých zkušeností klienti stále častěji alokují část svých rozpočtů právě do budování brandů, i když hodně řeší efektivitu takto zaměřených kampaní. S novými nástroji už ale není vyhodnocení problém. U nás máme k dispozici například Seznam Brand Lift, který slouží jako kontrola efektivity zejména u větších kampaní. Seznam Brand Lift nabízí inzerentům možnost získat přehled o dopadu celé jejich kampaně v síti Seznamu. Dokonce dokážeme sledovat i efekt jednotlivých formátů, takže víme, jestli konkrétní kampani více pomáhá video, banner nebo třeba článek. Právě takové nástroje jsou dnes čím dál tím důležitější. Naším společným cílem je, aby byla cross-mediální kampaň co nejefektivnější.
Seznam Brand Lift je nástroj pro měření dopadu brandové kampaně na značku formou „jednoklikového“ dotazníku. Otázkou míříme na hlavní cíl kampaně. Nástroj poskytuje inzerentům informace o vybavení si značky, povědomí o ní, uvažování o nabízeném produktu či promované značce, náklonnosti k ní a obecně také nákupním zájmu. Více se dozvíte v případové studii s klientem Hyundai Motor Czech s.r.o. nebo Heluz cihlářský průmysl v.o.s.
A kdo může titul udělený za Cross-mediální kampaň roku letos získat?
Agentura Performio za kampaň pro klienta ePojištění.cz ze skupiny Srovnejto.cz
Agentura Havas Media Czech Republic ve spolupráci s Mindsquared za kampaň pro klienta Sazka
Agentura Mediacom (GroupM) za kampaň pro klienta T-mobile
Vítku, ty udělíš ceny v kategorii Absolutní skokan roku a Skokan roku. Kdo je dostane?
Henry Ford kdysi řekl: „Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu“. Jinými slovy, na objemu záleží. Jak v oblasti autoprůmyslu, tak v médiích. V této kategorii proto chceme ocenit agenturní skupinu, jejíž inzertní objem mezi lety 2020 a 2021 nejvíce narostl a která se do toho nebála jít s námi a svou značku nebo produkt posunout díky reklamě na vyšší úroveň. Mezi nominovanými agenturami jsou:
Performio Omnicom Media Group Knowlimits group
A jaké jsou agentury s nejvyšším meziročním procentuálním nárůstem spendu nominované na Skokana roku?
V této kategorii se do nominací probojovaly agentury:
Knowlimits group Omnicom Media Group Marketup
Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne již tento čtvrtek 12. května 2022. V Business Link Visionary v pražských Holešovicích oceníme ty nejlepší spolupráce agentur a Seznamu za rok 2021.
V každé ze sedmi kategorií jsme nominovali tři agentury a v našem článku na blogu si můžete připomenout, které z nich jsou nejžhavějšími kandidáty na vítěze.
Ceny soutěže Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz znají své vítěze. V kategorii Cross-mediální spolupráce roku se cenou pyšní agentura Mindsquared. Odborná porota ocenila její skvělou práci pro klienta Sazka. Nejvíce cen pak patří agenturní skupině Omnicom Media Group (OMG). Cena za cross-mediální spolupráci roku patří agentuře Mindsquared. Ta do komunikace zahrnula široké …
Ceny soutěže Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz mají své vítěze. V kategorii Cross-mediální spolupráce roku se cenou pyšní Performio. To si z klání odnáší hned dvě ocenění. Odborná porota ocenila jeho skvělou práci pro klienta ePojištění.cz ze skupiny Srovnejto.cz. Vítězné Performio si z klání odnáší hned dvě ceny. Zástupce obchodního ředitele Seznamu …
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz letos ocení výkony digitálních agentur v soutěži Agenturní spolupráce roku. Ceny získají agentury, které s ní spolupracují, v sedmi různých kategoriích. Garantem hned dvou z nich je Petr Daneš, manažer videoreklamy. Jeho úkolem je v pozici odborného poradce ocenit nejlepší videokampaň a videospolupráci roku. Proč jste se v Seznamu rozhodli udílet tyto …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.